Martin Prokop ještě dostatečně nepřenastavil svůj jezdecký styl na vůz Ford Fiesta RS WRC. Český jezdec se chce letos hlavně učit.
Martin Prokop se objevuje na mezinárodní scéně již od roku 2005, ale až letos startuje s prémiovým náčiním - vozem WRC. Jezdec postupoval postupně všemi kategoriemi - přes JWRC šel do PWRC a dostal se i na dvě sezony do SWRC. Jeho doposud největší úspěch v kariéře je titul mezi juniory z roku 2009, v letech 2010 a 2011 dokončil mezi vozy S2000 vždy na 3. místě. S vozem WRC debutoval ve Velké Británii 2011.
V letošní sezoně je v plánu 11 startů v MS. Poslední soutěže se 29 letému jezdci velmi povedly - po 5. místě z Portugalska přišel start v Argenitně a konečné 4. místo. To byl nejlepší výsledek českého jezdce v MS: "Rozdíl mezi vozem S2000 a WRC je velký. V rychlých pasážích se toho moc nemění, ale v technických částech tratě a v zatáčkovitých částích potřebujete zcela jiný jezdecký styl," popisuje Martin pro wrc.com.
Také na turbo si Martin zatím pořádně nezvykl: "Minulý týden jsem měl malý test v Česku, ujel jsem při něm asi 100 kilometrů. Tento týden máme v plánu další test. Momentálně se plně koncentruji na svůj jezdecký styl. Mým cílem pro letošní rok je zlepšení časů a na každé soutěži posbírat zkušenosti."
Další soutěží v pogramu Prokopa je Řecká rally, kde byl vloni v rámci klasifikace SWRC na 5. místě: "Řecko znám velmi dobře. Už jsem tam několikrát byl a tamější tratě dobře znám. Snad to pro mě bude dobrá rally, při které se budu opět maximálně koncentrovat na svůj jezdecký styl." Jen dodejme, že momentálně je Prokop v hodnocení MS na 7. místě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.