Miroslava Janotu s Lukášem Vyoralem postihl technický problém hned v úvodu Rallye Vltava. Ve druhé etapě bohužel odstoupili definitivně.
Žlutý Opel Kadett C/GT-E, 16 V Hájek Historic Czech National Rally Teamu bohužel do cíle Rallye Vltava nedorazil. Domácí rally se pro posádku Miroslav Janota – Lukáš Vyoral stala pohromou i přes obrovskou snahu, kterou tým vynaložil před startem samotné rally. První problém se přihlásil hned na první rychlostní zkoušce, kdy upadl kondenzátor z rozdělovače. Janotu s Vyoralem to stálo pět minut a naděje na pódiové umístění se rozplývala. I tak se ale s odhodláním vrhli do boje ve druhé etapě Rallye Vltava a pokoušeli se probojovat pořadím, co nejvýše to půjde.
Úvod druhého dne vycházel Mirkovi Janotovi skvěle. Ve dvou rychlostních zkouškách zajel druhý nejrychlejší čas absolutně a vypadalo to, že vše se již k dobrému obrátí. Ve třetí rychlostní zkoušce dne byl Opel Kadett Hájek Historic Czech National Rally Teamu nejrychlejší a Mirek Janota s Lukášem Vyoralem se těšili na další souboje na rychlostních zkouškách Vimperska, kde se převážně závodilo druhý den Rallye Vltava. Pak ale přišel další technický problém, po němž zůstal Opel posádky Janota – Vyoral definitivně stát. Porouchaný diferenciál nebylo možné na místě opravit a Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem odevzdali jízdní výkaz. Ani ve třetí rally sezony 2012 se tedy Hájek Historic Czech National Rally Team nedočkal kýženého bodového zisku. Z Rallye Vltava si tedy odváží pouze jeden bod za účast a hlavně velké zklamání.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Asi nám skutečně nebylo přáno na Vltavě letos uspět. Chybělo nám pověstné soutěžácké štěstí. Dvacet dva závodů jsme odjeli v řadě bez větších technických problémů a letos se nám smůla lepí na paty. My ale neházíme flintu do žita. Vím, že celý tým věnoval maximální péči přípravě našeho auta a přesto všechno došlo k odstoupení. Nic s tím teď neuděláme. To je prostě motorsport. Wir Leben Autos. Těšíme se na další závody, no a držme si palce :).“
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.