Šéf Citroënu WRT, Yves Matton, vysvětluje rozhodnutí jeho týmu startovat jako první na Rally de Portugal. U Francouzů převážila obava z prachu na obavou z čištění tratí.
Mikko Hirvonen pojede jako první na trati během dnešní první etapy, následovat ho bude týmový kolega Sébastien Loeb ve druhé tovární DS3 WRC. "Vybrali jsme si toto pořadí, protože věříme, že je nejlepší. Podle nás bude i zítra na tratích rally prach a proto je nejlepší jet hned jako první," říká šéf Citroënu.
Yves Matton sice připouští, že díky rozhodnutí pořadatelů, kteří se budou tratě před průjezdem soutěžních vozů kropit, nebude problém s prachem tak velký, ale podle Belgičana bude problém s viditelností i nadále přetrvávat.
"Existuje sice možnost, že problém s prachem nebude tak velký, ale abyste do páteční etapy vstupovali v dobré pozici, tak by nám museli být schopni zajistit, že problém s prachem nebude vůbec - ne že občas nebude a občas se může objevit," říká Matton.
"Jistotu jezdce může taková situace velmi ovlivnit, představte si, že jede to zatáčky a jednou v ní prach je a jednou ne. Další jezdci budou najíždět do zatáček s otázkou - je zde nějaký prach nebo ne? A to není dobré."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?