Martin Prokop ještě dostatečně nepřenastavil svůj jezdecký styl na vůz Ford Fiesta RS WRC. Český jezdec se chce letos hlavně učit.
Martin Prokop se objevuje na mezinárodní scéně již od roku 2005, ale až letos startuje s prémiovým náčiním - vozem WRC. Jezdec postupoval postupně všemi kategoriemi - přes JWRC šel do PWRC a dostal se i na dvě sezony do SWRC. Jeho doposud největší úspěch v kariéře je titul mezi juniory z roku 2009, v letech 2010 a 2011 dokončil mezi vozy S2000 vždy na 3. místě. S vozem WRC debutoval ve Velké Británii 2011.
V letošní sezoně je v plánu 11 startů v MS. Poslední soutěže se 29 letému jezdci velmi povedly - po 5. místě z Portugalska přišel start v Argenitně a konečné 4. místo. To byl nejlepší výsledek českého jezdce v MS: "Rozdíl mezi vozem S2000 a WRC je velký. V rychlých pasážích se toho moc nemění, ale v technických částech tratě a v zatáčkovitých částích potřebujete zcela jiný jezdecký styl," popisuje Martin pro wrc.com.
Také na turbo si Martin zatím pořádně nezvykl: "Minulý týden jsem měl malý test v Česku, ujel jsem při něm asi 100 kilometrů. Tento týden máme v plánu další test. Momentálně se plně koncentruji na svůj jezdecký styl. Mým cílem pro letošní rok je zlepšení časů a na každé soutěži posbírat zkušenosti."
Další soutěží v pogramu Prokopa je Řecká rally, kde byl vloni v rámci klasifikace SWRC na 5. místě: "Řecko znám velmi dobře. Už jsem tam několikrát byl a tamější tratě dobře znám. Snad to pro mě bude dobrá rally, při které se budu opět maximálně koncentrovat na svůj jezdecký styl." Jen dodejme, že momentálně je Prokop v hodnocení MS na 7. místě.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?