Posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu, Miroslav Janota – Lukáš Vyoral se již připravuje na další start v ME historiků. Tentokrát v Sanremu.
Rally Sanremo Storico je druhým závodem FIA mistrovství Evropy historických vozidel rally. Rally slavného jména se jede v pohoří, které se zvedá z blízkého mořského břehu v západní části Itálie, nedaleko francouzských hranic.
Rally Sanremo v minulosti hostilo ty nejslavnější automobilové soutěže rally, jako byly závody mistrovství světa a v poslední době například soutěže Intercontinental Rally Chalenge – IRC. Právě na těchto slavných rychlostních zkouškách budou od pátku do soboty závodit soutěžní posádky ze všech koutů Evropy, které se pravidelně utkávají o body do FIA mistrovství Evropy historických vozidel, v němž obhajuje mistrovský titul v kategorii dvě i česká posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu ve složení Miroslav Janota – Lukáš Vyoral.
Týmový Opel Kadett C/GT-E, 16 V se do centra dění Rally Sanremo Storico z České republiky vydá na dlouhou cestu přes Alpy teprve v následujících hodinách, ale posádka už je na místě, a během úterý začne se seznamovacími jízdami na klikatých, horských silničkách, které lemují známé zídky, za nimiž číhají hluboké srázy do údolí. Pro Miroslava Janotu a Lukáše Vyorala to bude druhý společný start, kdy premiéru si odbyli na předchozí Španělské Rally. Zde bohužel pro technickou závadu jejich Opelu Kadett rally nedokončili, a přetrhli tak neuvěřitelnou šňůru dvaceti rally, kdy Miroslav Janota nemusel odstoupit pro technickou poruchu svého vozu. Na italské Rally Sanremo tedy bude na co navazovat a dokončení soutěže se slušným bodovým ziskem je hlavní cíl posádky Hájek Historic Czech National Rally Teamu.
Tým mistrů Evropy byl v posledních dnech posílen o dalšího člena, kterým je nový šéfmechanik Antonín Sůsa, který se do Hájek Historic Czech National Rally Teamu vrací po roční pauze. Společně s dalším mechaniky, které na předchozím závodě vedl zkušený Jiří Brynda, vyrazí spolu se servisním doprovodem týmu do dějiště Rally Sanremo Storico s cílem připravit soutěžní Opel Kadett C/GT-E, 16 V co nejlépe.
Rally Sanremo Storico odstartuje v pátek 30. Března 2012 na nábřeží v italském Sanremu a na soutěžní posádky čeká celkem 11 rychlostních zkoušek s legendárními názvy jako je například Perinaldo, Baiardo, či Langan. Cíl Rally Sanremo Storico se odehraje krátce před šestnáctou hodinou v sobotu 31. Března.
Šéfmechanik Hájek Historic Czech National Rally Teamu Antonín Sůsa: „Mám radost, že mohu s týmem okolo Mirka Janoty opět spolupracovat. Klukům se v loňském roce podařil jedinečný úspěch v podobě zisku evropského titulu a já jsem rád, že mohu být v této sezoně u toho, kdy se celý tým snaží o obhajobu. Bude to hodně těžké, což jsem si potvrdil i v uplynulých dnech, ale je to výzva a já ji beru. Budu se snažit, aby po technické stránce měl Mirek Janota i Lukáš Vyoral auto vždy ve 100% kondici.“
Majitel týmu, Ctirad Hájek: „Vítám Tondu Sůsu zpět mezi nás a jsem rád, že je to právě on, který náš tým posílí. Tonda auto dobře zná, a to se nám potvrdilo i v posledních dnech, kdy se ukázal jako velmi zdatný mechanik. Nezbývá než zakončit mým oblíbeným : „No, a držme si palce.“ V sobotu uvidíme, jestli se k nám tentokrát soutěžácké štěstí otočí čelem.“
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?