Dani Sordo dokázal získat vítězství na čtvrtém podniku letošního Intercontinental Rally Challenge, Giru di Corsica-Tour de Corse. Měl také trochu štěstí, když jeho Mini zvládlo celý závod bez nějakého technického problému.
Dani Sordo si ve svém prvním startu v IRC připsal svoje první vítězství v této serii. Podobného výsledku dosáhl třeba i Mikko Hirvonen (Rally Monte Carlo 2010). Jediným jezdcem, který s ním dokázal držet krok byl náš Jan Kopecký. Dalšími horkými favority na vítězství byli Giandomenico Basso a Andreas Mikkelsen. Ty však během soutěže postihly problémy.
"Jsem velmi šťastný, že jsem vyhrál tuto rally, ale bylo to velmi těžké. Konkurence byla hodně těžká a ačkoliv jsem vedl, tak jsem si musel dávat pozor, abych udržel svoji koncentraci a neudělal žádnou chybu. IRC mám opravdu rád. Je zde dobrá soutěž a na vysoké úrovni. Moje Mini je také hodně, hodně dobré auto," řekl Dani Sordo, jehož Mini má motor o objemu 1,6l s turbem, zatímco vozy Škoda i Peugeot mají dvoulitry bez přeplňování.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?