Petter Solberg vyhrál první podnik nazvaný WRC Rally Sprint, který se konal na legendární zkoušce portugalské rally, Fafe. 6 km dlouhou zkoušku lemovalo na 100 tisíc diváků!
O nic nešlo, i tak byl Petter Solberg neuvěřitelně motivován. Ve všech třech průjezdech 6,3 km dlouhé zkoušky patřil k nejrychlejším a nakonec vyhrál s náskokem dvou setin (!) na Loeba! "Je vážně báječné vrátit se do této rallyové arény a před tak velkolepou kulisou vyhrát. Byla to skvělá show a já doufám, že na Rally Portugal to tak půjde dále," řekl Petter Solberg.
Úřadující mistr světa, Sébastien Loeb, zůstal jen těsně poražen. Třetí byl Dani Sordo s Mini WRC s odstupem 2,4s. Čtvrtý dojel Nasser Al-Attiyah na Citroënu, pátý byl mladík Ott Tänak na Fordu a šestý byl místní matador, Armindo Araujo.
Na prvním ze tří průjezdů zkouškou byl ještě nejrychlejší Jari-Matti Latvala ve druhém továrním Fordu. Na druhém průjezdu byl rychlejší jeho kolega, Petter Solberg, a tak se mohl zúčastnit třetího, finálového průjezdu. I tak byl Jari-Matti Latvala z nadšení kolem trati překvapený. "Myslím, že jsem ještě nikdy tolik lidí kolem trati neviděl. Člověk mohl jejich entuziasmus cítit. Je to klasika a já se každopádně bavil. Samozřejmě bych radši jel i poslední průjezd. V minulém týdnu jsem dva dny testoval a Petter jen jeden. Myslím, že to teď byla jeho pomsta za to."
Rally Portugal bude měřit 1564,26 km, z toho činí 434,77 km 22 měřených zkoušek. Asi nejvíce spektakulární by měly být zkoušky v okolí Berge der Serra do Caldeir?o, které leží nad pobřežím u Algarve. Z celkového počtu zkouše by měla být 1/4 nových, ve srovnání s rokem 2011 by mělo být změněno až 36% tratě. Servisní park se bude nacházet v Estádio Algarve ve Faru, tento stadion byl postaven v roce 2004 pro mistrovství Evropy ve fotbale.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?