Mads Ostbert si teď už může naplno vychutnat pocit vítězství v soutěži MS. Citroën totiž oznámil, že již nehodlá podnikat další kroky proti rozhodnutí technických komisařů v Portugalsku, kteří po soutěži diskvalifikovali Mikka Hirvonena.
Asi 48 hodin poté, co bylo oznámeno, že byl Mikko Hirovnen dodatečně diskvalifikován ze soutěže v Portugalsku, tovární tým Citroënu oznámil, že proti tomuto rozhodnutí nebude činit žádné další kroky.
Šéf Citroënu, Yves Matton, řekl, že od jejich subdovatele spojky již obdrželi omluvný dopis, ve kterém byla potvrzena existence dílů, které se odlišují od těch, co byly homologovány. Tímto krokem podle jeho slov Citroën ukazuje, že nechce podvádět, "ale situace nás dohnala k tomu, abychom si vysvětlili, proč vadné části nebyly během našich zkoušek nápadné."
Co se vadné lopatky turbíny, která byla týme použita, týče, tak Matton řekl, že výrobce (společnost Garrett) možné rozpínání turbíny, která je z plastu, potvrdil. "Akceptujeme přísný trest a jsme odhodláni se z této lekce poučit, abychom byli v budoucnu lepší. Vedeme oba šampionáty, i když odstup konkurence se zmenšil," řekl Matton.
Mikko Hirvonen k tomu dodává: "Samozřejmě jsem zklamaný, ale nejsem naštvaný. Člověk to musí akceptovat, když se něco takového stane, tak vám to dá užitečnou lekci. Citroën toho pro mě v posledních měsících hodně udělal, takže i v tomto těžkém čase stojím při týmu. Vyhráváme společně a společně také prohráváme. Tato událost mě dělá ještě více odhodlaným. Už se nemůžu dočkat cesty na další soutěž."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?