Pryč jsou ty časy, kdy rallysport v Maďarsku zažíval velký boom. Pořadatelé bojují o přežití, po zrušení soutěže v Egeru se teď vzdali svého práva na uspořádání soutěže IRC i pořadatelé Mecsek Rally.
V Maďarsku teď zažívají poměrně krizovou situaci nejen co se ekonomiky týče, ale také rally. Začátkem tohoto měsíce byla odřeknuta původně úvodní soutěž letošního roku. Ruku v ruce s touto zprávou se začaly šířit zvěsti, že společně s Eger Rally má finanční problémy i soutěž IRC, Mecsek Rally.
O pár dní později se zdálo, že byla situace urovnána. Chybějících 30% rozpočtu pro Eger Rally mělo být k dispozici, i soutěž Intercontinental Rally Challenge se měla odjet. Teď se celá situace zase obrací: Eger se nepojede a pořadatelé Mecsek Rally se vzdali svého statusu pořádat soutěž IRC.
K tomuto kroku je měla dohnat finanční situace, tedy co se tak z okruhu lidí kolem Mecsek Rally proslýchá. Soutěž jako taková by se měla odjet začátkem června pouze v rámci domácího šampionátu. Zůstává nejasné, jestli díru v kalendáři IRC po rally v okolí Pecse někdo zaplní. Už při prvních zvěstech o finančních problémech maďadrské soutěže se často mluvilo o italské klasice, Targa Florio - Rally Internazional di Sicilia.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?