Tovární tým Citroën vydal oficiální prohlášení k vyloučení svého jezdce, Mikko Hirovnena, z Vodafone Rally Portugal, kde Fin původně triumfoval.
Mikko Hirovnen přejel cílovou rampu jako vítěz Rally Portugal s téměř dvouminutovým náskokem na druhého Madse Ostberga, jenže poté techničtí komisaři našli na jeho voze spojku, která neodpovídá homologaci.
Technický ředitel Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon, říká: "Komisaři po závodě objevili na našem voze spojku a turbínu turbodmychadla, které neodpovídají homologaci. Spojka Citroënu DS3 WRC je homologována s malými dírami pro odlehčení, jenže před časem nám náš dodavatel zaslal spojku bez těchto děr pro odlehčení. Jedna z nich byla namontována do vozu Mikko Hirvonena. Jenže tato součást neposkytuje žádnou výhodu, protože převodovka, která byla namontována v Mikkově voze je těžší než ta, která je homologováná."
"Co se týká turbíny, která je standartní součástí každého vozu WRC, tam jde o to, že velikost lopatek byla větší, než je povoleno. Tento rozdíl pochází z rozpínání, protože tyto části motoru jsou vystaveny extrémním teplotám a otáčkám."
Yves Matton, šéf Citroënu pro motorsport, pokračuje: "Rozhodně jsme neměli v úmyslu jakkoliv podvádět, nemáme pro to důvod. Vzdhledem k tomu, že nám tyto věci nepřinesly žádnou výhodu, tak jsme se rozhodli odvolat. Je mi velice líto posádky Mikko Hirovnen Jarmo Lehtinen, která předvedla v této zvlášť těžké rally skvělý výkon. Zasloužili si první vítězství s naším týmem. Vše, co teď mohu udělat, je nabídnout jim svým jménem za celý tým srdečnou omluvu. Doufám, že Mikko a Jarmo budou mít brzy opět šanci bojovat o vítězství."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?