To by mohlo být zajímavé. Citroën a Ford zvolili jinou strategii pro Rally Portugal. Zatímco Mikko Hirovnen a Sébastien Loeb budou startovat jako první, tak Fordy pojedou až ze zadních pozic, když Petter Solberg bude předposlední a Jari-Matti Latvala poslední.
Nejrychlejší byl v dnešní kvalifikaci Jari-Matti Latvala, a tak si mohl jako první vybrat startovní pozici do Rally Portugal. Fin si vybral 17. startovní pozici a do rally tak bude startovat jako poslední jezdec z prioritních jezdců. Těsně druhý byl jeho týmový kolega, Petter Solberg, který bude startovat o místo dříve než jednička týmu.
To u Citroënu vsadili na úplně jinou taktiku: Mikko Hirovnen a Sébastien Loeb budou startovat z prvního a druhého místa. "Vycházíme z čísel," říká Hirovnen a poukazuje tak na možný problém s prachem ve čtvrtečních nočních RZtách. "Pokud jsme se s naším odhadem zmýlili, tak to bude jen 30 měřených kilometrů, na kterých budeme muset čistit trať a neměli bychom tak výhodu. Pokud by tam měl být prach nebo by mělo pršet, tak je lepší jet jako první."
Latvala si tím není tak jistý: "Organizátoři nám slíbili, že na zkouškách nebude žádný prach. Na této informaci stavíme a tým si je jistý, že efekt čištění cest má větší váhu než efekt zůstávajícího prachu. Naše rozhodnutí je určitě riskantní. Ale občas musí člověk také něco riskovat. Kdyby člověk pořád jen vycházel z čísel, tak by bylo těžké porazit Citroën."
Startovní pořadí do Rally Portugal:
01. Mikko Hirvonen
02. Sebastien Loeb
03. Ott Tanak
04. Dani Sordo
05. Jari Ketomaa
06. Thierry Neuville
07. Armindo Araujo
08. Martin Prokop
09. Nasser Al-Attiyah
10. Daniel Oliveira
11. Peter van Merksteijn
12. Dennis Kuipers
13. Patrik Sandell
14. Mads Ostberg
15. Evgeny Novikov
16. Petter Solberg
17. Jari-Matti Latvala
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?