VÝSLEDKY PO RZ19 - CÍL; V Argentině se dnes ještě děly věci. Vítězství si po pěkném výkonu odváží Sébastien Loeb (již 70. v kariéře). V Power Stage byl nejrychlejší Petter Solberg, to jeho týmový kolega měl na Power Stage smůlu.
Po RZ 19:
Dnes bylo v Argentině na programu pět měřených úseků a Power Stage. Všech šest zkoušek vyhrál Petter Solberg. Hned na RZ14 zajel velmi pěkně Thierry Neuville, když byl druhý a posunul se tak na šesté průběžné místo. Posunul se tak hned před oba jezdce VW, Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena. Na další zkoušce se Mikkelsen dále propadal výsledkovým pořadím, když se mu poničil tlumič, a tak byl už jen na 10. průběžném místě. Petter Solberg se tak posunul na osmé a Armindo Araujo na deváté místo. Před obědem se jela ještě jedna zkouška, na které musel Mikkelsen vzdát, a tak se na poslední bodované místo dostal Evgeny Novikov.
Na RZ17 měl smůlu tovární tým Mini, když Arminda Arauja vyřadila poloosa a Paulo Nobre boural. Novikov tak byl už devátý a na desáté místo se dostal Nasser Al-Attiyah. Na následujícím měřeném úseku se díky svým nejrychlejším časům dostal Petter Solberg před Seba Ogiera na sedmé místo.
Následovala už jen Power Stage. 3 bonusové body si připsal Solberg, druhý byl Mikko Hirvonen a třetí byl převapivě Al-Attiyah. Svoji porci smůly si zde však vybral Dani Sordo, který do té doby jezdil na průběžném třetím místě. Na Power Stage se mu ovšem přetrhl řemen alternátoru a soutěž tak pro Španěla výjimečně jedoucího pro Ford skončila.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC 5:34:38,8 --- 2. Hirovnen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +15,2 3. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +3:10,4 4. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +9:45,3 5. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +11:17,6 6. Solberg P. - Patterson P.Ford Fiesta RS WRC +12:02,2 7. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +12:25,3 8. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +21:10,2 9. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +28:22,6 10. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +37:19,5Po RZ 12:
O taktice Citroënu jsme psali zde, a tak se pojďme zaměřit na ostatní věci, které se v TOP10 staly. Z pátého místa dnešní etapu opustil Nasser Al-Attiyah s Citroënem DS3 WRC, který narazil do skály. Tato skutečnost posouvá na skvělé páté místo Martina Prokopa s Fordem Fiesta RS WRC v barvách společnosti D-MACK. Martin by tak v případě dojetí do cíle mohl vyrovnat svůj výkon z Portugalska.
Petter Solberg se již probojoval na body, momentálně je 10., ale na Arauja ztrácí méně než 1 vteřinu. Přes Portugalce, který slavil dva tituly v PWRC, se během této sekce dostal také mladík v Citroënu DS3 WRC, Thierry Neuville.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC 3:52:45,7 --- 2. Hirovnen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +7,8 3. Sordo D. - Del Barrio C.Ford Fiesta RS WRC +1:48,3 4. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +2:55,5 5. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +9:16,0 6. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +10:21,1 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +10:25,9 8. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +11:53,7 9. Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +14:09,3 10. Solberg P. - Patterson P.Ford Fiesta RS WRC +14:09,9Po RZ 9:
