Vstup do dnešní etapy se nesl v poměrně dramatickém duchu. V Portugalsku panují dost těžké podmínky, a tak pole pořádně prořídlo. Doposud průběžně vedoucí Jari-Matti Latvala je mimo.
Hustý déšť, místy mlha a hlavně všudypřítomná voda v závodní stopě, takto náročný mix čekal na jezdce Rally Portugal na začátku druhé etapy. Startovalo se po minutě a Jari-Matti Latvala boural hned na první RZ dnešního dne. Krátce před cílem páté zkoušky Fin vylétl z tratě. Ačkoliv jeho Fiesta při výletu zůstala nepoškozena, tak nemůže Latvala pokračovat, protože v okolí nebyli žádní diváci, kteří by mu mohli pomoci zpět na trať.
Také jezdec Citroënu, Thierry Neuville, je mimo trať. Díky vodě se začal přehřívat motor jeho DS3 WRC a Belgičan musel také vzdát. Na seznam vypadnuvších se připisují další jména: včerejší vítěz jedné RZ, Ott Tänak (výlet mimo trať) nebo přední jezdec v SWRC Haydon Paddon (elektrika). To vše se stalo během jediné zkoušky...
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?