Rally Mille Miglia si Jan Černý a Pavel Kohout zapíší zlatým písmem do svých tabulek úspěchů s Citroënem DS3 R3T.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem v sobotu ráno vyrazili vstříc dalším ostrým kilometrům rychlostních zkoušek Rally Mille Miglia, soutěže zařazené do FIA Mistrovství Evropy rally. V první etapě se české posádce startující s vozem Citroën DS3 R3T dařilo, ale v poslední RZ klesli na třetí místo v pořadí vozidel s pohonem jen předních kol. Do druhé etapy byl tedy cíl jasný. Posunut se opět na druhé místo a snažit se co nejvíce stáhnout ztrátu na vedoucího Itala Campedelliho.
Hned v úvodu dne se Černému – Kohoutovi podařilo se dostat na kýženou druhou příčku, a když pak na nejdelší rychlostní zkoušce soutěže přišel technický problém dosud vedoucího jezdce dvoukolek, nabídnutou šanci využili, a až do poslední rychlostní zkoušky vedení udrželi. Zmíněná nejdelší RZ v soutěži by se dala nazvat jako pohřebiště favoritů, neboť technické problémy, či zaváhání zde postihly mnoho jezdců ze špičky. Radost v cíli poslední RZ byla v kabině Citroënu DS3 R3T obrovská.
Jan Černý s Pavlem Kohoutem vezou z Itálie poháry za vítězství v kategorii dvoukolek, které si přidali k prvnímu triumfu na lednové Jänner Rally, kde kategorii dvoukolek také ovládli. Vítězství v Itálii znamená, že Černý s Kohoutem bezpečně vedou tabulku v kategorii dvoukolek a před dalšími soutěžemi, které je letos čekají, mají skvělou výchozí pozici. V absolutní klasifikaci Rally Mille Miglia obsadila jediná česká posádka desáté místo. Radost týmu byla v Itálii znásobena i tím faktem, že poprvé mezi dvoukolkami kompletní stupně vítězů obsadily vozy Citroën DS3 R3T.
Jan Černý v cíli vítězné Rally Mille Miglia: „Jsem samozřejmě strašně šťastný. Vyhrát zde je naprosto snový výsledek. Hodně jsme se celý závod snažili a velkou přípravu jsme startu tady věnovali už několik týdnů předem. Věděl jsem, že jestli tady na těžkých italských asfaltech chceme uspět, musíme do toho jít naprosto naplno. Samozřejmě, k vítězství nám pomohl technický problém jinak nedostižného Campdelliho, ale taková je rally. Naše auto během celé soutěž fungovalo na jedničku, jen jsme měli drobnější problém s brzdami, které ztrácely účinnost, ale i možná proto jsme jeli tak rychle :) Dařilo se nám během druhé etapy perfektně trefovat do volby pneumatik a volili jsme jemně řezanou nejtvrdší pneumatiku Pirelli. Pneumatiky fungovaly i na dlouhých RZ perfektně a cítil jsem se s nimi jistý. Děkuji celému týmu, který má na našem úspěchu podíl. Naše vítězství dnes pořádně oslavíme.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.