Jari-Matti Latvala poprvé promluvil poté, co si zlomil klíční kost. Rameno ho hodně bolelo, ale do soutěže v Řecku by měl být v pořádku.
Když se nedaří, tak se nedaří. Tak toto rčení platí i pro Jariho-Mattiho Latvalu. Poté, co první čtyři závody sezony nedopadli zrovna podle představ Fina, tak se Jari-Matti ještě zranil při běžkování a Rally Argentinu musí vynechat. V Argentině jezdce Fordu nahradí Dani Sordo, který byl pro tuto soutěž Prodrivem uvolněn. V zimě byl přitom Latvala Fordem oficiálně označen jako jednička týmu a měl letos bojovat o titul. Po několika výpadcích na prvních soutěžích sezony tak teď přichází další zklamání. Jeho comeback je očekáván na Rally Acropolis, která se jede na konci května. Do té doby by měla být levá klíční kost, kterou si Latvala zlomil, uzdravená.
Momentálně se Fin nachází ve finském Tuuri, kde se zotavuje. "Musím říci, že jsem celkem OK. V levé ruce už necítím žádnou bolest, ale musím jí ještě nosit na šátku, abych jí nemohl používat. Mentálně jsem na tom dobře. Je to samozřejmě velké zklamání, že nebudu moci startovat v Argentině, ale když se vrátím v Řecku, tak budu motivovaný, jako nikdy předtím," řekl Jari-Matti Latvala pro wrc.com.
Latvala spadl a zranil se 11. dubna, a tak jeho start v Argentině byl takřka nemožný hned od začáku. "Problémem byly seznamovací jízdy. Mezi operací a seznamovacími jízdami jsem potřeboval dva týdny, to ale o tři dny nevycházelo. Doktoři mi řekli, že by mohlo dojít k problému s destičkou nebo se šrouby, které by mohli vystoupit. K zotavení bych pak potřeboval tak dva nebo tři měsíce. Je tedy lepší vypustit jednu rally než celou sezonu."
Po Matthewovi Wilsonovi je tak Jari-Matti letos již druhým jezdcem, který má zdravotní problémy. Brit před Švédskou rally při běhání uklouzl na ledu a zlomil si kotník. Také mladý Wilson by se měl vrátit v Řecku. To Latvala měl v den, kdy se zranil na programu osmnáctikilometrový výběh na běžkách, který patří k jeho běžnému tréninkovému programu.
Na posledních 300 metrech jeho běhu však upadl na menším kopečku. "Když jsem spadl, tak jsem cítil, že veškerá moje tělesná váha šla na levé rameno, pak už jsem jen cítil velkou bolest. Zavolal jsem ještě matce, která byla v našem zimním domě. Do 20 minut mě dostala do takové malé nemocnice, kde mě zrentgenovali. Bolest byla enormní, bylo to opravdu hodně, hodně špatné."
Zatímco kolotoč WRC je na cestě do Argentiny, tak Latvala se doma stará o své zdraví: "Každý týden se vidím se svým fyzioterapeutem. Chci, abych byl co nejrychleji pohybově v pořádku. Operován jsem byl už více než před týdnem, ale stále musím ruku nosit v šátku. Potom budu mít větší flexibilitu a budu moci začít s opravdovou prací. Doktoři jsou optimističtí, že bych měl soutěž v Řecku stihnout."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.