Posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu, Miroslav Janota – Lukáš Vyoral se již připravuje na další start v ME historiků. Tentokrát v Sanremu.
Rally Sanremo Storico je druhým závodem FIA mistrovství Evropy historických vozidel rally. Rally slavného jména se jede v pohoří, které se zvedá z blízkého mořského břehu v západní části Itálie, nedaleko francouzských hranic.
Rally Sanremo v minulosti hostilo ty nejslavnější automobilové soutěže rally, jako byly závody mistrovství světa a v poslední době například soutěže Intercontinental Rally Chalenge – IRC. Právě na těchto slavných rychlostních zkouškách budou od pátku do soboty závodit soutěžní posádky ze všech koutů Evropy, které se pravidelně utkávají o body do FIA mistrovství Evropy historických vozidel, v němž obhajuje mistrovský titul v kategorii dvě i česká posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu ve složení Miroslav Janota – Lukáš Vyoral.
Týmový Opel Kadett C/GT-E, 16 V se do centra dění Rally Sanremo Storico z České republiky vydá na dlouhou cestu přes Alpy teprve v následujících hodinách, ale posádka už je na místě, a během úterý začne se seznamovacími jízdami na klikatých, horských silničkách, které lemují známé zídky, za nimiž číhají hluboké srázy do údolí. Pro Miroslava Janotu a Lukáše Vyorala to bude druhý společný start, kdy premiéru si odbyli na předchozí Španělské Rally. Zde bohužel pro technickou závadu jejich Opelu Kadett rally nedokončili, a přetrhli tak neuvěřitelnou šňůru dvaceti rally, kdy Miroslav Janota nemusel odstoupit pro technickou poruchu svého vozu. Na italské Rally Sanremo tedy bude na co navazovat a dokončení soutěže se slušným bodovým ziskem je hlavní cíl posádky Hájek Historic Czech National Rally Teamu.
Tým mistrů Evropy byl v posledních dnech posílen o dalšího člena, kterým je nový šéfmechanik Antonín Sůsa, který se do Hájek Historic Czech National Rally Teamu vrací po roční pauze. Společně s dalším mechaniky, které na předchozím závodě vedl zkušený Jiří Brynda, vyrazí spolu se servisním doprovodem týmu do dějiště Rally Sanremo Storico s cílem připravit soutěžní Opel Kadett C/GT-E, 16 V co nejlépe.
Rally Sanremo Storico odstartuje v pátek 30. Března 2012 na nábřeží v italském Sanremu a na soutěžní posádky čeká celkem 11 rychlostních zkoušek s legendárními názvy jako je například Perinaldo, Baiardo, či Langan. Cíl Rally Sanremo Storico se odehraje krátce před šestnáctou hodinou v sobotu 31. Března.
Šéfmechanik Hájek Historic Czech National Rally Teamu Antonín Sůsa: „Mám radost, že mohu s týmem okolo Mirka Janoty opět spolupracovat. Klukům se v loňském roce podařil jedinečný úspěch v podobě zisku evropského titulu a já jsem rád, že mohu být v této sezoně u toho, kdy se celý tým snaží o obhajobu. Bude to hodně těžké, což jsem si potvrdil i v uplynulých dnech, ale je to výzva a já ji beru. Budu se snažit, aby po technické stránce měl Mirek Janota i Lukáš Vyoral auto vždy ve 100% kondici.“
Majitel týmu, Ctirad Hájek: „Vítám Tondu Sůsu zpět mezi nás a jsem rád, že je to právě on, který náš tým posílí. Tonda auto dobře zná, a to se nám potvrdilo i v posledních dnech, kdy se ukázal jako velmi zdatný mechanik. Nezbývá než zakončit mým oblíbeným : „No, a držme si palce.“ V sobotu uvidíme, jestli se k nám tentokrát soutěžácké štěstí otočí čelem.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.