Technický ředitel Ford World Rally Teamu, Christian Loriaux, prohlásil, že jeho jezdci - Jari-Matti Latvala a Petter Solberg, promrhali velkou šanci, která se jim po odstoupení Sébastiena Loeba naskytla.
Tovární tým Fordu měl možnost výrazně zredukovat ztrátu 38 bodů, kterou v mistrovství na konkurenční Citroën má, navíc jeho jezdci byli na 1. a 2. místě. Jenže ani jednomu se nepodařilo Fiestu RS WRC udržet na trati. Citroën navíc hned v pátek přišel o svou jedničku Sébastiena Loeba (viz zde), tým teď spoléhá na Mikko Hirovnena, který vede (viz zde).
"Dostali jsme opravdu velikou šanci, velikou. Jenže my ji zahodili. Hned dvakrát. Už se opět zdálo, že nám v šampionátu ujíždí vlak, ale my jsme dostali takovou šanci, když Sébastien Loeb vyletěl ven již ve čtvrtek. Oba naši jezdci věděli, že si musí ohlídat pouze Mikko Hirvonena. Mohli to v pohodě zvládnout. Jediné, co potřebovali, bylo, aby zůstali na trati," říká Christian Loriaux.
"OK, je jednoduché říci, že jediné, co museli udělat, je zůstat na trati. Jsem si jistý, že podmínky byly velmi obtížné, třeba jako v Indonésii za starých časů. Ale spoutě našich dalších vozů se podařilo projet, bylo to pouze o přežití."
"Když vyletěl Jari-Matti, tak měl Peter náskok 20s na Hirvonena, mohl se více stáhnout a přestat útočit. Je to zahozená možnost k obratu v MS, kterou jsme dostali na stříbrném podnose. Ale my jsme ten podnos hodili do koše a ten pak vynesli."
Malcolm Wilson a Christian Loriaux
Loriaux přiznává, že zklamání je ještě o to větší, když Fordy prokázaly ve čtvrteční etapě opravdu dobrou rychlost, která byla způsobena změnami na převodovce: "Hned, když jsme sem dojeli, tak jsme věděli, že auto je opravdu rychlé. Podle nás by na suché šotolině dokázal Jari-Matti Sébastiena porazit i v běžném závodě. Věřili jsme si."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?