Sébastien Ogier díky sedmému místu v Argentině získal pro VW již třetí bodované umístění v řadě. Andreas Mikkelsen svedl se svým kolegou pěkný souboj, ale cíl soutěže neviděl. Zklamaný ale není.
Ogier a Mikkelsen spolu o víkendu před zraky tisícovek nadšených fandů kolem rychlostních zkoušek svedli strhující souboj. Defekt pravého předního zavěšení na Fabii S2000 Mikkelsena však zapříčinil to, že Nor musel po 440 měřených kilometrech z 503 plánovaných ze soutěže odstoupit. V tomto okamžiku dělilo oba jezdce pouze 1,5 sekundy.
"Pro fanoušky to byla zajímavá a hodně napínavá soutěž. Týmový duel s Andreasem byl letos doposud nejtvrdším, musíme ale dělat vše pro to, abychom byli rychlejší. Je škoda, že nakonec do cíle nedojely obě auta. Tým získal hodně mistrovských bodů. Inženýří a mechanici během těch 4 dnů odvedli bezchybnou práci. Rozhodující pro náš dobrý výsledek byla strategie volby gum. Dobře jsme zvolili gumy a až do konce jsme mohli jet rychle. Pro jezdce i celý tým byla účast na soutěži velice hodnotná, mohli jsme poznat dlouhé zkoušky. Teď toho navíc víme více o celé rally a můžeme se tak pečlivě připravit na příští rok," řekl Sébastien Ogier.
Andreas Mikkelsen byl i přes výpadek se svým výkonem hodně spokojený. "Při našem prvním startu zde jsme ukázali skvělý výkon. Mohli jsme držet stejné tempo jako náš týmový kolega, byli jsme konstantně rychlí a neudělali jsme žádnou větší chybu. I když se nám nepodařilo dojet až do cíle, tak můžeme být na svůj výkon hrdí." O defektu Nor říká následující: "Nejprve to nevypadalo jako velký problém, auto jen silně táhlo doleva. Pak se náhle zlomilo zavěšení."
"Naše dobré zkušenosti z Argentiny se vyplatily: Nejen tři vítězství na Dakaru, ale i tento testovací start v nás zanechaly dobré vzpomínky. Napínavý duel mezi Ogierem a Mikkelsenem fandové kvitovali a zároveň se k nám dostalo hodně dat a zkušeností. Tým také zvládl skvělou práci co se nasazení vozů a zámořské logistiky týče. Byli jsme dobře připraveni a už se těšíme na rok 2013, kdy budeme na startu Rally Argentina stát s Polem R WRC," řekl šéf VW pro motorsport, Kris Nissen.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.