Miroslava Janotu s Lukášem Vyoralem postihl technický problém hned v úvodu Rallye Vltava. Ve druhé etapě bohužel odstoupili definitivně.
Žlutý Opel Kadett C/GT-E, 16 V Hájek Historic Czech National Rally Teamu bohužel do cíle Rallye Vltava nedorazil. Domácí rally se pro posádku Miroslav Janota – Lukáš Vyoral stala pohromou i přes obrovskou snahu, kterou tým vynaložil před startem samotné rally. První problém se přihlásil hned na první rychlostní zkoušce, kdy upadl kondenzátor z rozdělovače. Janotu s Vyoralem to stálo pět minut a naděje na pódiové umístění se rozplývala. I tak se ale s odhodláním vrhli do boje ve druhé etapě Rallye Vltava a pokoušeli se probojovat pořadím, co nejvýše to půjde.
Úvod druhého dne vycházel Mirkovi Janotovi skvěle. Ve dvou rychlostních zkouškách zajel druhý nejrychlejší čas absolutně a vypadalo to, že vše se již k dobrému obrátí. Ve třetí rychlostní zkoušce dne byl Opel Kadett Hájek Historic Czech National Rally Teamu nejrychlejší a Mirek Janota s Lukášem Vyoralem se těšili na další souboje na rychlostních zkouškách Vimperska, kde se převážně závodilo druhý den Rallye Vltava. Pak ale přišel další technický problém, po němž zůstal Opel posádky Janota – Vyoral definitivně stát. Porouchaný diferenciál nebylo možné na místě opravit a Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem odevzdali jízdní výkaz. Ani ve třetí rally sezony 2012 se tedy Hájek Historic Czech National Rally Team nedočkal kýženého bodového zisku. Z Rallye Vltava si tedy odváží pouze jeden bod za účast a hlavně velké zklamání.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Asi nám skutečně nebylo přáno na Vltavě letos uspět. Chybělo nám pověstné soutěžácké štěstí. Dvacet dva závodů jsme odjeli v řadě bez větších technických problémů a letos se nám smůla lepí na paty. My ale neházíme flintu do žita. Vím, že celý tým věnoval maximální péči přípravě našeho auta a přesto všechno došlo k odstoupení. Nic s tím teď neuděláme. To je prostě motorsport. Wir Leben Autos. Těšíme se na další závody, no a držme si palce :).“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?