Martin Prokop ještě dostatečně nepřenastavil svůj jezdecký styl na vůz Ford Fiesta RS WRC. Český jezdec se chce letos hlavně učit.
Martin Prokop se objevuje na mezinárodní scéně již od roku 2005, ale až letos startuje s prémiovým náčiním - vozem WRC. Jezdec postupoval postupně všemi kategoriemi - přes JWRC šel do PWRC a dostal se i na dvě sezony do SWRC. Jeho doposud největší úspěch v kariéře je titul mezi juniory z roku 2009, v letech 2010 a 2011 dokončil mezi vozy S2000 vždy na 3. místě. S vozem WRC debutoval ve Velké Británii 2011.
V letošní sezoně je v plánu 11 startů v MS. Poslední soutěže se 29 letému jezdci velmi povedly - po 5. místě z Portugalska přišel start v Argenitně a konečné 4. místo. To byl nejlepší výsledek českého jezdce v MS: "Rozdíl mezi vozem S2000 a WRC je velký. V rychlých pasážích se toho moc nemění, ale v technických částech tratě a v zatáčkovitých částích potřebujete zcela jiný jezdecký styl," popisuje Martin pro wrc.com.
Také na turbo si Martin zatím pořádně nezvykl: "Minulý týden jsem měl malý test v Česku, ujel jsem při něm asi 100 kilometrů. Tento týden máme v plánu další test. Momentálně se plně koncentruji na svůj jezdecký styl. Mým cílem pro letošní rok je zlepšení časů a na každé soutěži posbírat zkušenosti."
Další soutěží v pogramu Prokopa je Řecká rally, kde byl vloni v rámci klasifikace SWRC na 5. místě: "Řecko znám velmi dobře. Už jsem tam několikrát byl a tamější tratě dobře znám. Snad to pro mě bude dobrá rally, při které se budu opět maximálně koncentrovat na svůj jezdecký styl." Jen dodejme, že momentálně je Prokop v hodnocení MS na 7. místě.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.