Dani Sordo, pro tento víkend tovární jezdec Fordu, přiznal, že byl překvapen, když mu zazvonil telefon s nabídkou na tovární sedačku ve Fiestě RS WRC pro Argentinu.
Dani Sordo v Argentině startuje za zraněného Jariho-Mattiho Latvalu. Uvedl se velmi dobře, když na trati kvalifikační zkoušky zajel nejrychlejší čas ze všech Fiest RS WRC na startu. V rozhovoru pro Autosport prohásil, že podle něj šéf Fordu, Malcolm Wilson, velmi riskoval, když zavolal právě jemu.
"Pro Malcolma je to risk. Víte, auto jsem testoval pouze jeden den a neujel mnoho kilometrů. Teď jsem zde a mám před sebou rally, která bude velmi obtížná. I z mého pohledu to bylo trošku bláznivé. Ale Malcolmovi ne neřeknu. Pokusím se jet, jak nejlépe budu moct, ale nechci udělat žádnou chybu. Jsem stejně překvapený jako všichni ostatní tím, že zde stojím v tomto overalu," říká jezdec týmu Prodrive Mini.
"Je mi ale líto Jariho-Mattiho. Pro něj je to nepříjemná situace. Test nebyl dlouhý. Pořád jsou určité věci, na kterých chci během víkendu na voze zapracovat. Už ráno na shakedownu jsme něco změnili. Ale to byl shakedown ne opravdový test. Hlavní oblastí, kterou si chci změnit, abych se ve voze cítil lépe, je zavěšení."
Španěl ale všechny varuje před přílišnými očekávaními od jeho startu: "Pokusím se být rychlý. Ale bude těžké bojovat proti Petterovi a Mikkovi, oba své vozy znají. Potřeboval bych ve voze víc času. Stejné [jako s Petterem a Mikkem] by to se mnou bylo, kdybych seděl v Mini. Víte, Mini je teď součástí mého těla, jízda s ním je jednoduchá. Ale teď, ve Fordu potřebuji myslet na spoustu věcí. V Mini už tyto věci dělám bez přemýšlení, mám na mysli třeba změny v různých ovladačích."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?