Sébastien Ogier díky sedmému místu v Argentině získal pro VW již třetí bodované umístění v řadě. Andreas Mikkelsen svedl se svým kolegou pěkný souboj, ale cíl soutěže neviděl. Zklamaný ale není.
Ogier a Mikkelsen spolu o víkendu před zraky tisícovek nadšených fandů kolem rychlostních zkoušek svedli strhující souboj. Defekt pravého předního zavěšení na Fabii S2000 Mikkelsena však zapříčinil to, že Nor musel po 440 měřených kilometrech z 503 plánovaných ze soutěže odstoupit. V tomto okamžiku dělilo oba jezdce pouze 1,5 sekundy.
"Pro fanoušky to byla zajímavá a hodně napínavá soutěž. Týmový duel s Andreasem byl letos doposud nejtvrdším, musíme ale dělat vše pro to, abychom byli rychlejší. Je škoda, že nakonec do cíle nedojely obě auta. Tým získal hodně mistrovských bodů. Inženýří a mechanici během těch 4 dnů odvedli bezchybnou práci. Rozhodující pro náš dobrý výsledek byla strategie volby gum. Dobře jsme zvolili gumy a až do konce jsme mohli jet rychle. Pro jezdce i celý tým byla účast na soutěži velice hodnotná, mohli jsme poznat dlouhé zkoušky. Teď toho navíc víme více o celé rally a můžeme se tak pečlivě připravit na příští rok," řekl Sébastien Ogier.
Andreas Mikkelsen byl i přes výpadek se svým výkonem hodně spokojený. "Při našem prvním startu zde jsme ukázali skvělý výkon. Mohli jsme držet stejné tempo jako náš týmový kolega, byli jsme konstantně rychlí a neudělali jsme žádnou větší chybu. I když se nám nepodařilo dojet až do cíle, tak můžeme být na svůj výkon hrdí." O defektu Nor říká následující: "Nejprve to nevypadalo jako velký problém, auto jen silně táhlo doleva. Pak se náhle zlomilo zavěšení."
"Naše dobré zkušenosti z Argentiny se vyplatily: Nejen tři vítězství na Dakaru, ale i tento testovací start v nás zanechaly dobré vzpomínky. Napínavý duel mezi Ogierem a Mikkelsenem fandové kvitovali a zároveň se k nám dostalo hodně dat a zkušeností. Tým také zvládl skvělou práci co se nasazení vozů a zámořské logistiky týče. Byli jsme dobře připraveni a už se těšíme na rok 2013, kdy budeme na startu Rally Argentina stát s Polem R WRC," řekl šéf VW pro motorsport, Kris Nissen.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.