Hájek Historic Czech National Rally Team dokončil přetěžkou Rally Sanremo Storico nakonec na patnáctém místě absolutní klasifikace.
Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem včera skvěle rozjeli Rally Sanremo Storico, kde jim po první etapě patřilo vynikající osmé místo absolutního pořadí, druhé v kategorii 2, kde obhajují mistrovský titul a první v kategorii tři. I v sobotní etapě posádka neponechala nic náhodě, dál se plně soustředila na svůj výkon a nepolevovala v nasazení. Ve třech rychlostních zkouškách druhé etapy se Janotovi s Vyoralem podařilo zajet dva desáté časy absolutně a jeden jedenáctý, což znamenalo, že si upevnili svou pozici v kategorii 2, která je pro ně nejdůležitější, a celkově se drželi na devátém místě absolutně, což bylo v záplavě silných vozů skvělé.
Na trati Rally Sanremo Storico měla česká posádka se žlutým Opelem Kadett C/GT-E, 16V snad největší diváckou podporu a i italští fanoušci se učili vyslovovat jméno Janota. Jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu dohání výkonový a technický handicap svého vozu obrovským nasazením, které sebou přináší divácky vděčný jezdecký styl. Před startem poslední rychlostní zkoušky Rally Sanremo Storico už vše vypadalo, že z Itálie si český tým poveze velkou porci bodů, kterou po výpadku ve Španělsku tolik potřebuje. Zhruba na desátém kilometru závěrečné RZ bylo ale vše jinak. Jeden z projíždějících vozů před Miroslavem Janotou vytáhl na silnici za zatáčkou do cesty kámen, o který posádka prorazila pravou přední pneumatiku. Únik vzduchu byl tak masivní, že bylo nutné v rychlostní zkoušce zastavit a pneumatiku přezout. Z toho pramenila zhruba tří minutová ztráta, která jinak skvěle jedoucí, českou posádku srazila na patnácté místo absolutně a čtvrté v kategorii 2. Vítězství ve třídě C3 posádce Janota – Vyoral zůstalo.
Hájek Historic Czech National Rally Team se tedy z Rally Sanremo Storico vrací jen s deseti body do hodnocení kategorie dvě. Nálada v týmu je ale po dokončeném závodě dobrá, protože jezdec i spolujezdec podali skvělý výkon, který sklidil ohlas nejen u fanoušků, kterých bylo kolem trati Rally Sanremo Storico, požehnaně, ale pochvalně mluvili o výkonu mladíků z České republiky i soupeři. Týmový Opel Kadett C/GT – E, 16V fungoval během celé soutěže bezchybně, na čemž má kromě skvělých mechaniků, kteří byli v místě konání soutěže, obrovskou zásluhu i dvorní motorář týmu, pan Fuchs, který svým přístupem a nasazením v posledních dnech Hájek Historic Czech National Rally Teamu velmi pomohl.
Odměnou pro Hájek Historic Czech National Rally Team, který zvítězil ve skupině C3 na Rally Sanremo Storico, bylo slavnostní vyhlášení výsledků v hotelu Royal na promenádě Sanrema, které důstojně zakončilo legendární automobilovou soutěž rally.
Další soutěží, kde se Hájek Historic Czech National Rally Team objeví, bude domácí Rally Vltava. Fanoušci historických, závodních vozů mají tak ideální příležitost vyrazit se podívat, jak závodí žlutý Opel Kadett C/GT – E, 16V s posádkou se zkušenostmi z mistrovství Evropy.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Máme za sebou hodně náročnou soutěž, kde už jsem věřil, že vše dopadne podle našich představ. Bohužel jsme na poslední rychlostní zkoušce trefili kameny na trati a udělali defekt. I díky tomu, že rozestupy mezi soupeři byly relativně malé, jsme se propadli až na patnácté místo absolutně. To mě samozřejmě mrzí. Cítím ale, že jsme podali hodně dobrý výkon. Sám cítím, že po sportovní stránce to je jeden z mých nejlépe odjetých závodů. Defekty ale k rally patří, s tím se nedá nic dělat. Radost mám z toho, že auto funguje bezvadně, a už se nemohu dočkat na start na domácí Rallye Vltava v Klatovech.“
Jan Možný: „Musím poděkovat celému týmu za bezvadný víkend. Všichni šlapali. Posádka odvedla jeden ze svých nejlepších výkonů za celou dobu fungování týmu a ukázala, že se s ní opět musí na tratích počítat. Mechanici po celé dva dny pracovali naprosto spolehlivě a precizně. Vezeme si domů deset bodů do tabulky a to je pěkný základ do dalších bojů.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.