Dani Sordo, pro tento víkend tovární jezdec Fordu, přiznal, že byl překvapen, když mu zazvonil telefon s nabídkou na tovární sedačku ve Fiestě RS WRC pro Argentinu.
Dani Sordo v Argentině startuje za zraněného Jariho-Mattiho Latvalu. Uvedl se velmi dobře, když na trati kvalifikační zkoušky zajel nejrychlejší čas ze všech Fiest RS WRC na startu. V rozhovoru pro Autosport prohásil, že podle něj šéf Fordu, Malcolm Wilson, velmi riskoval, když zavolal právě jemu.
"Pro Malcolma je to risk. Víte, auto jsem testoval pouze jeden den a neujel mnoho kilometrů. Teď jsem zde a mám před sebou rally, která bude velmi obtížná. I z mého pohledu to bylo trošku bláznivé. Ale Malcolmovi ne neřeknu. Pokusím se jet, jak nejlépe budu moct, ale nechci udělat žádnou chybu. Jsem stejně překvapený jako všichni ostatní tím, že zde stojím v tomto overalu," říká jezdec týmu Prodrive Mini.
"Je mi ale líto Jariho-Mattiho. Pro něj je to nepříjemná situace. Test nebyl dlouhý. Pořád jsou určité věci, na kterých chci během víkendu na voze zapracovat. Už ráno na shakedownu jsme něco změnili. Ale to byl shakedown ne opravdový test. Hlavní oblastí, kterou si chci změnit, abych se ve voze cítil lépe, je zavěšení."
Španěl ale všechny varuje před přílišnými očekávaními od jeho startu: "Pokusím se být rychlý. Ale bude těžké bojovat proti Petterovi a Mikkovi, oba své vozy znají. Potřeboval bych ve voze víc času. Stejné [jako s Petterem a Mikkem] by to se mnou bylo, kdybych seděl v Mini. Víte, Mini je teď součástí mého těla, jízda s ním je jednoduchá. Ale teď, ve Fordu potřebuji myslet na spoustu věcí. V Mini už tyto věci dělám bez přemýšlení, mám na mysli třeba změny v různých ovladačích."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.