Prodloužení Rally Argentina stojí za zvážení. I Petter Solberg se rozhodl poupravit svoji taktiku pro klasickou soutěž v Jižní Americe. Očekávání se však nemění.
Při Rally Argentina na účastníky čeká 19 měřených zkoušek, 1770,92 km, z toho jich bude 502,73 měřených. Kvůli nárůstu celkové kilometráže soutěže se tak mohlo dostat na klasické zkoušky minulých let, na kterých se závodilo naposledy v roce 1994, a tak budou pro všechny účastníky MS nové. Obrázek však dokreslují diváci kolem trati: Šotolinové zkoušky v regionu Cordoba, asi 700 km severozápadně od Buenos Aires, sledoval více jak milion nadšených rallových diváků. Již tradičně patří tato soutěž, která se jede v zemi tanga, s šotolinovými cestami a nesčetnými průjezdy brodů k nejnapínavějším a nejvzrušujícím soutěžím MS sezony.
Petter Solberg, který je aktuálně v MS na druhém místě, zde stál na podiu již třikrát. "Je to těžká soutěž. Zvláště zkoušky poslední etapy, které leží ve vysoké [nadmořské] výšce, vám mohou díky počasí hodně znepříjemnit život. Mlha a dokonce i led zde nejsou žádnou zvláštností. I tak mám rád tento závod, především kvůli jedinečné atmosféře. Hodně lidí vyrazí na zkoušky. I na spojovacích etapách nás oslavuje velké množství diváků. Lidé zde jsou velmi nadšení a rally sport milují," řekl Nor.
Zkoušky Rally Argentina jsou divácky atraktivní...
Trasa rally vede přes argentinské Pampy a vždy nadchne svou dech beroucí a pestrou krajinou nadchne jak fanoušky tak i jezdce, charakter etap se navíc den ode dne mění. Pláně Punilla Valley severně od Carlos Paz, centra soutěže, dotvářejí fantastický kontrast malebné přírody kolem Santa Rosa de Calamuchita na jihu země. Poslední den soutěže účastníky přivede do hor Traslasierra, kde se mohou těšit na měsíční krajinu a velké kameny kolem cest. Navíc zde na ně čeká RZ El Condor, což je jedna z nejznámějších v MS.
"Mám tuto soutěž rád, ovšem její scénář se oproti předešlým letem hodně změnil. Celkově v harmonogramu oproti loňsku přibylo 180 km. Někteří jezdci určitě změní své taktiky. Nepojedeme zde na sprint, spíše to bereme jako maratonskou rally. Ze začátku se budeme snažit držet trochu zpátky a nebudeme se hned z kraje snažit útočit. Hlavní bude ze začátku trochu počkat a najít si správné tempo. Když to bude nutné, tak budeme moci potom útočit," řekl Petter před svoji 180. soutěží v MS.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?