Na konci této sezony vyprší smlouva Jariho-Mattiho Latvaly s jeho aktuálním zaměstnavatelem, společností M-Sport. V pozadí MS v rally se dost hlasitě spekuluje o tom, že by Jari-Matti zamířil ke konkurenčnímu Volkswagenu, Fin však zatím nic nepotvrdil. Hodně bude asi také záležet na budoucnosti Fordu v MS.
Jak moc důležitý Jari-Matti Latvala pro Ford je, to nedávno ukázal Malcolm Wilson. I přes jeho další chybu, kterou udělal v Portugalsku šéf M-Sportu potvrdil, že Jari-Matti i nadále zůstává jezdcem číslo 1 u Fordu, navíc "je jediným, kdo může porazit Sebastiana Loeba."
Na konci roku však vyprší smlouva mezi Latvalou a jeho zaměstnavatelem, obě strany tak budou muset zasednout k jednacímu stolu. Zatím je ale nejasné, jestli Ford zůstane v MS i po roce 2014. Jen vzpomeňme, jak vloni evropské zastoupení třetího největšího výrobce světa dlouho váhalo, než dalo před Vánoci M-Sportu konečné svolení k tomu, aby Fordy nasazoval ve WRC i nadále. Svolení bylo navíc uděleno pouze na dva a ne na tři roky, jak bývalo u Fordu obvyklé.
Manažeři Latvaly jsou poměrně často vídání u VW. Je tak docela dobře možné, že někdy v létě management, který se stará také o Hirvonena, domluví Latvalovi místo u VW. Poté, co management zajistil dvouletý kontrakt pro Hirvonena, tak se veškerá jednání točí hlavně kolem možného přestupu Latvaly. "Je ale ještě brzy, abychom o něčem mohli mluvit. Jednáme s Fordem a Volkswagenem a já doufám, že v létě budeme už mít vše vyřízené," řekl manažer Timo Joukhi.
Také u VW se o Latvalovi mluví: "Těší mě skutečnost, že se zajímá o náš druhý kokpit," řekl Kris Nissen, teď již bývalý šéf VW pro motorsport. Pro šéfa M-Sportu by však odchod Latvaly nemusel být až takovou ránou, protože již delší dobu podporuje hodně mladých jezdců, kteří by se tak mohli vydat ve šlépějích Fina, kterého do WRC přivedl také Wilson, když mu dal šanci ve Stobartu. Malcolm Wilson by měl z čeho vybírat, je tu Mads Ostberg, který vyhrál teď v Portugalsku jeho první soutěž v MS, hned za ním byl další nadějný jezdec Fordu, Evgeny Novikov, který si na jihu Evropy připsal první podiové umístění v kariéře. Nesmíme zapomínat ani na Otta Tänaka, který již několikrát ukázal svoji rychlost, navíc za ním stojí Marko Märtin.
"Rádi bychom si Jariho-Mattiho v týmu ponechali, vždyť už jsme spolu něco zažili a jsme přesvědčeni o jeho rychlosti," řekl Malcolm Wilson. Jestli však sdílí stejný názor také šéfové Fordu, to se ukáže. Vedle již zmíněného Ostberga, Novikova a Tänaka by mohl být zajímavou možností také Dani Sordo. I pilot Prodrivu si pohrává s možností změny: "Jen sedm startů ve WRC, omezené podmínky vývoje, to nejsou zrovna podmínky, které bych si pro sezonu 2012 představoval," řekl Dani Sordo.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.