Tovární tým Citroën vydal oficiální prohlášení k vyloučení svého jezdce, Mikko Hirovnena, z Vodafone Rally Portugal, kde Fin původně triumfoval.
Mikko Hirovnen přejel cílovou rampu jako vítěz Rally Portugal s téměř dvouminutovým náskokem na druhého Madse Ostberga, jenže poté techničtí komisaři našli na jeho voze spojku, která neodpovídá homologaci.
Technický ředitel Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon, říká: "Komisaři po závodě objevili na našem voze spojku a turbínu turbodmychadla, které neodpovídají homologaci. Spojka Citroënu DS3 WRC je homologována s malými dírami pro odlehčení, jenže před časem nám náš dodavatel zaslal spojku bez těchto děr pro odlehčení. Jedna z nich byla namontována do vozu Mikko Hirvonena. Jenže tato součást neposkytuje žádnou výhodu, protože převodovka, která byla namontována v Mikkově voze je těžší než ta, která je homologováná."
"Co se týká turbíny, která je standartní součástí každého vozu WRC, tam jde o to, že velikost lopatek byla větší, než je povoleno. Tento rozdíl pochází z rozpínání, protože tyto části motoru jsou vystaveny extrémním teplotám a otáčkám."
Yves Matton, šéf Citroënu pro motorsport, pokračuje: "Rozhodně jsme neměli v úmyslu jakkoliv podvádět, nemáme pro to důvod. Vzdhledem k tomu, že nám tyto věci nepřinesly žádnou výhodu, tak jsme se rozhodli odvolat. Je mi velice líto posádky Mikko Hirovnen Jarmo Lehtinen, která předvedla v této zvlášť těžké rally skvělý výkon. Zasloužili si první vítězství s naším týmem. Vše, co teď mohu udělat, je nabídnout jim svým jménem za celý tým srdečnou omluvu. Doufám, že Mikko a Jarmo budou mít brzy opět šanci bojovat o vítězství."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?