Sébastien Ogier díky sedmému místu v Argentině získal pro VW již třetí bodované umístění v řadě. Andreas Mikkelsen svedl se svým kolegou pěkný souboj, ale cíl soutěže neviděl. Zklamaný ale není.
Ogier a Mikkelsen spolu o víkendu před zraky tisícovek nadšených fandů kolem rychlostních zkoušek svedli strhující souboj. Defekt pravého předního zavěšení na Fabii S2000 Mikkelsena však zapříčinil to, že Nor musel po 440 měřených kilometrech z 503 plánovaných ze soutěže odstoupit. V tomto okamžiku dělilo oba jezdce pouze 1,5 sekundy.
"Pro fanoušky to byla zajímavá a hodně napínavá soutěž. Týmový duel s Andreasem byl letos doposud nejtvrdším, musíme ale dělat vše pro to, abychom byli rychlejší. Je škoda, že nakonec do cíle nedojely obě auta. Tým získal hodně mistrovských bodů. Inženýří a mechanici během těch 4 dnů odvedli bezchybnou práci. Rozhodující pro náš dobrý výsledek byla strategie volby gum. Dobře jsme zvolili gumy a až do konce jsme mohli jet rychle. Pro jezdce i celý tým byla účast na soutěži velice hodnotná, mohli jsme poznat dlouhé zkoušky. Teď toho navíc víme více o celé rally a můžeme se tak pečlivě připravit na příští rok," řekl Sébastien Ogier.
Andreas Mikkelsen byl i přes výpadek se svým výkonem hodně spokojený. "Při našem prvním startu zde jsme ukázali skvělý výkon. Mohli jsme držet stejné tempo jako náš týmový kolega, byli jsme konstantně rychlí a neudělali jsme žádnou větší chybu. I když se nám nepodařilo dojet až do cíle, tak můžeme být na svůj výkon hrdí." O defektu Nor říká následující: "Nejprve to nevypadalo jako velký problém, auto jen silně táhlo doleva. Pak se náhle zlomilo zavěšení."
"Naše dobré zkušenosti z Argentiny se vyplatily: Nejen tři vítězství na Dakaru, ale i tento testovací start v nás zanechaly dobré vzpomínky. Napínavý duel mezi Ogierem a Mikkelsenem fandové kvitovali a zároveň se k nám dostalo hodně dat a zkušeností. Tým také zvládl skvělou práci co se nasazení vozů a zámořské logistiky týče. Byli jsme dobře připraveni a už se těšíme na rok 2013, kdy budeme na startu Rally Argentina stát s Polem R WRC," řekl šéf VW pro motorsport, Kris Nissen.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.