Teď už je to tedy oficiální, Dani Sordo v Argentině nahradí zraněného Jariho-Mattiho Latvalu u Fordu.
Během běžkování si Jari-Matti zlomil klíční kost. Po úspěšné opraci by se Fin sice mohl zúčastnit Rally Argentina, která se jede od 26. do 29. dubna, ale tovární tým Fordu považuje za lepší dopřát jezdci delší pauzu k úplnému uzdravení. Jariho-Mattiho tak čeká další soutěž za volantem Fordu Fiesta RS WRC až na konci května v Řecku.
Na jeho místě ho zastoupí Dani Sordo z Prodrivu. Již delší dobu vyjednával šéf Fordu, Malcolm Wilson, s Prodrivem o možném uvolnění Sorda pro tuto soutěž, kterou tým nasazující Mini nemá ve svém programu. Teď byl start Sorda za Ford oficiálně potvrzen.
"Úmluva platí pouze pro tuto rally a já bych chtěl poděkovat aktuálnímu týmu Daniho za to, že nám za těchto těžkých okolností pomohl. Zkušenosti Daniho s argentinskou soutěží byly klíčovým faktorem pro naše rozhodnutí. Startoval tam už pětkrát a v roce 2009 bral druhé místo," řekl Malcolm Wilson.
"Dani s námi pojede všechny soutěže letošního šampionátu a je důležité, aby se zúčastnil tolika soutěží, kolik jen bude možné. Krom toho je to také dobré pro sport, když bude Dani moci nastoupit. Je dobré, když divácí vidí ty nejlepší jezdce. Ford měl co se Jariho týče pech a my jsme mohli Daniho pro Argentinu uvolnit," komentoval manažer Prodrivu, Richard Taylor.
Sordo bude v Argentině muset, ostatně jako všichni ostatní účastníci, startovat za nových podmínek. Pořadatelé totiž podle přání šéfa FIA, Jeana Todta, zvýšili délku soutěže. V Jižní Americe na účastníky čeká celkem 503 ostrých kilometrů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?