Loeb: Pokud se pojedou maratonské soutěže, skončím

Loeb, Sébastien - Elena, Daniel
Loeb, Sébastien - Elena, Daniel, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 20. března 2012 21:33
Sdílej:

Zatímco prezident FIA, Jean Todt, by si přál v MS vidět delší soutěže, úřadující mistr WRC, Sébastien Loeb, má o soutěži MS zcela jinou představu. Soutěže by zakončil vždy v sobotu párty.

Jako nejúspěšnější jezdec automobilových soutěží všech dob si Sébastien Loeb zcela určitě může dovolit veřejně vyjadřit svůj názor na stav MS. Přání FIA, aby soutěže byly delší, se mu vůbec nezamlouvá. Francouz by místo toho radší viděl kratší a napínavé soutěže, vzorem by měl být nový formát Finské rally.

"Teď začínáme se seznamovacími jízdami v pondělí místo tradičního úterý. To znamená, že v centru soutěže musím být už v neděli a svůj pobyt si musím o den prodloužit. Raději bych byl, kdybychom se seznamovacími jízdami začínali ve středu zrána a ve čtvrtek končili. Rally by se odjela v pátek a sobotu, zakončena by byla sobotní párty a v neděli bychom mohli letět domů," taková je představa jezdce Citroënu. 

Představa Jeana Todta se mu vůbec nelíbí. Ten už nekolikrát kritizoval skutečnost, že se soutěže MS vyvinuly spíše ve sprint a vytratila se tak původní myšlenka rally. "Měli bychom více myslet na spolehlivost, výdrž a dobrodružství," zní rada Todta.

Loebovi se formát XXL soutěží nezdá: "Kdyby mi někdo řekl, že je to dobré pro média a že ta z toho něco mají, tak bych to pochopil. Jsem jezdec a jezdím tam, kde se mi řekne. Ale už to pro mě není ta pravá výzva. Pořád je více a více rychlostních zkoušek, které jsou prostě stále stejné." Loeb má s Citroënem platnou smlouvu do konce sezony 2013, ale ve smlouvě je kauzule, která mu umožnuje odejít již na konci letošního roku.

Vedoucí muž tabulky vypadá už z kraje sezony unaveně a vysvětluje, co sezona WRC obnáší: "Pravý důvod, který mě asi nakonec přiměje ke konci v soutěžích, bude cestování, které zabírá tolik času. Nechci říkat, že jsem již rozhodnutý, ale pro dlouhé soutěže už nenacházím motivaci."

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?