Od 1. dubna začala pro VW Motorsport nová kapitola, od neděle totiž převzal Jost Capito vedení týmu od Krise Nissena. Za půl roku by se měl tým objevit s Polem R WRC v MS. Na Capita tak čeká náročná práce.
53letý Jost Capito přichází z Ford Motor Company USA do koncernu Volkswagen, kde před desetiletími posbíral první zkušenosti se závody aut, mimo jiného také ve Formuli 1, jako spolujezdec nebo jako spolujezdec na Rally Dakar mezi kamiony. Svoji kariéru začal vystudovaný inženýr v roce 1984 jako vývojový inženýr vysokovýkonných motorů u BMW. Od roku 1989 pracoval jako vedoucí Porsche pro Porsche Carrera Cup, později převzal odpovědnost za celou značku Porsche. Od roku 1996 do roku 2001 působil jako vedoucí pracovník u týmu F1, Sauber Petronas a od roku 1998 navíc jako provozní ředitel Sauber Red Bull F1 týmu. Na konci roku 2001 přešel k Fordu, kde byl nakonec odpovědný celosvětově za výkonné vozy Fordu a vedl také koncernovou strategii pro motorsport.
"U Fordu jsem zažil skvělé časy a mám tam hodně kamarádů. Na silnice i na závodní dráhy jsme přivedli skvělá auta. Náš Performance Team byl dobře postaven a pro příští roky jsou před ním zajímavé projekty. Takže když se na to tak podívám, tak jsem společnost opouštěl se slzou v oku," říká Jost Capito pro Motorsport-Aktuell.
"Musím ale připustit, že to vše mám stále ještě v paměti, jednou se domů vrátím," pokračuje otec tří dětí. "Kdy to ale bude, to se dá jen těžko stanovit. Je bez debat, že výzvy musí člověk přijímat. Už se hodně těším na Volkswagen Motorsport."
Dosavadní šéf VW, Kris Nissen, tak svému nastupci, Jostu Capitovi, přenechává úspěšný tým. Pod vedením Dána tým vyhrál třikrát po sobě slavnou Rally Dakar (v letech 2009 až 2011), ale zároveň to byla v letech 2010 a 2011 trojitá vítězství. Velký úspěch s Volkswagenem však Nissen vidí stále ještě v budoucnosti: "Bude to první světový titul v MS v rally."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.