Šéf Citroënu WRT, Yves Matton, vysvětluje rozhodnutí jeho týmu startovat jako první na Rally de Portugal. U Francouzů převážila obava z prachu na obavou z čištění tratí.
Mikko Hirvonen pojede jako první na trati během dnešní první etapy, následovat ho bude týmový kolega Sébastien Loeb ve druhé tovární DS3 WRC. "Vybrali jsme si toto pořadí, protože věříme, že je nejlepší. Podle nás bude i zítra na tratích rally prach a proto je nejlepší jet hned jako první," říká šéf Citroënu.
Yves Matton sice připouští, že díky rozhodnutí pořadatelů, kteří se budou tratě před průjezdem soutěžních vozů kropit, nebude problém s prachem tak velký, ale podle Belgičana bude problém s viditelností i nadále přetrvávat.
"Existuje sice možnost, že problém s prachem nebude tak velký, ale abyste do páteční etapy vstupovali v dobré pozici, tak by nám museli být schopni zajistit, že problém s prachem nebude vůbec - ne že občas nebude a občas se může objevit," říká Matton.
"Jistotu jezdce může taková situace velmi ovlivnit, představte si, že jede to zatáčky a jednou v ní prach je a jednou ne. Další jezdci budou najíždět do zatáček s otázkou - je zde nějaký prach nebo ne? A to není dobré."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?