Poměrně velká změna pro rallyový svět byla dnes oznámena. Jost Capito přebírá s platností od 1. května pozici šéfa VW Motorsport. Místo tak přebírá po Krisi Nissenovi, který bude svého následovníka z počátku zaškolovat a později by se měl stát jakýmsi poradcem koncernu.
Dosavadní šéf VW pro motorsport, Kris Nissen, se od 1. května vzdá své vedoucí pozice z osobních důvodů a jeho místo převezme Jost Capito. Ten byl od roku 2008 odpovědný za seriové sportovní vozy amerického giganta a současného konkurenta VW v rally, společnosti Ford. Jost stál krom jiného za vývojem skvělého Fordu Focus RS. Teď se tedy 53letý Jost vrací na rallyovou scénu.
Na poli rallyové scény je dobře znám, když byl od roku 2003 do roku 2007 odpovědný za angažování Fordu v MS v rally. Se dvěma mistrovskými tituly se jednalo o nejúspěšnější období Fordu v rally.
Dr. Ulrich Hackenberg, ředitel pro rozvoj značky Volkswagen, poděkoval Nissenovi za jeho úspěšnou práci pro značku: "Pan Nissen dostal Volkswagen Motorsport do popředí a sportovní tým se nachází v jeho nejúspěšnější éře. Měl rozhodující podíl podíl na tom, že VW mohl v roce 2009 slavit double na Dakaru a v letech 2010 a 2011 se se svým trojitým vítězstvím zapsal do historie."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?