Sébastien Ogier díky sedmému místu v Argentině získal pro VW již třetí bodované umístění v řadě. Andreas Mikkelsen svedl se svým kolegou pěkný souboj, ale cíl soutěže neviděl. Zklamaný ale není.
Ogier a Mikkelsen spolu o víkendu před zraky tisícovek nadšených fandů kolem rychlostních zkoušek svedli strhující souboj. Defekt pravého předního zavěšení na Fabii S2000 Mikkelsena však zapříčinil to, že Nor musel po 440 měřených kilometrech z 503 plánovaných ze soutěže odstoupit. V tomto okamžiku dělilo oba jezdce pouze 1,5 sekundy.
"Pro fanoušky to byla zajímavá a hodně napínavá soutěž. Týmový duel s Andreasem byl letos doposud nejtvrdším, musíme ale dělat vše pro to, abychom byli rychlejší. Je škoda, že nakonec do cíle nedojely obě auta. Tým získal hodně mistrovských bodů. Inženýří a mechanici během těch 4 dnů odvedli bezchybnou práci. Rozhodující pro náš dobrý výsledek byla strategie volby gum. Dobře jsme zvolili gumy a až do konce jsme mohli jet rychle. Pro jezdce i celý tým byla účast na soutěži velice hodnotná, mohli jsme poznat dlouhé zkoušky. Teď toho navíc víme více o celé rally a můžeme se tak pečlivě připravit na příští rok," řekl Sébastien Ogier.
Andreas Mikkelsen byl i přes výpadek se svým výkonem hodně spokojený. "Při našem prvním startu zde jsme ukázali skvělý výkon. Mohli jsme držet stejné tempo jako náš týmový kolega, byli jsme konstantně rychlí a neudělali jsme žádnou větší chybu. I když se nám nepodařilo dojet až do cíle, tak můžeme být na svůj výkon hrdí." O defektu Nor říká následující: "Nejprve to nevypadalo jako velký problém, auto jen silně táhlo doleva. Pak se náhle zlomilo zavěšení."
"Naše dobré zkušenosti z Argentiny se vyplatily: Nejen tři vítězství na Dakaru, ale i tento testovací start v nás zanechaly dobré vzpomínky. Napínavý duel mezi Ogierem a Mikkelsenem fandové kvitovali a zároveň se k nám dostalo hodně dat a zkušeností. Tým také zvládl skvělou práci co se nasazení vozů a zámořské logistiky týče. Byli jsme dobře připraveni a už se těšíme na rok 2013, kdy budeme na startu Rally Argentina stát s Polem R WRC," řekl šéf VW pro motorsport, Kris Nissen.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?