Na rozdíl od konkurenčního Citroënu si tovární tým Fordu vybral pozice pro první etapu co možná nejvíce vzadu. Je to riskantní rozhodnutí, protože pokud by v dnešních nočních RZ byl problém s prachem, tak by jezdci výrazně ztratili.
U Fordu se ale spoléhají na slib pořadatelů: "Uděláme vše, abychom předešli problémům s prachem na nočních RZ," říkají organizátoři. Tratě rychlostních zkoušek budou polity vodou a také avizovaný déšt by měl tento problém odstranit.
Ford WRT přiznává, že ho taktika Citroënu překvapila: "Očekával jsem, že to vyzkoušejí pouze s jedním autem. Ale že obě pojedou jako první, to jsem nečekal," říká Jari-Matti Latvala, který se díky 17. příčce pouští do velkého rizika: "Naše rozhodnutí je riskantní. Ale občas musíte riskovat. Pokud bychom pouze spoléhali na čísla, tak by bylo těžké Citroën porazit."
Pokud by se i tentokrát objevil problém s prachem během nočních RZ, tak požaduje Fin ve službách Fordu zákaz nočních RZ na šotolinových podnicích v budoucnu: "Pokud by byl opět prach, tak můžeme celkem jednoznačně říci, že není důvod pro to, abychom v budoucnu pořádali noční RZ. Všichni musí mít stejné podmínky. Pokud ne, tak jaký by to mělo smysl?"
"Nesmíme zapomínat, že se nejdená pouze o tovární jezdce. Privátní jezdci musí vynaložit spoustu peněz, aby se mohli rally zúčastnit. Pokud by prach opět zničil jejich rally, tak by to bylo špatné. Noční RZ můžeme mít ve Švédsku, asfaltech nebo Walesu, ale pokud by kropení tratě na soutěžích, které leží u Středozemního moře, nepomohlo, tak není důvod, takový zkoušky pořádat."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.