Vstup do dnešní etapy se nesl v poměrně dramatickém duchu. V Portugalsku panují dost těžké podmínky, a tak pole pořádně prořídlo. Doposud průběžně vedoucí Jari-Matti Latvala je mimo.
Hustý déšť, místy mlha a hlavně všudypřítomná voda v závodní stopě, takto náročný mix čekal na jezdce Rally Portugal na začátku druhé etapy. Startovalo se po minutě a Jari-Matti Latvala boural hned na první RZ dnešního dne. Krátce před cílem páté zkoušky Fin vylétl z tratě. Ačkoliv jeho Fiesta při výletu zůstala nepoškozena, tak nemůže Latvala pokračovat, protože v okolí nebyli žádní diváci, kteří by mu mohli pomoci zpět na trať.
Také jezdec Citroënu, Thierry Neuville, je mimo trať. Díky vodě se začal přehřívat motor jeho DS3 WRC a Belgičan musel také vzdát. Na seznam vypadnuvších se připisují další jména: včerejší vítěz jedné RZ, Ott Tänak (výlet mimo trať) nebo přední jezdec v SWRC Haydon Paddon (elektrika). To vše se stalo během jediné zkoušky...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?