Při lyžování si Jari-Matti Latvala zlomil klíční kost, teď ho tedy čeká pauza. Fin se tak nebude moci zúčastnit soutěže v Argentině. Možný náhradník? Možná Mads Ostberg!
Jariho-Mattiho Latvalu pokala další smůla v letošní sezóně, ve středu si při lyžování zlomil klíční kost a nebude se tak moci zúčastnit soutěže v Argentině, která se jede od 27. do 29. dubna. Včera byl Fin operován a do ramene mu bylo dáno sedm šroubů, které mají urychlit jeho uzdravení. I přes toto zraněný by Jari-Matti teoreticky v Jižní Americe startovat mohl, ale tým Ford s ním pro závod nepočítá.
"Běhy na lyžích patří k běžnému tréninkovému programu a Jari je dobrým a zkušeným běžcem. Bohužel tentokrát tvrdě dopadl na jeho levé rameno a bude muset vynechat Argentinu, aby byl na konci května na Rally Acropolis v pořádku," řekl mluvčí týmu Ford.
Kdo zaujme místo Latvaly u Fordu, je momentálně nejasné. Vedle vítěze soutěže v Portugalsku, Madse Ostberga, přichází v úvahu i Ott Tänak. Oba jezdci jsou ale na soutěž už přihlášeni v týmech Adapta respektive M-Sport, dodatečná výměna týmu by tak byla možná dost těžko. Spekuluje se tak o hodně jménech jako například Chris Atkinson nebo Dani Sordo.
"Moje první obavy se týkaly samozřejmě Jariho-Mattiho a toho, aby situace pro něj dopadla co nejlépe. Rozhodli jsme se, že pro něj bude nejlepší, když vypustí soutěž v Argentině, aby byl na 100% fit pro Rally Acropolis. Je to konec konců nejtěžší soutěž v kalendáři. Musíme vybrat nějakého náhradního jezdce, ale teď ještě nemůžeme nic říci. Nejdříve řekneme něco v pondělí. Výběr nebude lehký, protože není jednoduché najít jezdce kvalit Jariho," řekl Malcolm Wilson.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?