Posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu, Miroslav Janota – Lukáš Vyoral se již připravuje na další start v ME historiků. Tentokrát v Sanremu.
Rally Sanremo Storico je druhým závodem FIA mistrovství Evropy historických vozidel rally. Rally slavného jména se jede v pohoří, které se zvedá z blízkého mořského břehu v západní části Itálie, nedaleko francouzských hranic.
Rally Sanremo v minulosti hostilo ty nejslavnější automobilové soutěže rally, jako byly závody mistrovství světa a v poslední době například soutěže Intercontinental Rally Chalenge – IRC. Právě na těchto slavných rychlostních zkouškách budou od pátku do soboty závodit soutěžní posádky ze všech koutů Evropy, které se pravidelně utkávají o body do FIA mistrovství Evropy historických vozidel, v němž obhajuje mistrovský titul v kategorii dvě i česká posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu ve složení Miroslav Janota – Lukáš Vyoral.
Týmový Opel Kadett C/GT-E, 16 V se do centra dění Rally Sanremo Storico z České republiky vydá na dlouhou cestu přes Alpy teprve v následujících hodinách, ale posádka už je na místě, a během úterý začne se seznamovacími jízdami na klikatých, horských silničkách, které lemují známé zídky, za nimiž číhají hluboké srázy do údolí. Pro Miroslava Janotu a Lukáše Vyorala to bude druhý společný start, kdy premiéru si odbyli na předchozí Španělské Rally. Zde bohužel pro technickou závadu jejich Opelu Kadett rally nedokončili, a přetrhli tak neuvěřitelnou šňůru dvaceti rally, kdy Miroslav Janota nemusel odstoupit pro technickou poruchu svého vozu. Na italské Rally Sanremo tedy bude na co navazovat a dokončení soutěže se slušným bodovým ziskem je hlavní cíl posádky Hájek Historic Czech National Rally Teamu.
Tým mistrů Evropy byl v posledních dnech posílen o dalšího člena, kterým je nový šéfmechanik Antonín Sůsa, který se do Hájek Historic Czech National Rally Teamu vrací po roční pauze. Společně s dalším mechaniky, které na předchozím závodě vedl zkušený Jiří Brynda, vyrazí spolu se servisním doprovodem týmu do dějiště Rally Sanremo Storico s cílem připravit soutěžní Opel Kadett C/GT-E, 16 V co nejlépe.
Rally Sanremo Storico odstartuje v pátek 30. Března 2012 na nábřeží v italském Sanremu a na soutěžní posádky čeká celkem 11 rychlostních zkoušek s legendárními názvy jako je například Perinaldo, Baiardo, či Langan. Cíl Rally Sanremo Storico se odehraje krátce před šestnáctou hodinou v sobotu 31. Března.
Šéfmechanik Hájek Historic Czech National Rally Teamu Antonín Sůsa: „Mám radost, že mohu s týmem okolo Mirka Janoty opět spolupracovat. Klukům se v loňském roce podařil jedinečný úspěch v podobě zisku evropského titulu a já jsem rád, že mohu být v této sezoně u toho, kdy se celý tým snaží o obhajobu. Bude to hodně těžké, což jsem si potvrdil i v uplynulých dnech, ale je to výzva a já ji beru. Budu se snažit, aby po technické stránce měl Mirek Janota i Lukáš Vyoral auto vždy ve 100% kondici.“
Majitel týmu, Ctirad Hájek: „Vítám Tondu Sůsu zpět mezi nás a jsem rád, že je to právě on, který náš tým posílí. Tonda auto dobře zná, a to se nám potvrdilo i v posledních dnech, kdy se ukázal jako velmi zdatný mechanik. Nezbývá než zakončit mým oblíbeným : „No, a držme si palce.“ V sobotu uvidíme, jestli se k nám tentokrát soutěžácké štěstí otočí čelem.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?