Hirvonen v Portugalsku jako 1., Latvala jako 17.

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 28. března 2012 16:58
Sdílej:

To by mohlo být zajímavé. Citroën a Ford zvolili jinou strategii pro Rally Portugal. Zatímco Mikko Hirovnen a Sébastien Loeb budou startovat jako první, tak Fordy pojedou až ze zadních pozic, když Petter Solberg bude předposlední a Jari-Matti Latvala poslední.

Nejrychlejší byl v dnešní kvalifikaci Jari-Matti Latvala, a tak si mohl jako první vybrat startovní pozici do Rally Portugal. Fin si vybral 17. startovní pozici a do rally tak bude startovat jako poslední jezdec z prioritních jezdců. Těsně druhý byl jeho týmový kolega, Petter Solberg, který bude startovat o místo dříve než jednička týmu. 

To u Citroënu vsadili na úplně jinou taktiku: Mikko Hirovnen a Sébastien Loeb budou startovat z prvního a druhého místa. "Vycházíme z čísel," říká Hirovnen a poukazuje tak na možný problém s prachem ve čtvrtečních nočních RZtách. "Pokud jsme se s naším odhadem zmýlili, tak to bude jen 30 měřených kilometrů, na kterých budeme muset čistit trať a neměli bychom tak výhodu. Pokud by tam měl být prach nebo by mělo pršet, tak je lepší jet jako první."

Latvala si tím není tak jistý: "Organizátoři nám slíbili, že na zkouškách nebude žádný prach. Na této informaci stavíme a tým si je jistý, že efekt čištění cest má větší váhu než efekt zůstávajícího prachu. Naše rozhodnutí je určitě riskantní. Ale občas musí člověk také něco riskovat. Kdyby člověk pořád jen vycházel z čísel, tak by bylo těžké porazit Citroën."

Startovní pořadí do Rally Portugal:

01. Mikko Hirvonen

02. Sebastien Loeb

03. Ott Tanak

04. Dani Sordo

05. Jari Ketomaa

06. Thierry Neuville

07. Armindo Araujo

08. Martin Prokop

09. Nasser Al-Attiyah

10. Daniel Oliveira

11. Peter van Merksteijn

12. Dennis Kuipers

13. Patrik Sandell

14. Mads Ostberg

15. Evgeny Novikov

16. Petter Solberg

17. Jari-Matti Latvala

 

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.