Hájek Historic Czech National Rally Team odstoupil ze Španělské Rally pro poruchu spojky jejich Opelu Kadett.
Miroslav Janota a Lukáš Vyoral v okolí Španělského města Avila bojovali v uplynulých dvou dnech o body do FIA mistrovství Evropy historických vozidel rally na první soutěži nové sezóny. Již v průběhu první etapy jejich žlutý Opel Kadett C/GT – E, 16 V trápila prokluzující se spojka, která byla znečištěná prosakujícím olejem. Do druhé etapy náročné soutěže vyrazila česká posádka s cílem udržet třetí místo v kategorii 2, které by jim zaručovalo slušný bodový přísun do celkového hodnocení šampionátu, což je pro tým obhajující mistrovský titul prioritou.
Charakter rychlostních zkoušek II. etapy Španělské Rally byl již pro slabší, ale hbitý Opel Kadett více šitý na míru a Mirek s Lukášem se od první rychlostní zkoušky pustili do boje nejen s časomírou, ale se stále prokluzující spojkou. Tři sedmé časy absolutně ve třech rychlostních zkouškách byly skvělým výsledkem, i když vůz rozhodně nepodával stoprocentní výkon. O to cennější bylo průběžné osmé místo v hodnocení mistrovství Evropy a třetí v kategorii 2, která je pro tým rozhodující. Posádka se všemožně snažila prokluzující spojku šetřit a i během jízdy se provizorní úpravou snažil spolujezdec Lukáš Vyoral na spojku stříkat z kabiny odmašťovadlo. Týmový mechanici s doprovodem, připraveným poskytnout pomoc za každou z rychlostních zkoušek tak, jak to známe z automobilových soutěží rally do devadesátých let, se všemožně snažili posádce pomoci v jejich boji s prokluzující spojkou, ale technika byla tentokrát proti. Po nejdelší rychlostní zkoušce první sekce bylo jasné, že je třeba spojku vyměnit a mechanici v servisu předvedli doslova koncert. I přes časovou penalizaci nakonec týmový Opel vyrazil ze servisu vstříc posledním třem rychlostním zkouškám, ale v tankovací zóně se definitivně zastavil.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Španělsko byla pro nás hodně těžká soutěž. Bohužel jsme od první rychlostní zkoušky měli problém se spojkou. I přesto, že jsme nemohli jet na 100%, se nám dařilo být na bodech do evropského šampionátu. Od poloviny rally jsme mysleli jen na to, aby auto dojelo do cíle a nebylo to už o žádné velké stíhací jízdě. Naneštěstí ani výměna spojky nepomohla a museli jsme ze závodu odstoupit. Kluci, mechanici předvedli během výměny spojky v servisu koncert, za což jim moc děkuji. Bohužel, tohle je rally. Naše auto má za sebou skvělou bilanci, kdy se nám podařilo bez technické závady dokončit dvacet závodů po sobě. Teď to bohužel přišlo. Děkuji moc za obrovskou podporu z domova od fanoušků, které se nám dostalo. Náš závod tentokrát sledovalo obrovské množství lidí, kteří nám fandili a my uděláme všechno proto, abychom se vám odvděčili nějakým pořádným výsledkem na dalších závodech.“
Jiří Brynda, šéfmechanik týmu: „Pro mě byla Španělská Rally prvním skutečným závodem, který jsem s týmem prožil. Jsem rád, že jsme si na sebe rychle zvykli. Kluci jsou hodně dobrá parta. Víme určitě, co se dá zlepšovat, ale to je vždy a všude. Tým má profesionální přístup, ale i přesto může dojít k technické závadě. Do spojky začal skrz těsnění olejové vany prosakovat olej a ta tím pádem prokluzovala. Myslím, že všichni odvedli maximálně kvalitní práci, ale tohle se prostě v motorsportu stává. Těším se na další závody do San Rema.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.