Tour de Corse (IRC) : Sordo bere svoje první vítězství v IRC

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
RallyZone.cz 11. května 2012 09:35
Sdílej:

AKTUALIZACE PO II.ETAPĚ: Dnes jsme mohli vidět poměrně napínavých zkoušek, když si svoje první vítězství v IRC připsal Dani Sordo. Jedná se také o první vítězství o vozu Mini John Cooper Works S2000 v IRC.

Cíl:

Vítězství si na první dnešní zkoušce (RZ9) připsal náš Jan Kopecký, zároveň hned z rána překonal Craig Breen Francouze Jeana-Marca Manzagola na Peugeotu 207 S2000. Ir tak zaujal 6. průžnou příčku a Jean-Marc se propadl na 7. místo. 10. zkouška se stala kořistí Pierra Campany na Peugeotu, Francouz se tak dostal na průběžné 2. místo před našeho Jana Kopeckého. 

Po servisu byl nejrychlejší zase Kopecký, rozdíl mezi ním a Campanou byl po RZ11 pouhých 0,4s! I další RZ se stala kořistí jezdce na Škodovce, a tak se dostal zpět na druhé místo. Jan Kopecký byl nejrychlejší i na dnešních dvou posledních RZ, a tak dokázal ještě stáhnout náskok vedoucího Sorda na pouhých 17,9s. Víc zkoušek na programu už bohužel nebylo... 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper S2000    3:22:01,6  ---     2.   Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000     +17,9     3.   Campana P. - de Castelli S.  Peugeot 207 S2000     +32,4     4.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000      +53,5     5.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000     +4:19,0     6.   Breen C. - Roberts G.   Peugeot 207 S2000       +5:28,7     7.   Manzagol J. - Patrone E.  Peugeot 207 S2000      +6:22,1     8.   Wiegand S. - Gottschalk T.  Škoda Fabia S2000   +6:54,8     9.   Gassner jun. H. - Wicha K.   Škoda Fabia S2000     +7:10,2    10.   Leandri J. - Leonardi P.   Peugeot 207 S2000        +7:39,9

 

II. etapa:

Dnes bylo na programu 5 měřených zkoušek, 2 dopoledne a 3 odpoledne. Hned na dnešní první RZ (RZ4) měl smůlu Giandomenico Basso, když měl nehodu na přejezdu, při které poškodil vůz tak, že už dále v soutěži pokračovat nemohl. Ve vedení se moc dlouho neudržen ani Andreas Mikkelsen. Nor měl totiž defekt hned na RZ5 a propadl se na průběžné osmé místo. Před poledním servisem tedy bylo pořadí následující: Sordo, Kopecký, Campana. RZ4 vyhrál Mikkelsen a RZ5 Bouffier. 

Andreas se však nevzdával, na dalším měřeném testu zajel druhý čas (za Sordem) a posunul se už na šesté místo. Jeho smůle však nebyl konec, když ho potkal další defekt na poslední zkoušce dne, RZ8. Na RZ7 si mohl připsat další dílčí vítězství Dani Sordo a na RZ8 byl nejrychlejší Jan Kopecký.

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper S2000    1:18:17,5  ---     2.   Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000     +25,2     3.   Campana P. - de Castelli S.  Peugeot 207 S2000     +29,6     4.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000      +36,0     5.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000     +3:55,6     6.   Manzagol J. - Patrone E.  Peugeot 207 S2000    +4:05,8     7.   Breen C. - Roberts G.   Peugeot 207 S2000     +4:05,9     8.   Wiegand S. - Gottschalk T.  Škoda Fabia S2000   +4:26,4     9.   Leandri J. - Leonardi P.   Peugeot 207 S2000     +4:32,7    10.   Aigner A. - Ertl D.   Subaru Impreza STi R4   +5:30,4

 

I. etapa:

První tři RZ mají za sebou posádky na Rally Tour de Corse, dalším podniku IRC. Nejrychleji vstoupil do závodu Basso s Fiestou RRC, druhý byl Sordo a třetí Breen. Kopecký začal osmým časem. Na druhé rychlostní zkoušce zabral Mikkelsen prvním časem. Druhý byl Sordo a třetí čas zajel Kopecký. Třetí zkouška se nejlépe povedla Campanovi, druhý čas zajel Mikkelsen a třetí Basso, Kopecký až sedmý čas. Celkově to znamenalo, že ve vedení je Mikkelsen. Druhý byl Basso, ale na přejezdu do servisu měl havárii s civilním vozem a musel odstoupit. Druhý je tedy Sordo a třetí Campana. Kopecký byl pátý.

Ještě jednoho zástupce má Česká republika v poli a to posádku Pletka - Plachý s Citroenem DS3 R3T. Ve třídě jsem sedmí, absolutně pak na 36. místě.

Dnes čeká na posádky pět zkoušek a 1158 ostrých kilometrů.

VÝSLEDKY PO PRVNÍ ETAPĚ:

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího     1.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000 46:20,8  ---     2.   Basso G. - Dotta M.   Ford Fiesta S2000   +0,8     3.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper S2000   +1,8     4.    Campana P. - de Castelli S.  Peugeot 207 S2000   +18,3     5.   Arzeno M. - Jamoul R.  Peugeot 207 S2000    +19,7     6.    Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000    +23,8     7.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000   +26,6     8.   Maurin J. - Ural O.  Ford Fiesta S2000   +1:15,0     9.   Manzagol J. - Patrone E.  Peugeot 207 S2000   +1:16,7    10.   Wiegand S. - Gottschalk T.  Škoda Fabia S2000   +1:29,2
Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?