Martin Prokop ještě dostatečně nepřenastavil svůj jezdecký styl na vůz Ford Fiesta RS WRC. Český jezdec se chce letos hlavně učit.
Martin Prokop se objevuje na mezinárodní scéně již od roku 2005, ale až letos startuje s prémiovým náčiním - vozem WRC. Jezdec postupoval postupně všemi kategoriemi - přes JWRC šel do PWRC a dostal se i na dvě sezony do SWRC. Jeho doposud největší úspěch v kariéře je titul mezi juniory z roku 2009, v letech 2010 a 2011 dokončil mezi vozy S2000 vždy na 3. místě. S vozem WRC debutoval ve Velké Británii 2011.
V letošní sezoně je v plánu 11 startů v MS. Poslední soutěže se 29 letému jezdci velmi povedly - po 5. místě z Portugalska přišel start v Argenitně a konečné 4. místo. To byl nejlepší výsledek českého jezdce v MS: "Rozdíl mezi vozem S2000 a WRC je velký. V rychlých pasážích se toho moc nemění, ale v technických částech tratě a v zatáčkovitých částích potřebujete zcela jiný jezdecký styl," popisuje Martin pro wrc.com.
Také na turbo si Martin zatím pořádně nezvykl: "Minulý týden jsem měl malý test v Česku, ujel jsem při něm asi 100 kilometrů. Tento týden máme v plánu další test. Momentálně se plně koncentruji na svůj jezdecký styl. Mým cílem pro letošní rok je zlepšení časů a na každé soutěži posbírat zkušenosti."
Další soutěží v pogramu Prokopa je Řecká rally, kde byl vloni v rámci klasifikace SWRC na 5. místě: "Řecko znám velmi dobře. Už jsem tam několikrát byl a tamější tratě dobře znám. Snad to pro mě bude dobrá rally, při které se budu opět maximálně koncentrovat na svůj jezdecký styl." Jen dodejme, že momentálně je Prokop v hodnocení MS na 7. místě.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?