Vypadá to, že hledání náhradníka za Jariho-Mattiho Latvalu dospělo ke svému konci. Šéf M-Sportu a továrního týmu Ford podepsal pro tuto soutěž s Danim Sordem.
Tovární jednička týmu Ford, Jari-Matti Latvala, si minulý týden při lyžování zlomila klíční kost. Tento incident bude stát Fina start v Argentině. Po úspěšné operaci by sice jezdec byl schopen nastoupit už v Argentině, ale tým Ford se rozhodl dopřát mu dostatečný čas na rekonvalescenci, a tak se rozhodl ho nasadit až v Řecku (jede se na konci května).
Malcolm Wilson, šéf týmu Ford, se při hledání náhradníka za Jariho-Mattiho obrátil i na Daniho Sorda, jezdce Prodrivu. Španěl dříve působil v továrním týmu Citroënu, kde dokázal, že je spolehlivý a dokáže sbírat body. V současnosti jezdí s Mini John Cooper Works WRC týmu Prodrive, jenže ten nemá peníze na všechny starty v letošním roce, a tak je Dani Sordo pro Argentinu volný.
Start Sorda byl ale vázán na shodu mezi Malcolmem Wilsonem a Davidem Richardsem (šéfem Prodrivu). Vypadá to, že se oba na startu Sorda dohodli, oficiální potvrzení by mělo přijít během dnešního dne.
Pokud by se navíc splnily zvěsti o tom, že Jari-Matti Latvala na konci sezony zamíří do Volkswagenu, tak by si Dani v případě povedeného vystoupení mohl zajistit místo v továrním Fordu pro příští sezonu namísto nejisté budoucnosti u Prodrivu a značky Mini.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?