Janota s Vyoralem zajeli v San Remu skvělý závod, přesto se neradují

Janota, Miroslav
Janota, Miroslav, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 1. dubna 2012 13:45
Sdílej:

Hájek Historic Czech National Rally Team dokončil přetěžkou Rally Sanremo Storico nakonec na patnáctém místě absolutní klasifikace.

Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem včera skvěle rozjeli Rally Sanremo Storico, kde jim po první etapě patřilo vynikající osmé místo absolutního pořadí, druhé v kategorii 2, kde obhajují mistrovský titul a první v kategorii tři. I v sobotní etapě posádka neponechala nic náhodě, dál se plně soustředila na svůj výkon a nepolevovala v nasazení. Ve třech rychlostních zkouškách druhé etapy se Janotovi s Vyoralem podařilo zajet dva desáté časy absolutně a jeden jedenáctý, což znamenalo, že si upevnili svou pozici v kategorii 2, která je pro ně nejdůležitější, a celkově se drželi na devátém místě absolutně, což bylo v záplavě silných vozů skvělé.

Na trati Rally Sanremo Storico měla česká posádka se žlutým Opelem Kadett C/GT-E, 16V snad největší diváckou podporu a i italští fanoušci se učili vyslovovat jméno Janota. Jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu dohání výkonový a technický handicap svého vozu obrovským nasazením, které sebou přináší divácky vděčný jezdecký styl. Před startem poslední rychlostní zkoušky Rally Sanremo Storico už vše vypadalo, že z Itálie si český tým poveze velkou porci bodů, kterou po výpadku ve Španělsku tolik potřebuje. Zhruba na desátém kilometru závěrečné RZ bylo ale vše jinak. Jeden z projíždějících vozů před Miroslavem Janotou vytáhl na silnici za zatáčkou do cesty kámen, o který posádka prorazila pravou přední pneumatiku. Únik vzduchu byl tak masivní, že bylo nutné v rychlostní zkoušce zastavit a pneumatiku přezout. Z toho pramenila zhruba tří minutová ztráta, která jinak skvěle jedoucí, českou posádku srazila na patnácté místo absolutně a čtvrté v kategorii 2. Vítězství ve třídě C3 posádce Janota – Vyoral zůstalo.

Hájek Historic Czech National Rally Team se tedy z Rally Sanremo Storico vrací jen s deseti body do hodnocení kategorie dvě. Nálada v týmu je ale po dokončeném závodě dobrá, protože jezdec i spolujezdec podali skvělý výkon, který sklidil ohlas nejen u fanoušků, kterých bylo kolem trati Rally Sanremo Storico, požehnaně, ale pochvalně mluvili o výkonu mladíků z České republiky i soupeři. Týmový Opel Kadett C/GT – E, 16V fungoval během celé soutěže bezchybně, na čemž má kromě skvělých mechaniků, kteří byli v místě konání soutěže, obrovskou zásluhu i dvorní motorář týmu, pan Fuchs, který svým přístupem a nasazením v posledních dnech Hájek Historic Czech National Rally Teamu velmi pomohl.

Odměnou pro Hájek Historic Czech National Rally Team, který zvítězil ve skupině C3 na Rally Sanremo Storico, bylo slavnostní vyhlášení výsledků v hotelu Royal na promenádě Sanrema, které důstojně zakončilo legendární automobilovou soutěž rally. 

Další soutěží, kde se Hájek Historic Czech National Rally Team objeví, bude domácí Rally Vltava. Fanoušci historických, závodních vozů mají tak ideální příležitost vyrazit se podívat, jak závodí žlutý Opel Kadett C/GT – E, 16V s posádkou se zkušenostmi z mistrovství Evropy.

Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Máme za sebou hodně náročnou soutěž, kde už jsem věřil, že vše dopadne podle našich představ. Bohužel jsme na poslední rychlostní zkoušce trefili kameny na trati a udělali defekt. I díky tomu, že rozestupy mezi soupeři byly relativně malé, jsme se propadli až na patnácté místo absolutně. To mě samozřejmě mrzí. Cítím ale, že jsme podali hodně dobrý výkon. Sám cítím, že po sportovní stránce to je jeden z mých nejlépe odjetých závodů. Defekty ale k rally patří, s tím se nedá nic dělat. Radost mám z toho, že auto funguje bezvadně, a už se nemohu dočkat na start na domácí Rallye Vltava v Klatovech.“

Jan Možný: „Musím poděkovat celému týmu za bezvadný víkend. Všichni šlapali. Posádka odvedla jeden ze svých nejlepších výkonů za celou dobu fungování týmu a ukázala, že se s ní opět musí na tratích počítat. Mechanici po celé dva dny pracovali naprosto spolehlivě a precizně. Vezeme si domů deset bodů do tabulky a to je pěkný základ do dalších bojů.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?