Po své další jezdecké chybě v Portugalsku se Jari-Matti Latvala omluvil vedení Fordu a nabídl svůj status jedničky týmu. Šéf továrního týmu, Malcolm Wilson zase na oplátku prohlásil, že stále věří v jeho schopnosti. Podle něj je právě tento Fin jediným, kdo může porazit Sébastiena Loeba.
Po brzkém odstoupení Sébastiena Loeba se Fordu naskytla v Portugalsku skvělá šance snížit náskok francouzské značky v MS. Jenže oba tovární jezdci Fordu v pátek v extrémně náročných podmínkách neudrželi své Fiesty RS WRC na trati. Zatímco Petter Solberg předvedl skvělou stíhací jízdu, kterou korunoval ziskem 3. místa (po vyloučení Hirovnena, čtěte zde a zde), Jariho-Mattiho Latvalu přibrzdily další technické problémy a tak na body nedosáhl.
"Jari nám nabídl svoji pozici týmové jedničky. Asi si myslel a smířil se s tím, že už nadešel čas," komentoval situaci pro Autosport Malcolm Wilson. Jenže ani tentokrát nehodlá Brit svého jezdce shodit a jemu - stejně jak Solbergovi - chce pomoci: "Aby se z toho dostal, tak mu musíme nabídnout pomocnou ruku. A to přesně chci udělat. Podle mě je Jari-Matti Latvala jediným jezdcem, který může v přímém souboji s Loebem uspět a vyhrávat soutěže. A pokud chcete být šampiony, tak potřebujete vyhrávat jednotlivé soutěže."
Wilson je přesvědčen, že Jari-Matti už brzy opět může bojovat o absolutní špičku a soutěž dojet a zvítězit: "Musím přiznat, že 3 chyby ve 4 soutěžích se mi nelíbí. Už ale několikrát dokázal, že je momentálně nejrychlejším jezdcem v poli MS a už jsem v tomto sportu dlouho, takže vím, že to jednou vyjde. Není žádný důvod pro to, aby Jari-Matti nevyhrál 4 následující soutěže. Už se to v minulosti stalo. Vzpomeňme si třeba na Colina McRae v sezoně 2001, tam také nedokončil několik soutěží a pak vyhrál 3 po sobě."
"Na naší strategii se zatím nic nemění," zdůrazňuje šéf Fordu. Pokud by ale současná situace přetrvala až do půlky sezony, tak: "Pak bych už něco pochopitelně změnil."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?