Jari-Matti Latvala nabídl svůj post týmové jedničky pro Pettera Solberga

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 3. dubna 2012 21:28
Sdílej:

Po své další jezdecké chybě v Portugalsku se Jari-Matti Latvala omluvil vedení Fordu a nabídl svůj status jedničky týmu. Šéf továrního týmu, Malcolm Wilson zase na oplátku prohlásil, že stále věří v jeho schopnosti. Podle něj je právě tento Fin jediným, kdo může porazit Sébastiena Loeba.

Po brzkém odstoupení Sébastiena Loeba se Fordu naskytla v Portugalsku skvělá šance snížit náskok francouzské značky v MS. Jenže oba tovární jezdci Fordu v pátek v extrémně náročných podmínkách neudrželi své Fiesty RS WRC na trati. Zatímco Petter Solberg předvedl skvělou stíhací jízdu, kterou korunoval ziskem 3. místa (po vyloučení Hirovnena, čtěte zde a zde), Jariho-Mattiho Latvalu přibrzdily další technické problémy a tak na body nedosáhl. 

"Jari nám nabídl svoji pozici týmové jedničky. Asi si myslel a smířil se s tím, že už nadešel čas," komentoval situaci pro Autosport Malcolm Wilson. Jenže ani tentokrát nehodlá Brit svého jezdce shodit a jemu - stejně jak Solbergovi - chce pomoci: "Aby se z toho dostal, tak mu musíme nabídnout pomocnou ruku. A to přesně chci udělat. Podle mě je Jari-Matti Latvala jediným jezdcem, který může v přímém souboji s Loebem uspět a vyhrávat soutěže. A pokud chcete být šampiony, tak potřebujete vyhrávat jednotlivé soutěže."

Wilson je přesvědčen, že Jari-Matti už brzy opět může bojovat o absolutní špičku a soutěž dojet a zvítězit: "Musím přiznat, že 3 chyby ve 4 soutěžích se mi nelíbí. Už ale několikrát dokázal, že je momentálně nejrychlejším jezdcem v poli MS a už jsem v tomto sportu dlouho, takže vím, že to jednou vyjde. Není žádný důvod pro to, aby Jari-Matti nevyhrál 4 následující soutěže. Už se to v minulosti stalo. Vzpomeňme si třeba na Colina McRae v sezoně 2001, tam také nedokončil několik soutěží a pak vyhrál 3 po sobě."

"Na naší strategii se zatím nic nemění," zdůrazňuje šéf Fordu. Pokud by ale současná situace přetrvala až do půlky sezony, tak: "Pak bych už něco pochopitelně změnil."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.