Martin Prokop využije soutěž v Estonsku jako přípravu před soutěží MS, Rally Finland, které se s vozem specifikace World Rally Car zúčastní poprvé.
Rally Estonsko, která se jede od 20. do 21. června, má o další zajímavou posádku navíc. Na start se totiž postaví Martin Prokop se svoji Fiestou RS WRC. "Rally Estonsko je pro nás dobrou variantou, jak se připravit na soutěž ve Finsku. Je to letos obzvláště důležité, protože startuji s WRC, které je pořádně rychlé."
"Zkoušky v Otepää jsou stejné jako ty ve Finsku a stejně jako vloni půjde o to, abychom pro Finsko našli dobrý setup a získali dobrý pocit." Vloni Martin ještě s Fiestou S2000 dojel třetí v SWRC. "Samozřejmě chci znova bojovat o přední příčky. Do Estonska se na rally těším."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.