Prodloužení Rally Argentina stojí za zvážení. I Petter Solberg se rozhodl poupravit svoji taktiku pro klasickou soutěž v Jižní Americe. Očekávání se však nemění.
Při Rally Argentina na účastníky čeká 19 měřených zkoušek, 1770,92 km, z toho jich bude 502,73 měřených. Kvůli nárůstu celkové kilometráže soutěže se tak mohlo dostat na klasické zkoušky minulých let, na kterých se závodilo naposledy v roce 1994, a tak budou pro všechny účastníky MS nové. Obrázek však dokreslují diváci kolem trati: Šotolinové zkoušky v regionu Cordoba, asi 700 km severozápadně od Buenos Aires, sledoval více jak milion nadšených rallových diváků. Již tradičně patří tato soutěž, která se jede v zemi tanga, s šotolinovými cestami a nesčetnými průjezdy brodů k nejnapínavějším a nejvzrušujícím soutěžím MS sezony.
Petter Solberg, který je aktuálně v MS na druhém místě, zde stál na podiu již třikrát. "Je to těžká soutěž. Zvláště zkoušky poslední etapy, které leží ve vysoké [nadmořské] výšce, vám mohou díky počasí hodně znepříjemnit život. Mlha a dokonce i led zde nejsou žádnou zvláštností. I tak mám rád tento závod, především kvůli jedinečné atmosféře. Hodně lidí vyrazí na zkoušky. I na spojovacích etapách nás oslavuje velké množství diváků. Lidé zde jsou velmi nadšení a rally sport milují," řekl Nor.
Zkoušky Rally Argentina jsou divácky atraktivní...
Trasa rally vede přes argentinské Pampy a vždy nadchne svou dech beroucí a pestrou krajinou nadchne jak fanoušky tak i jezdce, charakter etap se navíc den ode dne mění. Pláně Punilla Valley severně od Carlos Paz, centra soutěže, dotvářejí fantastický kontrast malebné přírody kolem Santa Rosa de Calamuchita na jihu země. Poslední den soutěže účastníky přivede do hor Traslasierra, kde se mohou těšit na měsíční krajinu a velké kameny kolem cest. Navíc zde na ně čeká RZ El Condor, což je jedna z nejznámějších v MS.
"Mám tuto soutěž rád, ovšem její scénář se oproti předešlým letem hodně změnil. Celkově v harmonogramu oproti loňsku přibylo 180 km. Někteří jezdci určitě změní své taktiky. Nepojedeme zde na sprint, spíše to bereme jako maratonskou rally. Ze začátku se budeme snažit držet trochu zpátky a nebudeme se hned z kraje snažit útočit. Hlavní bude ze začátku trochu počkat a najít si správné tempo. Když to bude nutné, tak budeme moci potom útočit," řekl Petter před svoji 180. soutěží v MS.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.