VÝSLEDKY PO RZ19 - CÍL; V Argentině se dnes ještě děly věci. Vítězství si po pěkném výkonu odváží Sébastien Loeb (již 70. v kariéře). V Power Stage byl nejrychlejší Petter Solberg, to jeho týmový kolega měl na Power Stage smůlu.
Po RZ 19:
Dnes bylo v Argentině na programu pět měřených úseků a Power Stage. Všech šest zkoušek vyhrál Petter Solberg. Hned na RZ14 zajel velmi pěkně Thierry Neuville, když byl druhý a posunul se tak na šesté průběžné místo. Posunul se tak hned před oba jezdce VW, Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena. Na další zkoušce se Mikkelsen dále propadal výsledkovým pořadím, když se mu poničil tlumič, a tak byl už jen na 10. průběžném místě. Petter Solberg se tak posunul na osmé a Armindo Araujo na deváté místo. Před obědem se jela ještě jedna zkouška, na které musel Mikkelsen vzdát, a tak se na poslední bodované místo dostal Evgeny Novikov.
Na RZ17 měl smůlu tovární tým Mini, když Arminda Arauja vyřadila poloosa a Paulo Nobre boural. Novikov tak byl už devátý a na desáté místo se dostal Nasser Al-Attiyah. Na následujícím měřeném úseku se díky svým nejrychlejším časům dostal Petter Solberg před Seba Ogiera na sedmé místo.
Následovala už jen Power Stage. 3 bonusové body si připsal Solberg, druhý byl Mikko Hirvonen a třetí byl převapivě Al-Attiyah. Svoji porci smůly si zde však vybral Dani Sordo, který do té doby jezdil na průběžném třetím místě. Na Power Stage se mu ovšem přetrhl řemen alternátoru a soutěž tak pro Španěla výjimečně jedoucího pro Ford skončila.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC 5:34:38,8 --- 2. Hirovnen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +15,2 3. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +3:10,4 4. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +9:45,3 5. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +11:17,6 6. Solberg P. - Patterson P.Ford Fiesta RS WRC +12:02,2 7. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +12:25,3 8. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +21:10,2 9. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +28:22,6 10. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +37:19,5Po RZ 12:
O taktice Citroënu jsme psali zde, a tak se pojďme zaměřit na ostatní věci, které se v TOP10 staly. Z pátého místa dnešní etapu opustil Nasser Al-Attiyah s Citroënem DS3 WRC, který narazil do skály. Tato skutečnost posouvá na skvělé páté místo Martina Prokopa s Fordem Fiesta RS WRC v barvách společnosti D-MACK. Martin by tak v případě dojetí do cíle mohl vyrovnat svůj výkon z Portugalska.
Petter Solberg se již probojoval na body, momentálně je 10., ale na Arauja ztrácí méně než 1 vteřinu. Přes Portugalce, který slavil dva tituly v PWRC, se během této sekce dostal také mladík v Citroënu DS3 WRC, Thierry Neuville.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC 3:52:45,7 --- 2. Hirovnen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +7,8 3. Sordo D. - Del Barrio C.Ford Fiesta RS WRC +1:48,3 4. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +2:55,5 5. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +9:16,0 6. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +10:21,1 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +10:25,9 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +11:53,7 9. Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +14:09,3 10. Solberg P. - Patterson P.Ford Fiesta RS WRC +14:09,9Po RZ 9:
Včerejší páteční etapu zakončila ještě RZ 6, která měřila kolem 19 km a ovládli jí jezdci Citroënu v pořadí Hirvonen a Loeb (+1s), třetí Sordo už ztrácel 21s. Dnes se do soutěže vrátil i druhý jezdec Fordu, Petter Solberg. RZ7 vyhrál Loeb jen těsně před Solbergem (1,5s) a ani třetí Hirvonen neztrácel mnoho (+3,8s). Zkoušky 8 a 9 se staly kořistí Fina v barvách továrního týmu Citroën. Na průběžném jedenáctém místě se drží Petter Solberg, když na desátého Neuvilla a tudíž i na bodovanou pozici ztrácí asi 3 minuty.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC 3:06:42,3 --- 2. Hirovnen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +2,1 3. Sordo D. - Del Barrio C.Ford Fiesta RS WRC +1:30,7 4. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +2:26,6 5. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +7:58,1 6. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +8:07,5 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +8:36,8 8. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +8:48,7 9. Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +11:23,5 10. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +11:36,9Po RZ 5:
Jezdci mají zatím v dnešním dni za sebou 4 rychlostní zkoušky. Jednalo se o dvojité průjezdy dlouhých zkoušek (37,5 a 51 km). Zpočátku si na čele vybudoval až 20 vteřinový náskok Petter Solberg s tovární Fiestou RS WRC, jenže Nor opět nevydržel na čele dluho. Na RZ4 musel zastavit na trati RZ kvůli poškozenému řízení (prasklá spojovací tyč řízení) svého vozu, v soutěži již dnes nepokračuje. Jeho kolega, Dani Sordo se drží neustále na dohled továrním Citroënům a je prakticky jediným, kdo s nimi drží krok.
Duel Sébastiena Loeba a Mikko Hirovnena je zatím velmi vyrovnaný, momentálně oba jezdce dělí 1,1s, navrch má Loeb. Ten ale musel smazávat manko, které nabral na RZ3, kde ztratil 25 vteřin (udělal hned dvakrát hodiny). Mikko mu v ostatních zkouškách zdatně sekundoval.
Nejrychlejším ze "zbytku světa" je Mads Ostberg, který na 4. pozici ztrácí 56s. Před Norem se až do 5. rychlostní zkoušky držel Thierry Neuville, ale ten poté poslal svůj Citroën přes střechu a pro dnešek také musel odstoupit. Mimo jsou také Tänak a Novikov. Martin Pokop se drží na 7. místě mezi jezdci Volkswagenu na Fabiích S2000. Ti jedou výborně a zajímavé je, že rychlejší je Andreas Mikkelsen.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC 2:06:52,9 --- 2. Hirovnen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +1,1 3. Sordo D. - Del Barrio C.Ford Fiesta RS WRC +13,1 4. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +56,3 5. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +4:55,6 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +5:43,9 7. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +5:44,2 8. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +6:03,4 9. Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +7:18,2 10. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +9:25,2Po RZ 1:
Noční rychlostní zkouška sice měřila jen něco málo přes 6 kilometrů, ale i to stačilo, aby se postarala o zajímavý začátek soutěže. Pro tuto RZ totiž tovární tým Citroënu vybral špatné obutí, a tak jeho jezdci ztratili 10,2s (Loeb - 8. příčka), respektive 13,3 (Hirovnen - 11. pozice). Test se také nepovedl Martinu Prokopovi, který během něj něco trefil a se ztrátou 19,0s je 12. Nasser Al-Attiyah dělal hodiny a je 13. (+23,3s).
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC 4:54,9 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C.Ford Fiesta RS WRC +3,6 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +4,8 4. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +5,2 5. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +5,2 6. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +5,6 7. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +8,0 8. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC +10,2 9. Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +11,7 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +12,7V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.