AKTUALIZACE PO II.ETAPĚ: Dnes jsme mohli vidět poměrně napínavých zkoušek, když si svoje první vítězství v IRC připsal Dani Sordo. Jedná se také o první vítězství o vozu Mini John Cooper Works S2000 v IRC.
Cíl:
Vítězství si na první dnešní zkoušce (RZ9) připsal náš Jan Kopecký, zároveň hned z rána překonal Craig Breen Francouze Jeana-Marca Manzagola na Peugeotu 207 S2000. Ir tak zaujal 6. průžnou příčku a Jean-Marc se propadl na 7. místo. 10. zkouška se stala kořistí Pierra Campany na Peugeotu, Francouz se tak dostal na průběžné 2. místo před našeho Jana Kopeckého.
Po servisu byl nejrychlejší zase Kopecký, rozdíl mezi ním a Campanou byl po RZ11 pouhých 0,4s! I další RZ se stala kořistí jezdce na Škodovce, a tak se dostal zpět na druhé místo. Jan Kopecký byl nejrychlejší i na dnešních dvou posledních RZ, a tak dokázal ještě stáhnout náskok vedoucího Sorda na pouhých 17,9s. Víc zkoušek na programu už bohužel nebylo...
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper S2000 3:22:01,6 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +17,9 3. Campana P. - de Castelli S. Peugeot 207 S2000 +32,4 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +53,5 5. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:19,0 6. Breen C. - Roberts G. Peugeot 207 S2000 +5:28,7 7. Manzagol J. - Patrone E. Peugeot 207 S2000 +6:22,1 8. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +6:54,8 9. Gassner jun. H. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +7:10,2 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +7:39,9
II. etapa:
Dnes bylo na programu 5 měřených zkoušek, 2 dopoledne a 3 odpoledne. Hned na dnešní první RZ (RZ4) měl smůlu Giandomenico Basso, když měl nehodu na přejezdu, při které poškodil vůz tak, že už dále v soutěži pokračovat nemohl. Ve vedení se moc dlouho neudržen ani Andreas Mikkelsen. Nor měl totiž defekt hned na RZ5 a propadl se na průběžné osmé místo. Před poledním servisem tedy bylo pořadí následující: Sordo, Kopecký, Campana. RZ4 vyhrál Mikkelsen a RZ5 Bouffier.
Andreas se však nevzdával, na dalším měřeném testu zajel druhý čas (za Sordem) a posunul se už na šesté místo. Jeho smůle však nebyl konec, když ho potkal další defekt na poslední zkoušce dne, RZ8. Na RZ7 si mohl připsat další dílčí vítězství Dani Sordo a na RZ8 byl nejrychlejší Jan Kopecký.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper S2000 1:18:17,5 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +25,2 3. Campana P. - de Castelli S. Peugeot 207 S2000 +29,6 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +36,0 5. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +3:55,6 6. Manzagol J. - Patrone E. Peugeot 207 S2000 +4:05,8 7. Breen C. - Roberts G. Peugeot 207 S2000 +4:05,9 8. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +4:26,4 9. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +4:32,7 10. Aigner A. - Ertl D. Subaru Impreza STi R4 +5:30,4
I. etapa:
První tři RZ mají za sebou posádky na Rally Tour de Corse, dalším podniku IRC. Nejrychleji vstoupil do závodu Basso s Fiestou RRC, druhý byl Sordo a třetí Breen. Kopecký začal osmým časem. Na druhé rychlostní zkoušce zabral Mikkelsen prvním časem. Druhý byl Sordo a třetí čas zajel Kopecký. Třetí zkouška se nejlépe povedla Campanovi, druhý čas zajel Mikkelsen a třetí Basso, Kopecký až sedmý čas. Celkově to znamenalo, že ve vedení je Mikkelsen. Druhý byl Basso, ale na přejezdu do servisu měl havárii s civilním vozem a musel odstoupit. Druhý je tedy Sordo a třetí Campana. Kopecký byl pátý.
Ještě jednoho zástupce má Česká republika v poli a to posádku Pletka - Plachý s Citroenem DS3 R3T. Ve třídě jsem sedmí, absolutně pak na 36. místě.
Dnes čeká na posádky pět zkoušek a 1158 ostrých kilometrů.
VÝSLEDKY PO PRVNÍ ETAPĚ:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 46:20,8 --- 2. Basso G. - Dotta M. Ford Fiesta S2000 +0,8 3. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper S2000 +1,8 4. Campana P. - de Castelli S. Peugeot 207 S2000 +18,3 5. Arzeno M. - Jamoul R. Peugeot 207 S2000 +19,7 6. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +23,8 7. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +26,6 8. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +1:15,0 9. Manzagol J. - Patrone E. Peugeot 207 S2000 +1:16,7 10. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +1:29,2Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.