Technický ředitel Ford World Rally Teamu, Christian Loriaux, prohlásil, že jeho jezdci - Jari-Matti Latvala a Petter Solberg, promrhali velkou šanci, která se jim po odstoupení Sébastiena Loeba naskytla.
Tovární tým Fordu měl možnost výrazně zredukovat ztrátu 38 bodů, kterou v mistrovství na konkurenční Citroën má, navíc jeho jezdci byli na 1. a 2. místě. Jenže ani jednomu se nepodařilo Fiestu RS WRC udržet na trati. Citroën navíc hned v pátek přišel o svou jedničku Sébastiena Loeba (viz zde), tým teď spoléhá na Mikko Hirovnena, který vede (viz zde).
"Dostali jsme opravdu velikou šanci, velikou. Jenže my ji zahodili. Hned dvakrát. Už se opět zdálo, že nám v šampionátu ujíždí vlak, ale my jsme dostali takovou šanci, když Sébastien Loeb vyletěl ven již ve čtvrtek. Oba naši jezdci věděli, že si musí ohlídat pouze Mikko Hirvonena. Mohli to v pohodě zvládnout. Jediné, co potřebovali, bylo, aby zůstali na trati," říká Christian Loriaux.
"OK, je jednoduché říci, že jediné, co museli udělat, je zůstat na trati. Jsem si jistý, že podmínky byly velmi obtížné, třeba jako v Indonésii za starých časů. Ale spoutě našich dalších vozů se podařilo projet, bylo to pouze o přežití."
"Když vyletěl Jari-Matti, tak měl Peter náskok 20s na Hirvonena, mohl se více stáhnout a přestat útočit. Je to zahozená možnost k obratu v MS, kterou jsme dostali na stříbrném podnose. Ale my jsme ten podnos hodili do koše a ten pak vynesli."
Malcolm Wilson a Christian Loriaux
Loriaux přiznává, že zklamání je ještě o to větší, když Fordy prokázaly ve čtvrteční etapě opravdu dobrou rychlost, která byla způsobena změnami na převodovce: "Hned, když jsme sem dojeli, tak jsme věděli, že auto je opravdu rychlé. Podle nás by na suché šotolině dokázal Jari-Matti Sébastiena porazit i v běžném závodě. Věřili jsme si."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.