AKTUALIZACE PO II.ETAPĚ: Dnes jsme mohli vidět poměrně napínavých zkoušek, když si svoje první vítězství v IRC připsal Dani Sordo. Jedná se také o první vítězství o vozu Mini John Cooper Works S2000 v IRC.
Cíl:
Vítězství si na první dnešní zkoušce (RZ9) připsal náš Jan Kopecký, zároveň hned z rána překonal Craig Breen Francouze Jeana-Marca Manzagola na Peugeotu 207 S2000. Ir tak zaujal 6. průžnou příčku a Jean-Marc se propadl na 7. místo. 10. zkouška se stala kořistí Pierra Campany na Peugeotu, Francouz se tak dostal na průběžné 2. místo před našeho Jana Kopeckého.
Po servisu byl nejrychlejší zase Kopecký, rozdíl mezi ním a Campanou byl po RZ11 pouhých 0,4s! I další RZ se stala kořistí jezdce na Škodovce, a tak se dostal zpět na druhé místo. Jan Kopecký byl nejrychlejší i na dnešních dvou posledních RZ, a tak dokázal ještě stáhnout náskok vedoucího Sorda na pouhých 17,9s. Víc zkoušek na programu už bohužel nebylo...
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper S2000 3:22:01,6 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +17,9 3. Campana P. - de Castelli S. Peugeot 207 S2000 +32,4 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +53,5 5. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:19,0 6. Breen C. - Roberts G. Peugeot 207 S2000 +5:28,7 7. Manzagol J. - Patrone E. Peugeot 207 S2000 +6:22,1 8. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +6:54,8 9. Gassner jun. H. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +7:10,2 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +7:39,9
II. etapa:
Dnes bylo na programu 5 měřených zkoušek, 2 dopoledne a 3 odpoledne. Hned na dnešní první RZ (RZ4) měl smůlu Giandomenico Basso, když měl nehodu na přejezdu, při které poškodil vůz tak, že už dále v soutěži pokračovat nemohl. Ve vedení se moc dlouho neudržen ani Andreas Mikkelsen. Nor měl totiž defekt hned na RZ5 a propadl se na průběžné osmé místo. Před poledním servisem tedy bylo pořadí následující: Sordo, Kopecký, Campana. RZ4 vyhrál Mikkelsen a RZ5 Bouffier.
Andreas se však nevzdával, na dalším měřeném testu zajel druhý čas (za Sordem) a posunul se už na šesté místo. Jeho smůle však nebyl konec, když ho potkal další defekt na poslední zkoušce dne, RZ8. Na RZ7 si mohl připsat další dílčí vítězství Dani Sordo a na RZ8 byl nejrychlejší Jan Kopecký.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper S2000 1:18:17,5 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +25,2 3. Campana P. - de Castelli S. Peugeot 207 S2000 +29,6 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +36,0 5. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +3:55,6 6. Manzagol J. - Patrone E. Peugeot 207 S2000 +4:05,8 7. Breen C. - Roberts G. Peugeot 207 S2000 +4:05,9 8. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +4:26,4 9. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +4:32,7 10. Aigner A. - Ertl D. Subaru Impreza STi R4 +5:30,4
I. etapa:
První tři RZ mají za sebou posádky na Rally Tour de Corse, dalším podniku IRC. Nejrychleji vstoupil do závodu Basso s Fiestou RRC, druhý byl Sordo a třetí Breen. Kopecký začal osmým časem. Na druhé rychlostní zkoušce zabral Mikkelsen prvním časem. Druhý byl Sordo a třetí čas zajel Kopecký. Třetí zkouška se nejlépe povedla Campanovi, druhý čas zajel Mikkelsen a třetí Basso, Kopecký až sedmý čas. Celkově to znamenalo, že ve vedení je Mikkelsen. Druhý byl Basso, ale na přejezdu do servisu měl havárii s civilním vozem a musel odstoupit. Druhý je tedy Sordo a třetí Campana. Kopecký byl pátý.
Ještě jednoho zástupce má Česká republika v poli a to posádku Pletka - Plachý s Citroenem DS3 R3T. Ve třídě jsem sedmí, absolutně pak na 36. místě.
Dnes čeká na posádky pět zkoušek a 1158 ostrých kilometrů.
VÝSLEDKY PO PRVNÍ ETAPĚ:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 46:20,8 --- 2. Basso G. - Dotta M. Ford Fiesta S2000 +0,8 3. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper S2000 +1,8 4. Campana P. - de Castelli S. Peugeot 207 S2000 +18,3 5. Arzeno M. - Jamoul R. Peugeot 207 S2000 +19,7 6. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +23,8 7. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +26,6 8. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +1:15,0 9. Manzagol J. - Patrone E. Peugeot 207 S2000 +1:16,7 10. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +1:29,2Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?