Od 1. dubna začala pro VW Motorsport nová kapitola, od neděle totiž převzal Jost Capito vedení týmu od Krise Nissena. Za půl roku by se měl tým objevit s Polem R WRC v MS. Na Capita tak čeká náročná práce.
53letý Jost Capito přichází z Ford Motor Company USA do koncernu Volkswagen, kde před desetiletími posbíral první zkušenosti se závody aut, mimo jiného také ve Formuli 1, jako spolujezdec nebo jako spolujezdec na Rally Dakar mezi kamiony. Svoji kariéru začal vystudovaný inženýr v roce 1984 jako vývojový inženýr vysokovýkonných motorů u BMW. Od roku 1989 pracoval jako vedoucí Porsche pro Porsche Carrera Cup, později převzal odpovědnost za celou značku Porsche. Od roku 1996 do roku 2001 působil jako vedoucí pracovník u týmu F1, Sauber Petronas a od roku 1998 navíc jako provozní ředitel Sauber Red Bull F1 týmu. Na konci roku 2001 přešel k Fordu, kde byl nakonec odpovědný celosvětově za výkonné vozy Fordu a vedl také koncernovou strategii pro motorsport.
"U Fordu jsem zažil skvělé časy a mám tam hodně kamarádů. Na silnice i na závodní dráhy jsme přivedli skvělá auta. Náš Performance Team byl dobře postaven a pro příští roky jsou před ním zajímavé projekty. Takže když se na to tak podívám, tak jsem společnost opouštěl se slzou v oku," říká Jost Capito pro Motorsport-Aktuell.
"Musím ale připustit, že to vše mám stále ještě v paměti, jednou se domů vrátím," pokračuje otec tří dětí. "Kdy to ale bude, to se dá jen těžko stanovit. Je bez debat, že výzvy musí člověk přijímat. Už se hodně těším na Volkswagen Motorsport."
Dosavadní šéf VW, Kris Nissen, tak svému nastupci, Jostu Capitovi, přenechává úspěšný tým. Pod vedením Dána tým vyhrál třikrát po sobě slavnou Rally Dakar (v letech 2009 až 2011), ale zároveň to byla v letech 2010 a 2011 trojitá vítězství. Velký úspěch s Volkswagenem však Nissen vidí stále ještě v budoucnosti: "Bude to první světový titul v MS v rally."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.