Martin Prokop dostane v Argentině šanci místo Jariho Ketomaa, který obvykle jezdí v MS s podporou společnosti D-MACK. Očekává se, že by měl mít Martin oproti finskému jezdci na mokré šotolině výhodu.
Při Rally Argentina se představí opět i jeden privátní Ford Fiesta v barvách pneumatikářské společnosti D-MACK. V Portugalsku v něm seděl Jari Ketomaa, teď v něm uvidíme Martina Prokopa. Lidé od D-MACKu dospěli k tomuto rozhodnutí jednak proto, že Ketomaa v Argentině ještě nebyl, a také proto, že Martin letos získal dobré výsledky (naposledy 5. místo v Portugalsku). Zbývajících 12 vozů specifikace WRC pojede na pneumatikách Michelin.
D-MACK sází v Argentině na měkkou směs pneumatik. Ty byly vyvinuty pro chladné počasí, které je při soutěži očekáváno, a měly by zvláště při dešti a na blativé trati poskytovat výhodu. "Gumy fungovaly během testu velmi dobře. Už po pár kilometrech jsem se na nich cítil dobře," říká český soutěžák. "Doufám, že za mokrých podmínek bychom mohli mít výhodu."
"Už vloni v Británii jsme mohli vidět, jak dobře na nich Ott Tänak jel," připomíná privátní jezdec Fordu. Tänak vloni ve Walesu obstaral premiéru pneumatik značky D-MACK na voze WRC při soutěži MS. V cíli byl klasifikován na 6. místě: "Poprvé se s autem svezu při tréninku. Pokud odjedu rally hlavou bez zbytečných chyb, tak bych mohl získat dobrý výsledek, protože soutěž je velmi dlouhá."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.