Poměrně velká změna pro rallyový svět byla dnes oznámena. Jost Capito přebírá s platností od 1. května pozici šéfa VW Motorsport. Místo tak přebírá po Krisi Nissenovi, který bude svého následovníka z počátku zaškolovat a později by se měl stát jakýmsi poradcem koncernu.
Dosavadní šéf VW pro motorsport, Kris Nissen, se od 1. května vzdá své vedoucí pozice z osobních důvodů a jeho místo převezme Jost Capito. Ten byl od roku 2008 odpovědný za seriové sportovní vozy amerického giganta a současného konkurenta VW v rally, společnosti Ford. Jost stál krom jiného za vývojem skvělého Fordu Focus RS. Teď se tedy 53letý Jost vrací na rallyovou scénu.
Na poli rallyové scény je dobře znám, když byl od roku 2003 do roku 2007 odpovědný za angažování Fordu v MS v rally. Se dvěma mistrovskými tituly se jednalo o nejúspěšnější období Fordu v rally.
Dr. Ulrich Hackenberg, ředitel pro rozvoj značky Volkswagen, poděkoval Nissenovi za jeho úspěšnou práci pro značku: "Pan Nissen dostal Volkswagen Motorsport do popředí a sportovní tým se nachází v jeho nejúspěšnější éře. Měl rozhodující podíl podíl na tom, že VW mohl v roce 2009 slavit double na Dakaru a v letech 2010 a 2011 se se svým trojitým vítězstvím zapsal do historie."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.