Dvě nehody na včerejším shakedownu naštěstí zůstaly bez vážnějších následků. Paulo Nobre a Kevin Abbring však museli svůj start na Rally Portugal odřeknout. Do Portugalska ani nedojel Henning Solbeg, jehož sponzor opět nezaplatil.
Pro Kevina Abbringa začala už cesta do Portugalska špatně. Během cesty na pobřeží kolem města Algarve chytil Holanďan nějaký virus a sobotní večer strávil v nemocnici. V úterý však již byl ve formě, tým VW však uvažoval, že by pro jistotu do druhé Fabie S2000 posadil Andrease Mikkelsena.
Nakonec to však byl Abbring, kdo odstartoval ve středu odpoledne do shakedownu, daleko však nedojel. Holanďan trefil kámen, utrhl kolo svého auta a skončil mimo cestu v příkopu. Při nehodě byl poškozen ochranný rám auta, a tak mu FIA start v Portugalsku zakázala.
Shakedown se stal osudným také Paulu Nobremu. Pilot Mini poslal svůj speciál krátce před koncem testovací zkoušky na střechu a Rally Portugal se také nebude moci zúčastnit. Na jih Evropy ani nedojel Henning Solberg: "Bohužel nemůže být kvůli smluvním důvodům přítomen," řekl šéf M-Sportu, Malcolm Wilson. Zdá se tedy, že Henninguv sponzor, společnost Go Fast má neustále problémy s plněním smluvních závazků.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?