Dani Sordo, pro tento víkend tovární jezdec Fordu, přiznal, že byl překvapen, když mu zazvonil telefon s nabídkou na tovární sedačku ve Fiestě RS WRC pro Argentinu.
Dani Sordo v Argentině startuje za zraněného Jariho-Mattiho Latvalu. Uvedl se velmi dobře, když na trati kvalifikační zkoušky zajel nejrychlejší čas ze všech Fiest RS WRC na startu. V rozhovoru pro Autosport prohásil, že podle něj šéf Fordu, Malcolm Wilson, velmi riskoval, když zavolal právě jemu.
"Pro Malcolma je to risk. Víte, auto jsem testoval pouze jeden den a neujel mnoho kilometrů. Teď jsem zde a mám před sebou rally, která bude velmi obtížná. I z mého pohledu to bylo trošku bláznivé. Ale Malcolmovi ne neřeknu. Pokusím se jet, jak nejlépe budu moct, ale nechci udělat žádnou chybu. Jsem stejně překvapený jako všichni ostatní tím, že zde stojím v tomto overalu," říká jezdec týmu Prodrive Mini.
"Je mi ale líto Jariho-Mattiho. Pro něj je to nepříjemná situace. Test nebyl dlouhý. Pořád jsou určité věci, na kterých chci během víkendu na voze zapracovat. Už ráno na shakedownu jsme něco změnili. Ale to byl shakedown ne opravdový test. Hlavní oblastí, kterou si chci změnit, abych se ve voze cítil lépe, je zavěšení."
Španěl ale všechny varuje před přílišnými očekávaními od jeho startu: "Pokusím se být rychlý. Ale bude těžké bojovat proti Petterovi a Mikkovi, oba své vozy znají. Potřeboval bych ve voze víc času. Stejné [jako s Petterem a Mikkem] by to se mnou bylo, kdybych seděl v Mini. Víte, Mini je teď součástí mého těla, jízda s ním je jednoduchá. Ale teď, ve Fordu potřebuji myslet na spoustu věcí. V Mini už tyto věci dělám bez přemýšlení, mám na mysli třeba změny v různých ovladačích."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.