Nejnáročnější, nejdelší, nejtěžší. Všechny tyto přívlastky zaslouží Korsická Rally, čtvrtý podnik seriálu IRC. Pořadí v cíli: 1. Sordo, 2. Kopecký + 17.8 s, 3. Campana + 32.4 sec.
Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport dojel po skvělém souboji druhý za vítězným Dani Sordem. Další pilot tovární Fabie Super 2000, Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, skončil pátý. I nadále však vede celý šampionát IRC. V první desítce se objevily ještě další dvě Fabie Super 2000 – Sepp Wiegand skončil osmý, Hermann Gassner devátý.
Kopeckého výkon během soutěže gradoval – první den končil na pátém místě, během druhé etapy se postupně probojoval na druhou příčku. Nejlepší jízdu předvedl Kopecký v sobotu, v posledním dnu soutěže, kdy zvítězil v pěti rychlostních zkouškách a snižoval tak náskok na vedoucího Sorda. Ten si však svoji pozici z předešlých etap už zkušeně pohlídal. Kopecký tak na této náročné soutěži zopakoval umístění z loňského roku.
Svůj výkon a celou soutěž Jan Kopecký hodnotí: „Byla to opravdu jedna z mých nejtěžších soutěží kariéry. Začátek nebyl ideální a měli jsme i trochu štěstí. Páteční a zejména sobotní etapa se nám však až na jednu rychlostní zkoušku povedla výborně. S druhým místem za špičkovým pilotem mistrovství světa a v konkurenci ostatních pilotů můžeme být spokojeni. Snažili jsme se zvítězit a dali do toho skutečně všechno.“
Spolujezdec, Pavel Dresler, přidává: „Stále jsem v týmu nováčkem a takto těžkou soutěž jsem ještě nikdy neabsolvoval. Bylo to vysilující, ale nasbíral jsem zde moře zkušeností, které jistě zúročíme v dalším průběhu sezony.“
Rally na Korsice se svým formátem vrátila do 80. a 90. let a byla charakteristická velmi náročnou logistikou. Neustálé přesuny, soutěž rozesetá po celém ostrově, přes 300 soutěžních kilometrů a více než 750 km přejezdů ve třech soutěžních dnech představovalo obrovský nápor na všechny posádky a týmy.
Pořadí jezdců IRC po čtyřech soutěžích:
1. Andreas Mikkelsen/Ola Floene 71 bodů2. Jan Kopecký/Pavel Dresler 58 b.3. Juho Hänninen/Mikko Markkula 43 b.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.