Na konci této sezony vyprší smlouva Jariho-Mattiho Latvaly s jeho aktuálním zaměstnavatelem, společností M-Sport. V pozadí MS v rally se dost hlasitě spekuluje o tom, že by Jari-Matti zamířil ke konkurenčnímu Volkswagenu, Fin však zatím nic nepotvrdil. Hodně bude asi také záležet na budoucnosti Fordu v MS.
Jak moc důležitý Jari-Matti Latvala pro Ford je, to nedávno ukázal Malcolm Wilson. I přes jeho další chybu, kterou udělal v Portugalsku šéf M-Sportu potvrdil, že Jari-Matti i nadále zůstává jezdcem číslo 1 u Fordu, navíc "je jediným, kdo může porazit Sebastiana Loeba."
Na konci roku však vyprší smlouva mezi Latvalou a jeho zaměstnavatelem, obě strany tak budou muset zasednout k jednacímu stolu. Zatím je ale nejasné, jestli Ford zůstane v MS i po roce 2014. Jen vzpomeňme, jak vloni evropské zastoupení třetího největšího výrobce světa dlouho váhalo, než dalo před Vánoci M-Sportu konečné svolení k tomu, aby Fordy nasazoval ve WRC i nadále. Svolení bylo navíc uděleno pouze na dva a ne na tři roky, jak bývalo u Fordu obvyklé.
Manažeři Latvaly jsou poměrně často vídání u VW. Je tak docela dobře možné, že někdy v létě management, který se stará také o Hirvonena, domluví Latvalovi místo u VW. Poté, co management zajistil dvouletý kontrakt pro Hirvonena, tak se veškerá jednání točí hlavně kolem možného přestupu Latvaly. "Je ale ještě brzy, abychom o něčem mohli mluvit. Jednáme s Fordem a Volkswagenem a já doufám, že v létě budeme už mít vše vyřízené," řekl manažer Timo Joukhi.
Také u VW se o Latvalovi mluví: "Těší mě skutečnost, že se zajímá o náš druhý kokpit," řekl Kris Nissen, teď již bývalý šéf VW pro motorsport. Pro šéfa M-Sportu by však odchod Latvaly nemusel být až takovou ránou, protože již delší dobu podporuje hodně mladých jezdců, kteří by se tak mohli vydat ve šlépějích Fina, kterého do WRC přivedl také Wilson, když mu dal šanci ve Stobartu. Malcolm Wilson by měl z čeho vybírat, je tu Mads Ostberg, který vyhrál teď v Portugalsku jeho první soutěž v MS, hned za ním byl další nadějný jezdec Fordu, Evgeny Novikov, který si na jihu Evropy připsal první podiové umístění v kariéře. Nesmíme zapomínat ani na Otta Tänaka, který již několikrát ukázal svoji rychlost, navíc za ním stojí Marko Märtin.
"Rádi bychom si Jariho-Mattiho v týmu ponechali, vždyť už jsme spolu něco zažili a jsme přesvědčeni o jeho rychlosti," řekl Malcolm Wilson. Jestli však sdílí stejný názor také šéfové Fordu, to se ukáže. Vedle již zmíněného Ostberga, Novikova a Tänaka by mohl být zajímavou možností také Dani Sordo. I pilot Prodrivu si pohrává s možností změny: "Jen sedm startů ve WRC, omezené podmínky vývoje, to nejsou zrovna podmínky, které bych si pro sezonu 2012 představoval," řekl Dani Sordo.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?