Od 1. dubna začala pro VW Motorsport nová kapitola, od neděle totiž převzal Jost Capito vedení týmu od Krise Nissena. Za půl roku by se měl tým objevit s Polem R WRC v MS. Na Capita tak čeká náročná práce.
53letý Jost Capito přichází z Ford Motor Company USA do koncernu Volkswagen, kde před desetiletími posbíral první zkušenosti se závody aut, mimo jiného také ve Formuli 1, jako spolujezdec nebo jako spolujezdec na Rally Dakar mezi kamiony. Svoji kariéru začal vystudovaný inženýr v roce 1984 jako vývojový inženýr vysokovýkonných motorů u BMW. Od roku 1989 pracoval jako vedoucí Porsche pro Porsche Carrera Cup, později převzal odpovědnost za celou značku Porsche. Od roku 1996 do roku 2001 působil jako vedoucí pracovník u týmu F1, Sauber Petronas a od roku 1998 navíc jako provozní ředitel Sauber Red Bull F1 týmu. Na konci roku 2001 přešel k Fordu, kde byl nakonec odpovědný celosvětově za výkonné vozy Fordu a vedl také koncernovou strategii pro motorsport.
"U Fordu jsem zažil skvělé časy a mám tam hodně kamarádů. Na silnice i na závodní dráhy jsme přivedli skvělá auta. Náš Performance Team byl dobře postaven a pro příští roky jsou před ním zajímavé projekty. Takže když se na to tak podívám, tak jsem společnost opouštěl se slzou v oku," říká Jost Capito pro Motorsport-Aktuell.
"Musím ale připustit, že to vše mám stále ještě v paměti, jednou se domů vrátím," pokračuje otec tří dětí. "Kdy to ale bude, to se dá jen těžko stanovit. Je bez debat, že výzvy musí člověk přijímat. Už se hodně těším na Volkswagen Motorsport."
Dosavadní šéf VW, Kris Nissen, tak svému nastupci, Jostu Capitovi, přenechává úspěšný tým. Pod vedením Dána tým vyhrál třikrát po sobě slavnou Rally Dakar (v letech 2009 až 2011), ale zároveň to byla v letech 2010 a 2011 trojitá vítězství. Velký úspěch s Volkswagenem však Nissen vidí stále ještě v budoucnosti: "Bude to první světový titul v MS v rally."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.