Latvala o zranění: Bylo to velké zklamání

Latvala, Jari-Matti
Latvala, Jari-Matti, foto: Ford Motor Company
iM2 20. dubna 2012 15:56
Sdílej:

Jari-Matti Latvala poprvé promluvil poté, co si zlomil klíční kost. Rameno ho hodně bolelo, ale do soutěže v Řecku by měl být v pořádku.

Když se nedaří, tak se nedaří. Tak toto rčení platí i pro Jariho-Mattiho Latvalu. Poté, co první čtyři závody sezony nedopadli zrovna podle představ Fina, tak se Jari-Matti ještě zranil při běžkování a Rally Argentinu musí vynechat. V Argentině jezdce Fordu nahradí Dani Sordo, který byl pro tuto soutěž Prodrivem uvolněn. V zimě byl přitom Latvala Fordem oficiálně označen jako jednička týmu a měl letos bojovat o titul. Po několika výpadcích na prvních soutěžích sezony tak teď přichází další zklamání. Jeho comeback je očekáván na Rally Acropolis, která se jede na konci května. Do té doby by měla být levá klíční kost, kterou si Latvala zlomil, uzdravená. 

Momentálně se Fin nachází ve finském Tuuri, kde se zotavuje. "Musím říci, že jsem celkem OK. V levé ruce už necítím žádnou bolest, ale musím jí ještě nosit na šátku, abych jí nemohl používat. Mentálně jsem na tom dobře. Je to samozřejmě velké zklamání, že nebudu moci startovat v Argentině, ale když se vrátím v Řecku, tak budu motivovaný, jako nikdy předtím," řekl Jari-Matti Latvala pro wrc.com.

Latvala spadl a zranil se 11. dubna, a tak jeho start v Argentině byl takřka nemožný hned od začáku. "Problémem byly seznamovací jízdy. Mezi operací a seznamovacími jízdami jsem potřeboval dva týdny, to ale o tři dny nevycházelo. Doktoři mi řekli, že by mohlo dojít k problému s destičkou nebo se šrouby, které by mohli vystoupit. K zotavení bych pak potřeboval tak dva nebo tři měsíce. Je tedy lepší vypustit jednu rally než celou sezonu."

Po Matthewovi Wilsonovi je tak Jari-Matti letos již druhým jezdcem, který má zdravotní problémy. Brit před Švédskou rally při běhání uklouzl na ledu a zlomil si kotník. Také mladý Wilson by se měl vrátit v Řecku. To Latvala měl v den, kdy se zranil na programu osmnáctikilometrový výběh na běžkách, který patří k jeho běžnému tréninkovému programu. 

Na posledních 300 metrech jeho běhu však upadl na menším kopečku. "Když jsem spadl, tak jsem cítil, že veškerá moje tělesná váha šla na levé rameno, pak už jsem jen cítil velkou bolest. Zavolal jsem ještě matce, která byla v našem zimním domě. Do 20 minut mě dostala do takové malé nemocnice, kde mě zrentgenovali. Bolest byla enormní, bylo to opravdu hodně, hodně špatné."

Zatímco kolotoč WRC je na cestě do Argentiny, tak Latvala se doma stará o své zdraví: "Každý týden se vidím se svým fyzioterapeutem. Chci, abych byl co nejrychleji pohybově v pořádku. Operován jsem byl už více než před týdnem, ale stále musím ruku nosit v šátku. Potom budu mít větší flexibilitu a budu moci začít s opravdovou prací. Doktoři jsou optimističtí, že bych měl soutěž v Řecku stihnout."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.