Ford se zlobí na své jezdce

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Ford Motor Company
iM2 30. března 2012 17:32
Sdílej:

Technický ředitel Ford World Rally Teamu, Christian Loriaux, prohlásil, že jeho jezdci - Jari-Matti Latvala a Petter Solberg, promrhali velkou šanci, která se jim po odstoupení Sébastiena Loeba naskytla.

Tovární tým Fordu měl možnost výrazně zredukovat ztrátu 38 bodů, kterou v mistrovství na konkurenční Citroën má, navíc jeho jezdci byli na 1. a 2. místě. Jenže ani jednomu se nepodařilo Fiestu RS WRC udržet na trati. Citroën navíc hned v pátek přišel o svou jedničku Sébastiena Loeba (viz zde), tým teď spoléhá na Mikko Hirovnena, který vede (viz zde).

"Dostali jsme opravdu velikou šanci, velikou. Jenže my ji zahodili. Hned dvakrát. Už se opět zdálo, že nám v šampionátu ujíždí vlak, ale my jsme dostali takovou šanci, když Sébastien Loeb vyletěl ven již ve čtvrtek. Oba naši jezdci věděli, že si musí ohlídat pouze Mikko Hirvonena. Mohli to v pohodě zvládnout. Jediné, co potřebovali, bylo, aby zůstali na trati," říká Christian Loriaux. 

"OK, je jednoduché říci, že jediné, co museli udělat, je zůstat na trati. Jsem si jistý, že podmínky byly velmi obtížné, třeba jako v Indonésii za starých časů. Ale spoutě našich dalších vozů se podařilo projet, bylo to pouze o přežití."

"Když vyletěl Jari-Matti, tak měl Peter náskok 20s na Hirvonena, mohl se více stáhnout a přestat útočit. Je to zahozená možnost k obratu v MS, kterou jsme dostali na stříbrném podnose. Ale my jsme ten podnos hodili do koše a ten pak vynesli."

Malcolm Wilson a Christian Loriaux

Loriaux přiznává, že zklamání je ještě o to větší, když Fordy prokázaly ve čtvrteční etapě opravdu dobrou rychlost, která byla způsobena změnami na převodovce: "Hned, když jsme sem dojeli, tak jsme věděli, že auto je opravdu rychlé. Podle nás by na suché šotolině dokázal Jari-Matti Sébastiena porazit i v běžném závodě. Věřili jsme si."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.