Po své další jezdecké chybě v Portugalsku se Jari-Matti Latvala omluvil vedení Fordu a nabídl svůj status jedničky týmu. Šéf továrního týmu, Malcolm Wilson zase na oplátku prohlásil, že stále věří v jeho schopnosti. Podle něj je právě tento Fin jediným, kdo může porazit Sébastiena Loeba.
Po brzkém odstoupení Sébastiena Loeba se Fordu naskytla v Portugalsku skvělá šance snížit náskok francouzské značky v MS. Jenže oba tovární jezdci Fordu v pátek v extrémně náročných podmínkách neudrželi své Fiesty RS WRC na trati. Zatímco Petter Solberg předvedl skvělou stíhací jízdu, kterou korunoval ziskem 3. místa (po vyloučení Hirovnena, čtěte zde a zde), Jariho-Mattiho Latvalu přibrzdily další technické problémy a tak na body nedosáhl.
"Jari nám nabídl svoji pozici týmové jedničky. Asi si myslel a smířil se s tím, že už nadešel čas," komentoval situaci pro Autosport Malcolm Wilson. Jenže ani tentokrát nehodlá Brit svého jezdce shodit a jemu - stejně jak Solbergovi - chce pomoci: "Aby se z toho dostal, tak mu musíme nabídnout pomocnou ruku. A to přesně chci udělat. Podle mě je Jari-Matti Latvala jediným jezdcem, který může v přímém souboji s Loebem uspět a vyhrávat soutěže. A pokud chcete být šampiony, tak potřebujete vyhrávat jednotlivé soutěže."
Wilson je přesvědčen, že Jari-Matti už brzy opět může bojovat o absolutní špičku a soutěž dojet a zvítězit: "Musím přiznat, že 3 chyby ve 4 soutěžích se mi nelíbí. Už ale několikrát dokázal, že je momentálně nejrychlejším jezdcem v poli MS a už jsem v tomto sportu dlouho, takže vím, že to jednou vyjde. Není žádný důvod pro to, aby Jari-Matti nevyhrál 4 následující soutěže. Už se to v minulosti stalo. Vzpomeňme si třeba na Colina McRae v sezoně 2001, tam také nedokončil několik soutěží a pak vyhrál 3 po sobě."
"Na naší strategii se zatím nic nemění," zdůrazňuje šéf Fordu. Pokud by ale současná situace přetrvala až do půlky sezony, tak: "Pak bych už něco pochopitelně změnil."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?