Tovární tým Citroën vydal oficiální prohlášení k vyloučení svého jezdce, Mikko Hirovnena, z Vodafone Rally Portugal, kde Fin původně triumfoval.
Mikko Hirovnen přejel cílovou rampu jako vítěz Rally Portugal s téměř dvouminutovým náskokem na druhého Madse Ostberga, jenže poté techničtí komisaři našli na jeho voze spojku, která neodpovídá homologaci.
Technický ředitel Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon, říká: "Komisaři po závodě objevili na našem voze spojku a turbínu turbodmychadla, které neodpovídají homologaci. Spojka Citroënu DS3 WRC je homologována s malými dírami pro odlehčení, jenže před časem nám náš dodavatel zaslal spojku bez těchto děr pro odlehčení. Jedna z nich byla namontována do vozu Mikko Hirvonena. Jenže tato součást neposkytuje žádnou výhodu, protože převodovka, která byla namontována v Mikkově voze je těžší než ta, která je homologováná."
"Co se týká turbíny, která je standartní součástí každého vozu WRC, tam jde o to, že velikost lopatek byla větší, než je povoleno. Tento rozdíl pochází z rozpínání, protože tyto části motoru jsou vystaveny extrémním teplotám a otáčkám."
Yves Matton, šéf Citroënu pro motorsport, pokračuje: "Rozhodně jsme neměli v úmyslu jakkoliv podvádět, nemáme pro to důvod. Vzdhledem k tomu, že nám tyto věci nepřinesly žádnou výhodu, tak jsme se rozhodli odvolat. Je mi velice líto posádky Mikko Hirovnen Jarmo Lehtinen, která předvedla v této zvlášť těžké rally skvělý výkon. Zasloužili si první vítězství s naším týmem. Vše, co teď mohu udělat, je nabídnout jim svým jménem za celý tým srdečnou omluvu. Doufám, že Mikko a Jarmo budou mít brzy opět šanci bojovat o vítězství."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?