Rally Mille Miglia si Jan Černý a Pavel Kohout zapíší zlatým písmem do svých tabulek úspěchů s Citroënem DS3 R3T.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem v sobotu ráno vyrazili vstříc dalším ostrým kilometrům rychlostních zkoušek Rally Mille Miglia, soutěže zařazené do FIA Mistrovství Evropy rally. V první etapě se české posádce startující s vozem Citroën DS3 R3T dařilo, ale v poslední RZ klesli na třetí místo v pořadí vozidel s pohonem jen předních kol. Do druhé etapy byl tedy cíl jasný. Posunut se opět na druhé místo a snažit se co nejvíce stáhnout ztrátu na vedoucího Itala Campedelliho.
Hned v úvodu dne se Černému – Kohoutovi podařilo se dostat na kýženou druhou příčku, a když pak na nejdelší rychlostní zkoušce soutěže přišel technický problém dosud vedoucího jezdce dvoukolek, nabídnutou šanci využili, a až do poslední rychlostní zkoušky vedení udrželi. Zmíněná nejdelší RZ v soutěži by se dala nazvat jako pohřebiště favoritů, neboť technické problémy, či zaváhání zde postihly mnoho jezdců ze špičky. Radost v cíli poslední RZ byla v kabině Citroënu DS3 R3T obrovská.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem vezou z Itálie poháry za vítězství v kategorii dvoukolek, které si přidali k prvnímu triumfu na lednové Jänner Rally, kde kategorii dvoukolek také ovládli. Vítězství v Itálii znamená, že Černý s Kohoutem bezpečně vedou tabulku v kategorii dvoukolek a před dalšími soutěžemi, které je letos čekají, mají skvělou výchozí pozici. V absolutní klasifikaci Rally Mille Miglia obsadila jediná česká posádka desáté místo. Radost týmu byla v Itálii znásobena i tím faktem, že poprvé mezi dvoukolkami kompletní stupně vítězů obsadily vozy Citroën DS3 R3T.
Jan Černý v cíli vítězné Rally Mille Miglia: „Jsem samozřejmě strašně šťastný. Vyhrát zde je naprosto snový výsledek. Hodně jsme se celý závod snažili a velkou přípravu jsme startu tady věnovali už několik týdnů předem. Věděl jsem, že jestli tady na těžkých italských asfaltech chceme uspět, musíme do toho jít naprosto naplno. Samozřejmě, k vítězství nám pomohl technický problém jinak nedostižného Campdelliho, ale taková je rally. Naše auto během celé soutěž fungovalo na jedničku, jen jsme měli drobnější problém s brzdami, které ztrácely účinnost, ale i možná proto jsme jeli tak rychle :) Dařilo se nám během druhé etapy perfektně trefovat do volby pneumatik a volili jsme jemně řezanou nejtvrdší pneumatiku Pirelli. Pneumatiky fungovaly i na dlouhých RZ perfektně a cítil jsem se s nimi jistý. Děkuji celému týmu, který má na našem úspěchu podíl. Naše vítězství dnes pořádně oslavíme.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?