Včerejší páteční etapu zakončila ještě RZ 6, která měřila kolem 19 km a ovládli jí jezdci Citroënu v pořadí Hirvonen a Loeb (+1s), třetí Sordo už ztrácel 21s. Dnes se do soutěže vrátil i druhý jezdec Fordu, Petter Solberg. RZ7 vyhrál Loeb jen těsně před Solbergem (1,5s) a ani třetí Hirvonen neztrácel mnoho (+3,8s). Zkoušky 8 a 9 se staly kořistí Fina v barvách továrního týmu Citroën. Na průběžném jedenáctém místě se drží Petter Solberg, když na desátého Neuvilla a tudíž i na bodovanou pozici ztrácí asi 3 minuty.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC 3:06:42,3 --- 2. Hirovnen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +2,1 3. Sordo D. - Del Barrio C.Ford Fiesta RS WRC +1:30,7 4. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +2:26,6 5. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +7:58,1 6. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +8:07,5 7. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +8:36,8 8. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +8:48,7 9. Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +11:23,5 10. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +11:36,9Po RZ 5:
Jezdci mají zatím v dnešním dni za sebou 4 rychlostní zkoušky. Jednalo se o dvojité průjezdy dlouhých zkoušek (37,5 a 51 km). Zpočátku si na čele vybudoval až 20 vteřinový náskok Petter Solberg s tovární Fiestou RS WRC, jenže Nor opět nevydržel na čele dluho. Na RZ4 musel zastavit na trati RZ kvůli poškozenému řízení (prasklá spojovací tyč řízení) svého vozu, v soutěži již dnes nepokračuje. Jeho kolega, Dani Sordo se drží neustále na dohled továrním Citroënům a je prakticky jediným, kdo s nimi drží krok.
Duel Sébastiena Loeba a Mikko Hirovnena je zatím velmi vyrovnaný, momentálně oba jezdce dělí 1,1s, navrch má Loeb. Ten ale musel smazávat manko, které nabral na RZ3, kde ztratil 25 vteřin (udělal hned dvakrát hodiny). Mikko mu v ostatních zkouškách zdatně sekundoval.
Nejrychlejším ze "zbytku světa" je Mads Ostberg, který na 4. pozici ztrácí 56s. Před Norem se až do 5. rychlostní zkoušky držel Thierry Neuville, ale ten poté poslal svůj Citroën přes střechu a pro dnešek také musel odstoupit. Mimo jsou také Tänak a Novikov. Martin Pokop se drží na 7. místě mezi jezdci Volkswagenu na Fabiích S2000. Ti jedou výborně a zajímavé je, že rychlejší je Andreas Mikkelsen.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC 2:06:52,9 --- 2. Hirovnen M. - Lehtinen J.Citroën DS3 WRC +1,1 3. Sordo D. - Del Barrio C.Ford Fiesta RS WRC +13,1 4. Ostberg M. - Andersson J.Ford Fiesta RS WRC +56,3 5. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +4:55,6 6. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +5:43,9 7. Prokop M. - Hrůza Z.Ford Fiesta RS WRC +5:44,2 8. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +6:03,4 9. Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +7:18,2 10. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +9:25,2Po RZ 1:
Noční rychlostní zkouška sice měřila jen něco málo přes 6 kilometrů, ale i to stačilo, aby se postarala o zajímavý začátek soutěže. Pro tuto RZ totiž tovární tým Citroënu vybral špatné obutí, a tak jeho jezdci ztratili 10,2s (Loeb - 8. příčka), respektive 13,3 (Hirovnen - 11. pozice). Test se také nepovedl Martinu Prokopovi, který během něj něco trefil a se ztrátou 19,0s je 12. Nasser Al-Attiyah dělal hodiny a je 13. (+23,3s).
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta navedoucího 1. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC 4:54,9 --- 2. Sordo D. - Del Barrio C.Ford Fiesta RS WRC +3,6 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +4,8 4. Novikov E. - Giraudet D.Ford Fiesta RS WRC +5,2 5. Tänak O. - Sikk K.Ford Fiesta RS WRC +5,2 6. Neuville T. - Gilsoul N. Citroën DS3 WRC +5,6 7. Ogier S. - Ingrassia J.Škoda Fabia S2000 +8,0 8. Loeb S. - Elena DCitroën DS3 WRC +10,2 9. Araújo A. - Ramalho M.Mini John Cooper Works WRC +11,7 10. Mikkelsen A. - Floene O. Škoda Fabia S2000 +12,7Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?