Andreas Mikkelsen se spolujezdcem Ola Floene zvítězil v úvodní etapě Korsické rally, čtvrtém podniku šampionátu IRC.
Norská posádka tovární Fabie Super 2000 svedla dramatický boj o desetinky sekundy s Giandomenicem Bassem a Dani Sordem. Po třech úvodních rychlostních zkouškách a 68 kilometrech dělí tyto první tři jezdce mezi sebou pouhé tři sekundy.
Jan Kopecký s další tovární Fabií figuruje po prvním dni na šesté příčce: „V úvodní části jsme trochu šetřili pneumatiky, ve snaze trochu „zatáhnout“ na třetí erzetě jsme se však dopustili zaváhání a ztratili pár vteřin. Soutěž je hodně náročná na pneumatiky, rozhodně to zde bude dlouhé a napínavé až do konce.“
Rally Korsika pokračuje v pátek druhou etapou – na posádky čeká pět rychlostních zkoušek a 116 kilometrů. Soutěž je charakteristická neustálými přesuny. Na týmy čekají celkem čtyři servisní zóny ve třech dnech. Vrcholem bude právě páteční etapa; ta začíná servisem ve městě Calvi, pokračuje servisní zónou v Corte a končí na severu ostrova v Bastii.
Letošní Korsická rally kopíruje profil klasických soutěží z 80. a 90. let, kdy se místní soutěž jezdila ještě jako součást mistrovství světa. Přitažlivost korsické soutěže zvýší letos premiérový přímý přenos televizní stanice Eurosport z celkem čtyř rychlostních zkoušek (RZ 5/8 v pátek a RZ 10/14 v sobotu).
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?