AKTUALIZACE PO II.ETAPĚ: Dnes jsme mohli vidět poměrně napínavých zkoušek, když si svoje první vítězství v IRC připsal Dani Sordo. Jedná se také o první vítězství o vozu Mini John Cooper Works S2000 v IRC.
Cíl:
Vítězství si na první dnešní zkoušce (RZ9) připsal náš Jan Kopecký, zároveň hned z rána překonal Craig Breen Francouze Jeana-Marca Manzagola na Peugeotu 207 S2000. Ir tak zaujal 6. průžnou příčku a Jean-Marc se propadl na 7. místo. 10. zkouška se stala kořistí Pierra Campany na Peugeotu, Francouz se tak dostal na průběžné 2. místo před našeho Jana Kopeckého.
Po servisu byl nejrychlejší zase Kopecký, rozdíl mezi ním a Campanou byl po RZ11 pouhých 0,4s! I další RZ se stala kořistí jezdce na Škodovce, a tak se dostal zpět na druhé místo. Jan Kopecký byl nejrychlejší i na dnešních dvou posledních RZ, a tak dokázal ještě stáhnout náskok vedoucího Sorda na pouhých 17,9s. Víc zkoušek na programu už bohužel nebylo...
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper S2000 3:22:01,6 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +17,9 3. Campana P. - de Castelli S. Peugeot 207 S2000 +32,4 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +53,5 5. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +4:19,0 6. Breen C. - Roberts G. Peugeot 207 S2000 +5:28,7 7. Manzagol J. - Patrone E. Peugeot 207 S2000 +6:22,1 8. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +6:54,8 9. Gassner jun. H. - Wicha K. Škoda Fabia S2000 +7:10,2 10. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +7:39,9
II. etapa:
Dnes bylo na programu 5 měřených zkoušek, 2 dopoledne a 3 odpoledne. Hned na dnešní první RZ (RZ4) měl smůlu Giandomenico Basso, když měl nehodu na přejezdu, při které poškodil vůz tak, že už dále v soutěži pokračovat nemohl. Ve vedení se moc dlouho neudržen ani Andreas Mikkelsen. Nor měl totiž defekt hned na RZ5 a propadl se na průběžné osmé místo. Před poledním servisem tedy bylo pořadí následující: Sordo, Kopecký, Campana. RZ4 vyhrál Mikkelsen a RZ5 Bouffier.
Andreas se však nevzdával, na dalším měřeném testu zajel druhý čas (za Sordem) a posunul se už na šesté místo. Jeho smůle však nebyl konec, když ho potkal další defekt na poslední zkoušce dne, RZ8. Na RZ7 si mohl připsat další dílčí vítězství Dani Sordo a na RZ8 byl nejrychlejší Jan Kopecký.
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper S2000 1:18:17,5 --- 2. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +25,2 3. Campana P. - de Castelli S. Peugeot 207 S2000 +29,6 4. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +36,0 5. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +3:55,6 6. Manzagol J. - Patrone E. Peugeot 207 S2000 +4:05,8 7. Breen C. - Roberts G. Peugeot 207 S2000 +4:05,9 8. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +4:26,4 9. Leandri J. - Leonardi P. Peugeot 207 S2000 +4:32,7 10. Aigner A. - Ertl D. Subaru Impreza STi R4 +5:30,4
I. etapa:
První tři RZ mají za sebou posádky na Rally Tour de Corse, dalším podniku IRC. Nejrychleji vstoupil do závodu Basso s Fiestou RRC, druhý byl Sordo a třetí Breen. Kopecký začal osmým časem. Na druhé rychlostní zkoušce zabral Mikkelsen prvním časem. Druhý byl Sordo a třetí čas zajel Kopecký. Třetí zkouška se nejlépe povedla Campanovi, druhý čas zajel Mikkelsen a třetí Basso, Kopecký až sedmý čas. Celkově to znamenalo, že ve vedení je Mikkelsen. Druhý byl Basso, ale na přejezdu do servisu měl havárii s civilním vozem a musel odstoupit. Druhý je tedy Sordo a třetí Campana. Kopecký byl pátý.
Ještě jednoho zástupce má Česká republika v poli a to posádku Pletka - Plachý s Citroenem DS3 R3T. Ve třídě jsem sedmí, absolutně pak na 36. místě.
Dnes čeká na posádky pět zkoušek a 1158 ostrých kilometrů.
VÝSLEDKY PO PRVNÍ ETAPĚ:
Pořadí po RZ
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 46:20,8 --- 2. Basso G. - Dotta M. Ford Fiesta S2000 +0,8 3. Sordo D. - Del Barrio C. Mini Cooper S2000 +1,8 4. Campana P. - de Castelli S. Peugeot 207 S2000 +18,3 5. Arzeno M. - Jamoul R. Peugeot 207 S2000 +19,7 6. Kopecký J. - Dresler P. Škoda Fabia S2000 +23,8 7. Bouffier B. - Panseri X. Peugeot 207 S2000 +26,6 8. Maurin J. - Ural O. Ford Fiesta S2000 +1:15,0 9. Manzagol J. - Patrone E. Peugeot 207 S2000 +1:16,7 10. Wiegand S. - Gottschalk T. Škoda Fabia S2000 +1:29,2Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?