Dani Sordo dokázal získat vítězství na čtvrtém podniku letošního Intercontinental Rally Challenge, Giru di Corsica-Tour de Corse. Měl také trochu štěstí, když jeho Mini zvládlo celý závod bez nějakého technického problému.
Dani Sordo si ve svém prvním startu v IRC připsal svoje první vítězství v této serii. Podobného výsledku dosáhl třeba i Mikko Hirvonen (Rally Monte Carlo 2010). Jediným jezdcem, který s ním dokázal držet krok byl náš Jan Kopecký. Dalšími horkými favority na vítězství byli Giandomenico Basso a Andreas Mikkelsen. Ty však během soutěže postihly problémy.
"Jsem velmi šťastný, že jsem vyhrál tuto rally, ale bylo to velmi těžké. Konkurence byla hodně těžká a ačkoliv jsem vedl, tak jsem si musel dávat pozor, abych udržel svoji koncentraci a neudělal žádnou chybu. IRC mám opravdu rád. Je zde dobrá soutěž a na vysoké úrovni. Moje Mini je také hodně, hodně dobré auto," řekl Dani Sordo, jehož Mini má motor o objemu 1,6l s turbem, zatímco vozy Škoda i Peugeot mají dvoulitry bez přeplňování.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.