Jari-Matti Latvala poprvé promluvil poté, co si zlomil klíční kost. Rameno ho hodně bolelo, ale do soutěže v Řecku by měl být v pořádku.
Když se nedaří, tak se nedaří. Tak toto rčení platí i pro Jariho-Mattiho Latvalu. Poté, co první čtyři závody sezony nedopadli zrovna podle představ Fina, tak se Jari-Matti ještě zranil při běžkování a Rally Argentinu musí vynechat. V Argentině jezdce Fordu nahradí Dani Sordo, který byl pro tuto soutěž Prodrivem uvolněn. V zimě byl přitom Latvala Fordem oficiálně označen jako jednička týmu a měl letos bojovat o titul. Po několika výpadcích na prvních soutěžích sezony tak teď přichází další zklamání. Jeho comeback je očekáván na Rally Acropolis, která se jede na konci května. Do té doby by měla být levá klíční kost, kterou si Latvala zlomil, uzdravená.
Momentálně se Fin nachází ve finském Tuuri, kde se zotavuje. "Musím říci, že jsem celkem OK. V levé ruce už necítím žádnou bolest, ale musím jí ještě nosit na šátku, abych jí nemohl používat. Mentálně jsem na tom dobře. Je to samozřejmě velké zklamání, že nebudu moci startovat v Argentině, ale když se vrátím v Řecku, tak budu motivovaný, jako nikdy předtím," řekl Jari-Matti Latvala pro wrc.com.
Latvala spadl a zranil se 11. dubna, a tak jeho start v Argentině byl takřka nemožný hned od začáku. "Problémem byly seznamovací jízdy. Mezi operací a seznamovacími jízdami jsem potřeboval dva týdny, to ale o tři dny nevycházelo. Doktoři mi řekli, že by mohlo dojít k problému s destičkou nebo se šrouby, které by mohli vystoupit. K zotavení bych pak potřeboval tak dva nebo tři měsíce. Je tedy lepší vypustit jednu rally než celou sezonu."
Po Matthewovi Wilsonovi je tak Jari-Matti letos již druhým jezdcem, který má zdravotní problémy. Brit před Švédskou rally při běhání uklouzl na ledu a zlomil si kotník. Také mladý Wilson by se měl vrátit v Řecku. To Latvala měl v den, kdy se zranil na programu osmnáctikilometrový výběh na běžkách, který patří k jeho běžnému tréninkovému programu.
Na posledních 300 metrech jeho běhu však upadl na menším kopečku. "Když jsem spadl, tak jsem cítil, že veškerá moje tělesná váha šla na levé rameno, pak už jsem jen cítil velkou bolest. Zavolal jsem ještě matce, která byla v našem zimním domě. Do 20 minut mě dostala do takové malé nemocnice, kde mě zrentgenovali. Bolest byla enormní, bylo to opravdu hodně, hodně špatné."
Zatímco kolotoč WRC je na cestě do Argentiny, tak Latvala se doma stará o své zdraví: "Každý týden se vidím se svým fyzioterapeutem. Chci, abych byl co nejrychleji pohybově v pořádku. Operován jsem byl už více než před týdnem, ale stále musím ruku nosit v šátku. Potom budu mít větší flexibilitu a budu moci začít s opravdovou prací. Doktoři jsou optimističtí, že bych měl soutěž v Řecku stihnout."
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?