Teď už je to tedy oficiální, Dani Sordo v Argentině nahradí zraněného Jariho-Mattiho Latvalu u Fordu.
Během běžkování si Jari-Matti zlomil klíční kost. Po úspěšné opraci by se Fin sice mohl zúčastnit Rally Argentina, která se jede od 26. do 29. dubna, ale tovární tým Fordu považuje za lepší dopřát jezdci delší pauzu k úplnému uzdravení. Jariho-Mattiho tak čeká další soutěž za volantem Fordu Fiesta RS WRC až na konci května v Řecku.
Na jeho místě ho zastoupí Dani Sordo z Prodrivu. Již delší dobu vyjednával šéf Fordu, Malcolm Wilson, s Prodrivem o možném uvolnění Sorda pro tuto soutěž, kterou tým nasazující Mini nemá ve svém programu. Teď byl start Sorda za Ford oficiálně potvrzen.
"Úmluva platí pouze pro tuto rally a já bych chtěl poděkovat aktuálnímu týmu Daniho za to, že nám za těchto těžkých okolností pomohl. Zkušenosti Daniho s argentinskou soutěží byly klíčovým faktorem pro naše rozhodnutí. Startoval tam už pětkrát a v roce 2009 bral druhé místo," řekl Malcolm Wilson.
"Dani s námi pojede všechny soutěže letošního šampionátu a je důležité, aby se zúčastnil tolika soutěží, kolik jen bude možné. Krom toho je to také dobré pro sport, když bude Dani moci nastoupit. Je dobré, když divácí vidí ty nejlepší jezdce. Ford měl co se Jariho týče pech a my jsme mohli Daniho pro Argentinu uvolnit," komentoval manažer Prodrivu, Richard Taylor.
Sordo bude v Argentině muset, ostatně jako všichni ostatní účastníci, startovat za nových podmínek. Pořadatelé totiž podle přání šéfa FIA, Jeana Todta, zvýšili délku soutěže. V Jižní Americe na účastníky čeká celkem 503 ostrých kilometrů.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?