Hájek Historic Czech National Rally Team odstoupil ze Španělské Rally pro poruchu spojky jejich Opelu Kadett.
Miroslav Janota a Lukáš Vyoral v okolí Španělského města Avila bojovali v uplynulých dvou dnech o body do FIA mistrovství Evropy historických vozidel rally na první soutěži nové sezóny. Již v průběhu první etapy jejich žlutý Opel Kadett C/GT – E, 16 V trápila prokluzující se spojka, která byla znečištěná prosakujícím olejem. Do druhé etapy náročné soutěže vyrazila česká posádka s cílem udržet třetí místo v kategorii 2, které by jim zaručovalo slušný bodový přísun do celkového hodnocení šampionátu, což je pro tým obhajující mistrovský titul prioritou.
Charakter rychlostních zkoušek II. etapy Španělské Rally byl již pro slabší, ale hbitý Opel Kadett více šitý na míru a Mirek s Lukášem se od první rychlostní zkoušky pustili do boje nejen s časomírou, ale se stále prokluzující spojkou. Tři sedmé časy absolutně ve třech rychlostních zkouškách byly skvělým výsledkem, i když vůz rozhodně nepodával stoprocentní výkon. O to cennější bylo průběžné osmé místo v hodnocení mistrovství Evropy a třetí v kategorii 2, která je pro tým rozhodující. Posádka se všemožně snažila prokluzující spojku šetřit a i během jízdy se provizorní úpravou snažil spolujezdec Lukáš Vyoral na spojku stříkat z kabiny odmašťovadlo. Týmový mechanici s doprovodem, připraveným poskytnout pomoc za každou z rychlostních zkoušek tak, jak to známe z automobilových soutěží rally do devadesátých let, se všemožně snažili posádce pomoci v jejich boji s prokluzující spojkou, ale technika byla tentokrát proti. Po nejdelší rychlostní zkoušce první sekce bylo jasné, že je třeba spojku vyměnit a mechanici v servisu předvedli doslova koncert. I přes časovou penalizaci nakonec týmový Opel vyrazil ze servisu vstříc posledním třem rychlostním zkouškám, ale v tankovací zóně se definitivně zastavil.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Španělsko byla pro nás hodně těžká soutěž. Bohužel jsme od první rychlostní zkoušky měli problém se spojkou. I přesto, že jsme nemohli jet na 100%, se nám dařilo být na bodech do evropského šampionátu. Od poloviny rally jsme mysleli jen na to, aby auto dojelo do cíle a nebylo to už o žádné velké stíhací jízdě. Naneštěstí ani výměna spojky nepomohla a museli jsme ze závodu odstoupit. Kluci, mechanici předvedli během výměny spojky v servisu koncert, za což jim moc děkuji. Bohužel, tohle je rally. Naše auto má za sebou skvělou bilanci, kdy se nám podařilo bez technické závady dokončit dvacet závodů po sobě. Teď to bohužel přišlo. Děkuji moc za obrovskou podporu z domova od fanoušků, které se nám dostalo. Náš závod tentokrát sledovalo obrovské množství lidí, kteří nám fandili a my uděláme všechno proto, abychom se vám odvděčili nějakým pořádným výsledkem na dalších závodech.“
Jiří Brynda, šéfmechanik týmu: „Pro mě byla Španělská Rally prvním skutečným závodem, který jsem s týmem prožil. Jsem rád, že jsme si na sebe rychle zvykli. Kluci jsou hodně dobrá parta. Víme určitě, co se dá zlepšovat, ale to je vždy a všude. Tým má profesionální přístup, ale i přesto může dojít k technické závadě. Do spojky začal skrz těsnění olejové vany prosakovat olej a ta tím pádem prokluzovala. Myslím, že všichni odvedli maximálně kvalitní práci, ale tohle se prostě v motorsportu stává. Těším se na další závody do San Rema.“
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?