Na konci této sezony vyprší smlouva Jariho-Mattiho Latvaly s jeho aktuálním zaměstnavatelem, společností M-Sport. V pozadí MS v rally se dost hlasitě spekuluje o tom, že by Jari-Matti zamířil ke konkurenčnímu Volkswagenu, Fin však zatím nic nepotvrdil. Hodně bude asi také záležet na budoucnosti Fordu v MS.
Jak moc důležitý Jari-Matti Latvala pro Ford je, to nedávno ukázal Malcolm Wilson. I přes jeho další chybu, kterou udělal v Portugalsku šéf M-Sportu potvrdil, že Jari-Matti i nadále zůstává jezdcem číslo 1 u Fordu, navíc "je jediným, kdo může porazit Sebastiana Loeba."
Na konci roku však vyprší smlouva mezi Latvalou a jeho zaměstnavatelem, obě strany tak budou muset zasednout k jednacímu stolu. Zatím je ale nejasné, jestli Ford zůstane v MS i po roce 2014. Jen vzpomeňme, jak vloni evropské zastoupení třetího největšího výrobce světa dlouho váhalo, než dalo před Vánoci M-Sportu konečné svolení k tomu, aby Fordy nasazoval ve WRC i nadále. Svolení bylo navíc uděleno pouze na dva a ne na tři roky, jak bývalo u Fordu obvyklé.
Manažeři Latvaly jsou poměrně často vídání u VW. Je tak docela dobře možné, že někdy v létě management, který se stará také o Hirvonena, domluví Latvalovi místo u VW. Poté, co management zajistil dvouletý kontrakt pro Hirvonena, tak se veškerá jednání točí hlavně kolem možného přestupu Latvaly. "Je ale ještě brzy, abychom o něčem mohli mluvit. Jednáme s Fordem a Volkswagenem a já doufám, že v létě budeme už mít vše vyřízené," řekl manažer Timo Joukhi.
Také u VW se o Latvalovi mluví: "Těší mě skutečnost, že se zajímá o náš druhý kokpit," řekl Kris Nissen, teď již bývalý šéf VW pro motorsport. Pro šéfa M-Sportu by však odchod Latvaly nemusel být až takovou ránou, protože již delší dobu podporuje hodně mladých jezdců, kteří by se tak mohli vydat ve šlépějích Fina, kterého do WRC přivedl také Wilson, když mu dal šanci ve Stobartu. Malcolm Wilson by měl z čeho vybírat, je tu Mads Ostberg, který vyhrál teď v Portugalsku jeho první soutěž v MS, hned za ním byl další nadějný jezdec Fordu, Evgeny Novikov, který si na jihu Evropy připsal první podiové umístění v kariéře. Nesmíme zapomínat ani na Otta Tänaka, který již několikrát ukázal svoji rychlost, navíc za ním stojí Marko Märtin.
"Rádi bychom si Jariho-Mattiho v týmu ponechali, vždyť už jsme spolu něco zažili a jsme přesvědčeni o jeho rychlosti," řekl Malcolm Wilson. Jestli však sdílí stejný názor také šéfové Fordu, to se ukáže. Vedle již zmíněného Ostberga, Novikova a Tänaka by mohl být zajímavou možností také Dani Sordo. I pilot Prodrivu si pohrává s možností změny: "Jen sedm startů ve WRC, omezené podmínky vývoje, to nejsou zrovna podmínky, které bych si pro sezonu 2012 představoval," řekl Dani Sordo.
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.