Hájek Historic Czech National Rally Team dokončil přetěžkou Rally Sanremo Storico nakonec na patnáctém místě absolutní klasifikace.
Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem včera skvěle rozjeli Rally Sanremo Storico, kde jim po první etapě patřilo vynikající osmé místo absolutního pořadí, druhé v kategorii 2, kde obhajují mistrovský titul a první v kategorii tři. I v sobotní etapě posádka neponechala nic náhodě, dál se plně soustředila na svůj výkon a nepolevovala v nasazení. Ve třech rychlostních zkouškách druhé etapy se Janotovi s Vyoralem podařilo zajet dva desáté časy absolutně a jeden jedenáctý, což znamenalo, že si upevnili svou pozici v kategorii 2, která je pro ně nejdůležitější, a celkově se drželi na devátém místě absolutně, což bylo v záplavě silných vozů skvělé.
Na trati Rally Sanremo Storico měla česká posádka se žlutým Opelem Kadett C/GT-E, 16V snad největší diváckou podporu a i italští fanoušci se učili vyslovovat jméno Janota. Jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu dohání výkonový a technický handicap svého vozu obrovským nasazením, které sebou přináší divácky vděčný jezdecký styl. Před startem poslední rychlostní zkoušky Rally Sanremo Storico už vše vypadalo, že z Itálie si český tým poveze velkou porci bodů, kterou po výpadku ve Španělsku tolik potřebuje. Zhruba na desátém kilometru závěrečné RZ bylo ale vše jinak. Jeden z projíždějících vozů před Miroslavem Janotou vytáhl na silnici za zatáčkou do cesty kámen, o který posádka prorazila pravou přední pneumatiku. Únik vzduchu byl tak masivní, že bylo nutné v rychlostní zkoušce zastavit a pneumatiku přezout. Z toho pramenila zhruba tří minutová ztráta, která jinak skvěle jedoucí, českou posádku srazila na patnácté místo absolutně a čtvrté v kategorii 2. Vítězství ve třídě C3 posádce Janota – Vyoral zůstalo.
Hájek Historic Czech National Rally Team se tedy z Rally Sanremo Storico vrací jen s deseti body do hodnocení kategorie dvě. Nálada v týmu je ale po dokončeném závodě dobrá, protože jezdec i spolujezdec podali skvělý výkon, který sklidil ohlas nejen u fanoušků, kterých bylo kolem trati Rally Sanremo Storico, požehnaně, ale pochvalně mluvili o výkonu mladíků z České republiky i soupeři. Týmový Opel Kadett C/GT – E, 16V fungoval během celé soutěže bezchybně, na čemž má kromě skvělých mechaniků, kteří byli v místě konání soutěže, obrovskou zásluhu i dvorní motorář týmu, pan Fuchs, který svým přístupem a nasazením v posledních dnech Hájek Historic Czech National Rally Teamu velmi pomohl.
Odměnou pro Hájek Historic Czech National Rally Team, který zvítězil ve skupině C3 na Rally Sanremo Storico, bylo slavnostní vyhlášení výsledků v hotelu Royal na promenádě Sanrema, které důstojně zakončilo legendární automobilovou soutěž rally.
Další soutěží, kde se Hájek Historic Czech National Rally Team objeví, bude domácí Rally Vltava. Fanoušci historických, závodních vozů mají tak ideální příležitost vyrazit se podívat, jak závodí žlutý Opel Kadett C/GT – E, 16V s posádkou se zkušenostmi z mistrovství Evropy.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Máme za sebou hodně náročnou soutěž, kde už jsem věřil, že vše dopadne podle našich představ. Bohužel jsme na poslední rychlostní zkoušce trefili kameny na trati a udělali defekt. I díky tomu, že rozestupy mezi soupeři byly relativně malé, jsme se propadli až na patnácté místo absolutně. To mě samozřejmě mrzí. Cítím ale, že jsme podali hodně dobrý výkon. Sám cítím, že po sportovní stránce to je jeden z mých nejlépe odjetých závodů. Defekty ale k rally patří, s tím se nedá nic dělat. Radost mám z toho, že auto funguje bezvadně, a už se nemohu dočkat na start na domácí Rallye Vltava v Klatovech.“
Jan Možný: „Musím poděkovat celému týmu za bezvadný víkend. Všichni šlapali. Posádka odvedla jeden ze svých nejlepších výkonů za celou dobu fungování týmu a ukázala, že se s ní opět musí na tratích počítat. Mechanici po celé dva dny pracovali naprosto spolehlivě a precizně. Vezeme si domů deset bodů do tabulky a to je pěkný základ do dalších bojů.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.