Od 1. dubna začala pro VW Motorsport nová kapitola, od neděle totiž převzal Jost Capito vedení týmu od Krise Nissena. Za půl roku by se měl tým objevit s Polem R WRC v MS. Na Capita tak čeká náročná práce.
53letý Jost Capito přichází z Ford Motor Company USA do koncernu Volkswagen, kde před desetiletími posbíral první zkušenosti se závody aut, mimo jiného také ve Formuli 1, jako spolujezdec nebo jako spolujezdec na Rally Dakar mezi kamiony. Svoji kariéru začal vystudovaný inženýr v roce 1984 jako vývojový inženýr vysokovýkonných motorů u BMW. Od roku 1989 pracoval jako vedoucí Porsche pro Porsche Carrera Cup, později převzal odpovědnost za celou značku Porsche. Od roku 1996 do roku 2001 působil jako vedoucí pracovník u týmu F1, Sauber Petronas a od roku 1998 navíc jako provozní ředitel Sauber Red Bull F1 týmu. Na konci roku 2001 přešel k Fordu, kde byl nakonec odpovědný celosvětově za výkonné vozy Fordu a vedl také koncernovou strategii pro motorsport.
"U Fordu jsem zažil skvělé časy a mám tam hodně kamarádů. Na silnice i na závodní dráhy jsme přivedli skvělá auta. Náš Performance Team byl dobře postaven a pro příští roky jsou před ním zajímavé projekty. Takže když se na to tak podívám, tak jsem společnost opouštěl se slzou v oku," říká Jost Capito pro Motorsport-Aktuell.
"Musím ale připustit, že to vše mám stále ještě v paměti, jednou se domů vrátím," pokračuje otec tří dětí. "Kdy to ale bude, to se dá jen těžko stanovit. Je bez debat, že výzvy musí člověk přijímat. Už se hodně těším na Volkswagen Motorsport."
Dosavadní šéf VW, Kris Nissen, tak svému nastupci, Jostu Capitovi, přenechává úspěšný tým. Pod vedením Dána tým vyhrál třikrát po sobě slavnou Rally Dakar (v letech 2009 až 2011), ale zároveň to byla v letech 2010 a 2011 trojitá vítězství. Velký úspěch s Volkswagenem však Nissen vidí stále ještě v budoucnosti: "Bude to první světový titul v MS v rally."
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?