Teď už je to tedy oficiální, Dani Sordo v Argentině nahradí zraněného Jariho-Mattiho Latvalu u Fordu.
Během běžkování si Jari-Matti zlomil klíční kost. Po úspěšné opraci by se Fin sice mohl zúčastnit Rally Argentina, která se jede od 26. do 29. dubna, ale tovární tým Fordu považuje za lepší dopřát jezdci delší pauzu k úplnému uzdravení. Jariho-Mattiho tak čeká další soutěž za volantem Fordu Fiesta RS WRC až na konci května v Řecku.
Na jeho místě ho zastoupí Dani Sordo z Prodrivu. Již delší dobu vyjednával šéf Fordu, Malcolm Wilson, s Prodrivem o možném uvolnění Sorda pro tuto soutěž, kterou tým nasazující Mini nemá ve svém programu. Teď byl start Sorda za Ford oficiálně potvrzen.
"Úmluva platí pouze pro tuto rally a já bych chtěl poděkovat aktuálnímu týmu Daniho za to, že nám za těchto těžkých okolností pomohl. Zkušenosti Daniho s argentinskou soutěží byly klíčovým faktorem pro naše rozhodnutí. Startoval tam už pětkrát a v roce 2009 bral druhé místo," řekl Malcolm Wilson.
"Dani s námi pojede všechny soutěže letošního šampionátu a je důležité, aby se zúčastnil tolika soutěží, kolik jen bude možné. Krom toho je to také dobré pro sport, když bude Dani moci nastoupit. Je dobré, když divácí vidí ty nejlepší jezdce. Ford měl co se Jariho týče pech a my jsme mohli Daniho pro Argentinu uvolnit," komentoval manažer Prodrivu, Richard Taylor.
Sordo bude v Argentině muset, ostatně jako všichni ostatní účastníci, startovat za nových podmínek. Pořadatelé totiž podle přání šéfa FIA, Jeana Todta, zvýšili délku soutěže. V Jižní Americe na účastníky čeká celkem 503 ostrých kilometrů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?