Tour de Corse (IRC) : Sordo bere svoje první vítězství v IRC

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
RallyZone.cz 11. května 2012 9:35
Sdílej:

AKTUALIZACE PO II.ETAPĚ: Dnes jsme mohli vidět poměrně napínavých zkoušek, když si svoje první vítězství v IRC připsal Dani Sordo. Jedná se také o první vítězství o vozu Mini John Cooper Works S2000 v IRC.

Cíl:

Vítězství si na první dnešní zkoušce (RZ9) připsal náš Jan Kopecký, zároveň hned z rána překonal Craig Breen Francouze Jeana-Marca Manzagola na Peugeotu 207 S2000. Ir tak zaujal 6. průžnou příčku a Jean-Marc se propadl na 7. místo. 10. zkouška se stala kořistí Pierra Campany na Peugeotu, Francouz se tak dostal na průběžné 2. místo před našeho Jana Kopeckého. 

Po servisu byl nejrychlejší zase Kopecký, rozdíl mezi ním a Campanou byl po RZ11 pouhých 0,4s! I další RZ se stala kořistí jezdce na Škodovce, a tak se dostal zpět na druhé místo. Jan Kopecký byl nejrychlejší i na dnešních dvou posledních RZ, a tak dokázal ještě stáhnout náskok vedoucího Sorda na pouhých 17,9s. Víc zkoušek na programu už bohužel nebylo... 

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper S2000    3:22:01,6  ---
    2.   Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000     +17,9
    3.   Campana P. - de Castelli S.  Peugeot 207 S2000  
  +32,4     4.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000   
  +53,5
    5.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000     +4:19,0
    6.   Breen C. - Roberts G.   Peugeot 207 S2000       +5:28,7
    7.   Manzagol J. - Patrone E.  Peugeot 207 S2000      +6:22,1
    8.   Wiegand S. - Gottschalk T.  Škoda Fabia S2000
  +6:54,8     9.   Gassner jun. H. - Wicha K.   Škoda Fabia S2000  
  +7:10,2
   10.   Leandri J. - Leonardi P.   Peugeot 207 S2000        +7:39,9

 

II. etapa:

Dnes bylo na programu 5 měřených zkoušek, 2 dopoledne a 3 odpoledne. Hned na dnešní první RZ (RZ4) měl smůlu Giandomenico Basso, když měl nehodu na přejezdu, při které poškodil vůz tak, že už dále v soutěži pokračovat nemohl. Ve vedení se moc dlouho neudržen ani Andreas Mikkelsen. Nor měl totiž defekt hned na RZ5 a propadl se na průběžné osmé místo. Před poledním servisem tedy bylo pořadí následující: Sordo, Kopecký, Campana. RZ4 vyhrál Mikkelsen a RZ5 Bouffier. 

Andreas se však nevzdával, na dalším měřeném testu zajel druhý čas (za Sordem) a posunul se už na šesté místo. Jeho smůle však nebyl konec, když ho potkal další defekt na poslední zkoušce dne, RZ8. Na RZ7 si mohl připsat další dílčí vítězství Dani Sordo a na RZ8 byl nejrychlejší Jan Kopecký.

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas
Ztráta na vedoucího     1.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper S2000    1:18:17,5
 ---     2.
  Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000     +25,2     3.
  Campana P. - de Castelli S.  Peugeot 207 S2000     +29,6
    4.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000      +36,0
    5.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000   
 +3:55,6     6.   Manzagol J. - Patrone E.  Peugeot 207 S2000  
 +4:05,8     7.
  Breen C. - Roberts G.   Peugeot 207 S2000     +4:05,9     8.
  Wiegand S. - Gottschalk T.  Škoda Fabia S2000   +4:26,4
    9.   Leandri J. - Leonardi P.   Peugeot 207 S2000     +4:32,7
   10.   Aigner A. - Ertl D.   Subaru Impreza STi R4  
+5:30,4

 

I. etapa:

První tři RZ mají za sebou posádky na Rally Tour de Corse, dalším podniku IRC. Nejrychleji vstoupil do závodu Basso s Fiestou RRC, druhý byl Sordo a třetí Breen. Kopecký začal osmým časem. Na druhé rychlostní zkoušce zabral Mikkelsen prvním časem. Druhý byl Sordo a třetí čas zajel Kopecký. Třetí zkouška se nejlépe povedla Campanovi, druhý čas zajel Mikkelsen a třetí Basso, Kopecký až sedmý čas. Celkově to znamenalo, že ve vedení je Mikkelsen. Druhý byl Basso, ale na přejezdu do servisu měl havárii s civilním vozem a musel odstoupit. Druhý je tedy Sordo a třetí Campana. Kopecký byl pátý.

Ještě jednoho zástupce má Česká republika v poli a to posádku Pletka - Plachý s Citroenem DS3 R3T. Ve třídě jsem sedmí, absolutně pak na 36. místě.

Dnes čeká na posádky pět zkoušek a 1158 ostrých kilometrů.

VÝSLEDKY PO PRVNÍ ETAPĚ:

Pořadí po RZ

Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího
    1.   Mikkelsen A. - Floene O.  Škoda Fabia S2000 46:20,8  ---
    2.   Basso G. - Dotta M.   Ford Fiesta S2000
  +0,8     3.   Sordo D. - Del Barrio C.  Mini Cooper S2000
  +1,8
    4.    Campana P. - de Castelli S.  Peugeot 207 S2000   +18,3
    5.   Arzeno M. - Jamoul R.  Peugeot 207 S2000    +19,7
    6.    Kopecký J. - Dresler P.  Škoda Fabia S2000    +23,8
    7.   Bouffier B. - Panseri X.  Peugeot 207 S2000
  +26,6     8.   Maurin J. - Ural O.  Ford Fiesta S2000
  +1:15,0
    9.   Manzagol J. - Patrone E.  Peugeot 207 S2000   +1:16,7
   10.   Wiegand S. - Gottschalk T.  Škoda Fabia S2000   +1:29,2
Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.