Jari-Matti Latvala nabídl svůj post týmové jedničky pro Pettera Solberga

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 3. dubna 2012 21:28
Sdílej:

Po své další jezdecké chybě v Portugalsku se Jari-Matti Latvala omluvil vedení Fordu a nabídl svůj status jedničky týmu. Šéf továrního týmu, Malcolm Wilson zase na oplátku prohlásil, že stále věří v jeho schopnosti. Podle něj je právě tento Fin jediným, kdo může porazit Sébastiena Loeba.

Po brzkém odstoupení Sébastiena Loeba se Fordu naskytla v Portugalsku skvělá šance snížit náskok francouzské značky v MS. Jenže oba tovární jezdci Fordu v pátek v extrémně náročných podmínkách neudrželi své Fiesty RS WRC na trati. Zatímco Petter Solberg předvedl skvělou stíhací jízdu, kterou korunoval ziskem 3. místa (po vyloučení Hirovnena, čtěte zde a zde), Jariho-Mattiho Latvalu přibrzdily další technické problémy a tak na body nedosáhl. 

"Jari nám nabídl svoji pozici týmové jedničky. Asi si myslel a smířil se s tím, že už nadešel čas," komentoval situaci pro Autosport Malcolm Wilson. Jenže ani tentokrát nehodlá Brit svého jezdce shodit a jemu - stejně jak Solbergovi - chce pomoci: "Aby se z toho dostal, tak mu musíme nabídnout pomocnou ruku. A to přesně chci udělat. Podle mě je Jari-Matti Latvala jediným jezdcem, který může v přímém souboji s Loebem uspět a vyhrávat soutěže. A pokud chcete být šampiony, tak potřebujete vyhrávat jednotlivé soutěže."

Wilson je přesvědčen, že Jari-Matti už brzy opět může bojovat o absolutní špičku a soutěž dojet a zvítězit: "Musím přiznat, že 3 chyby ve 4 soutěžích se mi nelíbí. Už ale několikrát dokázal, že je momentálně nejrychlejším jezdcem v poli MS a už jsem v tomto sportu dlouho, takže vím, že to jednou vyjde. Není žádný důvod pro to, aby Jari-Matti nevyhrál 4 následující soutěže. Už se to v minulosti stalo. Vzpomeňme si třeba na Colina McRae v sezoně 2001, tam také nedokončil několik soutěží a pak vyhrál 3 po sobě."

"Na naší strategii se zatím nic nemění," zdůrazňuje šéf Fordu. Pokud by ale současná situace přetrvala až do půlky sezony, tak: "Pak bych už něco pochopitelně změnil."

Stalo se
Český trh
Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Objevte spolehlivého partnera do terénu s Dajbych4x4

Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.

Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.