Technický ředitel Ford World Rally Teamu, Christian Loriaux, prohlásil, že jeho jezdci - Jari-Matti Latvala a Petter Solberg, promrhali velkou šanci, která se jim po odstoupení Sébastiena Loeba naskytla.
Tovární tým Fordu měl možnost výrazně zredukovat ztrátu 38 bodů, kterou v mistrovství na konkurenční Citroën má, navíc jeho jezdci byli na 1. a 2. místě. Jenže ani jednomu se nepodařilo Fiestu RS WRC udržet na trati. Citroën navíc hned v pátek přišel o svou jedničku Sébastiena Loeba (viz zde), tým teď spoléhá na Mikko Hirovnena, který vede (viz zde).
"Dostali jsme opravdu velikou šanci, velikou. Jenže my ji zahodili. Hned dvakrát. Už se opět zdálo, že nám v šampionátu ujíždí vlak, ale my jsme dostali takovou šanci, když Sébastien Loeb vyletěl ven již ve čtvrtek. Oba naši jezdci věděli, že si musí ohlídat pouze Mikko Hirvonena. Mohli to v pohodě zvládnout. Jediné, co potřebovali, bylo, aby zůstali na trati," říká Christian Loriaux.
"OK, je jednoduché říci, že jediné, co museli udělat, je zůstat na trati. Jsem si jistý, že podmínky byly velmi obtížné, třeba jako v Indonésii za starých časů. Ale spoutě našich dalších vozů se podařilo projet, bylo to pouze o přežití."
"Když vyletěl Jari-Matti, tak měl Peter náskok 20s na Hirvonena, mohl se více stáhnout a přestat útočit. Je to zahozená možnost k obratu v MS, kterou jsme dostali na stříbrném podnose. Ale my jsme ten podnos hodili do koše a ten pak vynesli."
Malcolm Wilson a Christian Loriaux
Loriaux přiznává, že zklamání je ještě o to větší, když Fordy prokázaly ve čtvrteční etapě opravdu dobrou rychlost, která byla způsobena změnami na převodovce: "Hned, když jsme sem dojeli, tak jsme věděli, že auto je opravdu rychlé. Podle nás by na suché šotolině dokázal Jari-Matti Sébastiena porazit i v běžném závodě. Věřili jsme si."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?