Nejnáročnější, nejdelší, nejtěžší. Všechny tyto přívlastky zaslouží Korsická Rally, čtvrtý podnik seriálu IRC. Pořadí v cíli: 1. Sordo, 2. Kopecký + 17.8 s, 3. Campana + 32.4 sec.
Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport dojel po skvělém souboji druhý za vítězným Dani Sordem. Další pilot tovární Fabie Super 2000, Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, skončil pátý. I nadále však vede celý šampionát IRC. V první desítce se objevily ještě další dvě Fabie Super 2000 – Sepp Wiegand skončil osmý, Hermann Gassner devátý.
Kopeckého výkon během soutěže gradoval – první den končil na pátém místě, během druhé etapy se postupně probojoval na druhou příčku. Nejlepší jízdu předvedl Kopecký v sobotu, v posledním dnu soutěže, kdy zvítězil v pěti rychlostních zkouškách a snižoval tak náskok na vedoucího Sorda. Ten si však svoji pozici z předešlých etap už zkušeně pohlídal. Kopecký tak na této náročné soutěži zopakoval umístění z loňského roku.
Svůj výkon a celou soutěž Jan Kopecký hodnotí: „Byla to opravdu jedna z mých nejtěžších soutěží kariéry. Začátek nebyl ideální a měli jsme i trochu štěstí. Páteční a zejména sobotní etapa se nám však až na jednu rychlostní zkoušku povedla výborně. S druhým místem za špičkovým pilotem mistrovství světa a v konkurenci ostatních pilotů můžeme být spokojeni. Snažili jsme se zvítězit a dali do toho skutečně všechno.“
Spolujezdec, Pavel Dresler, přidává: „Stále jsem v týmu nováčkem a takto těžkou soutěž jsem ještě nikdy neabsolvoval. Bylo to vysilující, ale nasbíral jsem zde moře zkušeností, které jistě zúročíme v dalším průběhu sezony.“
Rally na Korsice se svým formátem vrátila do 80. a 90. let a byla charakteristická velmi náročnou logistikou. Neustálé přesuny, soutěž rozesetá po celém ostrově, přes 300 soutěžních kilometrů a více než 750 km přejezdů ve třech soutěžních dnech představovalo obrovský nápor na všechny posádky a týmy.
Pořadí jezdců IRC po čtyřech soutěžích:
1. Andreas Mikkelsen/Ola Floene 71 bodů2. Jan Kopecký/Pavel Dresler 58 b.3. Juho Hänninen/Mikko Markkula 43 b.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?