Jari-Matti Latvala poprvé promluvil poté, co si zlomil klíční kost. Rameno ho hodně bolelo, ale do soutěže v Řecku by měl být v pořádku.
Když se nedaří, tak se nedaří. Tak toto rčení platí i pro Jariho-Mattiho Latvalu. Poté, co první čtyři závody sezony nedopadli zrovna podle představ Fina, tak se Jari-Matti ještě zranil při běžkování a Rally Argentinu musí vynechat. V Argentině jezdce Fordu nahradí Dani Sordo, který byl pro tuto soutěž Prodrivem uvolněn. V zimě byl přitom Latvala Fordem oficiálně označen jako jednička týmu a měl letos bojovat o titul. Po několika výpadcích na prvních soutěžích sezony tak teď přichází další zklamání. Jeho comeback je očekáván na Rally Acropolis, která se jede na konci května. Do té doby by měla být levá klíční kost, kterou si Latvala zlomil, uzdravená.
Momentálně se Fin nachází ve finském Tuuri, kde se zotavuje. "Musím říci, že jsem celkem OK. V levé ruce už necítím žádnou bolest, ale musím jí ještě nosit na šátku, abych jí nemohl používat. Mentálně jsem na tom dobře. Je to samozřejmě velké zklamání, že nebudu moci startovat v Argentině, ale když se vrátím v Řecku, tak budu motivovaný, jako nikdy předtím," řekl Jari-Matti Latvala pro wrc.com.
Latvala spadl a zranil se 11. dubna, a tak jeho start v Argentině byl takřka nemožný hned od začáku. "Problémem byly seznamovací jízdy. Mezi operací a seznamovacími jízdami jsem potřeboval dva týdny, to ale o tři dny nevycházelo. Doktoři mi řekli, že by mohlo dojít k problému s destičkou nebo se šrouby, které by mohli vystoupit. K zotavení bych pak potřeboval tak dva nebo tři měsíce. Je tedy lepší vypustit jednu rally než celou sezonu."
Po Matthewovi Wilsonovi je tak Jari-Matti letos již druhým jezdcem, který má zdravotní problémy. Brit před Švédskou rally při běhání uklouzl na ledu a zlomil si kotník. Také mladý Wilson by se měl vrátit v Řecku. To Latvala měl v den, kdy se zranil na programu osmnáctikilometrový výběh na běžkách, který patří k jeho běžnému tréninkovému programu.
Na posledních 300 metrech jeho běhu však upadl na menším kopečku. "Když jsem spadl, tak jsem cítil, že veškerá moje tělesná váha šla na levé rameno, pak už jsem jen cítil velkou bolest. Zavolal jsem ještě matce, která byla v našem zimním domě. Do 20 minut mě dostala do takové malé nemocnice, kde mě zrentgenovali. Bolest byla enormní, bylo to opravdu hodně, hodně špatné."
Zatímco kolotoč WRC je na cestě do Argentiny, tak Latvala se doma stará o své zdraví: "Každý týden se vidím se svým fyzioterapeutem. Chci, abych byl co nejrychleji pohybově v pořádku. Operován jsem byl už více než před týdnem, ale stále musím ruku nosit v šátku. Potom budu mít větší flexibilitu a budu moci začít s opravdovou prací. Doktoři jsou optimističtí, že bych měl soutěž v Řecku stihnout."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?