Teď už je to tedy oficiální, Dani Sordo v Argentině nahradí zraněného Jariho-Mattiho Latvalu u Fordu.
Během běžkování si Jari-Matti zlomil klíční kost. Po úspěšné opraci by se Fin sice mohl zúčastnit Rally Argentina, která se jede od 26. do 29. dubna, ale tovární tým Fordu považuje za lepší dopřát jezdci delší pauzu k úplnému uzdravení. Jariho-Mattiho tak čeká další soutěž za volantem Fordu Fiesta RS WRC až na konci května v Řecku.
Na jeho místě ho zastoupí Dani Sordo z Prodrivu. Již delší dobu vyjednával šéf Fordu, Malcolm Wilson, s Prodrivem o možném uvolnění Sorda pro tuto soutěž, kterou tým nasazující Mini nemá ve svém programu. Teď byl start Sorda za Ford oficiálně potvrzen.
"Úmluva platí pouze pro tuto rally a já bych chtěl poděkovat aktuálnímu týmu Daniho za to, že nám za těchto těžkých okolností pomohl. Zkušenosti Daniho s argentinskou soutěží byly klíčovým faktorem pro naše rozhodnutí. Startoval tam už pětkrát a v roce 2009 bral druhé místo," řekl Malcolm Wilson.
"Dani s námi pojede všechny soutěže letošního šampionátu a je důležité, aby se zúčastnil tolika soutěží, kolik jen bude možné. Krom toho je to také dobré pro sport, když bude Dani moci nastoupit. Je dobré, když divácí vidí ty nejlepší jezdce. Ford měl co se Jariho týče pech a my jsme mohli Daniho pro Argentinu uvolnit," komentoval manažer Prodrivu, Richard Taylor.
Sordo bude v Argentině muset, ostatně jako všichni ostatní účastníci, startovat za nových podmínek. Pořadatelé totiž podle přání šéfa FIA, Jeana Todta, zvýšili délku soutěže. V Jižní Americe na účastníky čeká celkem 503 ostrých kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.