Zatímco prezident FIA, Jean Todt, by si přál v MS vidět delší soutěže, úřadující mistr WRC, Sébastien Loeb, má o soutěži MS zcela jinou představu. Soutěže by zakončil vždy v sobotu párty.
Jako nejúspěšnější jezdec automobilových soutěží všech dob si Sébastien Loeb zcela určitě může dovolit veřejně vyjadřit svůj názor na stav MS. Přání FIA, aby soutěže byly delší, se mu vůbec nezamlouvá. Francouz by místo toho radší viděl kratší a napínavé soutěže, vzorem by měl být nový formát Finské rally.
"Teď začínáme se seznamovacími jízdami v pondělí místo tradičního úterý. To znamená, že v centru soutěže musím být už v neděli a svůj pobyt si musím o den prodloužit. Raději bych byl, kdybychom se seznamovacími jízdami začínali ve středu zrána a ve čtvrtek končili. Rally by se odjela v pátek a sobotu, zakončena by byla sobotní párty a v neděli bychom mohli letět domů," taková je představa jezdce Citroënu.
Představa Jeana Todta se mu vůbec nelíbí. Ten už nekolikrát kritizoval skutečnost, že se soutěže MS vyvinuly spíše ve sprint a vytratila se tak původní myšlenka rally. "Měli bychom více myslet na spolehlivost, výdrž a dobrodružství," zní rada Todta.
Loebovi se formát XXL soutěží nezdá: "Kdyby mi někdo řekl, že je to dobré pro média a že ta z toho něco mají, tak bych to pochopil. Jsem jezdec a jezdím tam, kde se mi řekne. Ale už to pro mě není ta pravá výzva. Pořád je více a více rychlostních zkoušek, které jsou prostě stále stejné." Loeb má s Citroënem platnou smlouvu do konce sezony 2013, ale ve smlouvě je kauzule, která mu umožnuje odejít již na konci letošního roku.
Vedoucí muž tabulky vypadá už z kraje sezony unaveně a vysvětluje, co sezona WRC obnáší: "Pravý důvod, který mě asi nakonec přiměje ke konci v soutěžích, bude cestování, které zabírá tolik času. Nechci říkat, že jsem již rozhodnutý, ale pro dlouhé soutěže už nenacházím motivaci."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?