Dani Sordo, pro tento víkend tovární jezdec Fordu, přiznal, že byl překvapen, když mu zazvonil telefon s nabídkou na tovární sedačku ve Fiestě RS WRC pro Argentinu.
Dani Sordo v Argentině startuje za zraněného Jariho-Mattiho Latvalu. Uvedl se velmi dobře, když na trati kvalifikační zkoušky zajel nejrychlejší čas ze všech Fiest RS WRC na startu. V rozhovoru pro Autosport prohásil, že podle něj šéf Fordu, Malcolm Wilson, velmi riskoval, když zavolal právě jemu.
"Pro Malcolma je to risk. Víte, auto jsem testoval pouze jeden den a neujel mnoho kilometrů. Teď jsem zde a mám před sebou rally, která bude velmi obtížná. I z mého pohledu to bylo trošku bláznivé. Ale Malcolmovi ne neřeknu. Pokusím se jet, jak nejlépe budu moct, ale nechci udělat žádnou chybu. Jsem stejně překvapený jako všichni ostatní tím, že zde stojím v tomto overalu," říká jezdec týmu Prodrive Mini.
"Je mi ale líto Jariho-Mattiho. Pro něj je to nepříjemná situace. Test nebyl dlouhý. Pořád jsou určité věci, na kterých chci během víkendu na voze zapracovat. Už ráno na shakedownu jsme něco změnili. Ale to byl shakedown ne opravdový test. Hlavní oblastí, kterou si chci změnit, abych se ve voze cítil lépe, je zavěšení."
Španěl ale všechny varuje před přílišnými očekávaními od jeho startu: "Pokusím se být rychlý. Ale bude těžké bojovat proti Petterovi a Mikkovi, oba své vozy znají. Potřeboval bych ve voze víc času. Stejné [jako s Petterem a Mikkem] by to se mnou bylo, kdybych seděl v Mini. Víte, Mini je teď součástí mého těla, jízda s ním je jednoduchá. Ale teď, ve Fordu potřebuji myslet na spoustu věcí. V Mini už tyto věci dělám bez přemýšlení, mám na mysli třeba změny v různých ovladačích."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?