Loeb: Pokud se pojedou maratonské soutěže, skončím

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 20. března 2012 21:33
Sdílej:

Zatímco prezident FIA, Jean Todt, by si přál v MS vidět delší soutěže, úřadující mistr WRC, Sébastien Loeb, má o soutěži MS zcela jinou představu. Soutěže by zakončil vždy v sobotu párty.

Jako nejúspěšnější jezdec automobilových soutěží všech dob si Sébastien Loeb zcela určitě může dovolit veřejně vyjadřit svůj názor na stav MS. Přání FIA, aby soutěže byly delší, se mu vůbec nezamlouvá. Francouz by místo toho radší viděl kratší a napínavé soutěže, vzorem by měl být nový formát Finské rally.

"Teď začínáme se seznamovacími jízdami v pondělí místo tradičního úterý. To znamená, že v centru soutěže musím být už v neděli a svůj pobyt si musím o den prodloužit. Raději bych byl, kdybychom se seznamovacími jízdami začínali ve středu zrána a ve čtvrtek končili. Rally by se odjela v pátek a sobotu, zakončena by byla sobotní párty a v neděli bychom mohli letět domů," taková je představa jezdce Citroënu. 

Představa Jeana Todta se mu vůbec nelíbí. Ten už nekolikrát kritizoval skutečnost, že se soutěže MS vyvinuly spíše ve sprint a vytratila se tak původní myšlenka rally. "Měli bychom více myslet na spolehlivost, výdrž a dobrodružství," zní rada Todta.

Loebovi se formát XXL soutěží nezdá: "Kdyby mi někdo řekl, že je to dobré pro média a že ta z toho něco mají, tak bych to pochopil. Jsem jezdec a jezdím tam, kde se mi řekne. Ale už to pro mě není ta pravá výzva. Pořád je více a více rychlostních zkoušek, které jsou prostě stále stejné." Loeb má s Citroënem platnou smlouvu do konce sezony 2013, ale ve smlouvě je kauzule, která mu umožnuje odejít již na konci letošního roku.

Vedoucí muž tabulky vypadá už z kraje sezony unaveně a vysvětluje, co sezona WRC obnáší: "Pravý důvod, který mě asi nakonec přiměje ke konci v soutěžích, bude cestování, které zabírá tolik času. Nechci říkat, že jsem již rozhodnutý, ale pro dlouhé soutěže už nenacházím motivaci."

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.