Při lyžování si Jari-Matti Latvala zlomil klíční kost, teď ho tedy čeká pauza. Fin se tak nebude moci zúčastnit soutěže v Argentině. Možný náhradník? Možná Mads Ostberg!
Jariho-Mattiho Latvalu pokala další smůla v letošní sezóně, ve středu si při lyžování zlomil klíční kost a nebude se tak moci zúčastnit soutěže v Argentině, která se jede od 27. do 29. dubna. Včera byl Fin operován a do ramene mu bylo dáno sedm šroubů, které mají urychlit jeho uzdravení. I přes toto zraněný by Jari-Matti teoreticky v Jižní Americe startovat mohl, ale tým Ford s ním pro závod nepočítá.
"Běhy na lyžích patří k běžnému tréninkovému programu a Jari je dobrým a zkušeným běžcem. Bohužel tentokrát tvrdě dopadl na jeho levé rameno a bude muset vynechat Argentinu, aby byl na konci května na Rally Acropolis v pořádku," řekl mluvčí týmu Ford.
Kdo zaujme místo Latvaly u Fordu, je momentálně nejasné. Vedle vítěze soutěže v Portugalsku, Madse Ostberga, přichází v úvahu i Ott Tänak. Oba jezdci jsou ale na soutěž už přihlášeni v týmech Adapta respektive M-Sport, dodatečná výměna týmu by tak byla možná dost těžko. Spekuluje se tak o hodně jménech jako například Chris Atkinson nebo Dani Sordo.
"Moje první obavy se týkaly samozřejmě Jariho-Mattiho a toho, aby situace pro něj dopadla co nejlépe. Rozhodli jsme se, že pro něj bude nejlepší, když vypustí soutěž v Argentině, aby byl na 100% fit pro Rally Acropolis. Je to konec konců nejtěžší soutěž v kalendáři. Musíme vybrat nějakého náhradního jezdce, ale teď ještě nemůžeme nic říci. Nejdříve řekneme něco v pondělí. Výběr nebude lehký, protože není jednoduché najít jezdce kvalit Jariho," řekl Malcolm Wilson.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?