Solberg o Argentině a na co se mohou účastníci soutěže těšit?

Solberg, Petter
Solberg, Petter, foto: Citroën Sport
iM2 22. dubna 2012 22:11
Sdílej:

Prodloužení Rally Argentina stojí za zvážení. I Petter Solberg se rozhodl poupravit svoji taktiku pro klasickou soutěž v Jižní Americe. Očekávání se však nemění.

Při Rally Argentina na účastníky čeká 19 měřených zkoušek, 1770,92 km, z toho jich bude 502,73 měřených. Kvůli nárůstu celkové kilometráže soutěže se tak mohlo dostat na klasické zkoušky minulých let, na kterých se závodilo naposledy v roce 1994, a tak budou pro všechny účastníky MS nové. Obrázek však dokreslují diváci kolem trati: Šotolinové zkoušky v regionu Cordoba, asi 700 km severozápadně od Buenos Aires, sledoval více jak milion nadšených rallových diváků. Již tradičně patří tato soutěž, která se jede v zemi tanga, s šotolinovými cestami a nesčetnými průjezdy brodů k nejnapínavějším a nejvzrušujícím soutěžím MS sezony. 

Petter Solberg, který je aktuálně v MS na druhém místě, zde stál na podiu již třikrát. "Je to těžká soutěž. Zvláště zkoušky poslední etapy, které leží ve vysoké [nadmořské] výšce, vám mohou díky počasí hodně znepříjemnit život. Mlha a dokonce i led zde nejsou žádnou zvláštností. I tak mám rád tento závod, především kvůli jedinečné atmosféře. Hodně lidí vyrazí na zkoušky. I na spojovacích etapách nás oslavuje velké množství diváků. Lidé zde jsou velmi nadšení a rally sport milují," řekl Nor.

Zkoušky Rally Argentina jsou divácky atraktivní...

Trasa rally vede přes argentinské Pampy a vždy nadchne svou dech beroucí a pestrou krajinou nadchne jak fanoušky tak i jezdce, charakter etap se navíc den ode dne mění. Pláně Punilla Valley severně od Carlos Paz, centra soutěže, dotvářejí fantastický kontrast malebné přírody kolem Santa Rosa de Calamuchita na jihu země. Poslední den soutěže účastníky přivede do hor Traslasierra, kde se mohou těšit na měsíční krajinu a velké kameny kolem cest. Navíc zde na ně čeká RZ El Condor, což je jedna z nejznámějších v MS. 

"Mám tuto soutěž rád, ovšem její scénář se oproti předešlým letem hodně změnil. Celkově v harmonogramu oproti loňsku přibylo 180 km. Někteří jezdci určitě změní své taktiky. Nepojedeme zde na sprint, spíše to bereme jako maratonskou rally. Ze začátku se budeme snažit držet trochu zpátky a nebudeme se hned z kraje snažit útočit. Hlavní bude ze začátku trochu počkat a najít si správné tempo. Když to bude nutné, tak budeme moci potom útočit," řekl Petter před svoji 180. soutěží v MS.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.