Janotu s Vyoralem ve Španělsku zastavila spojka

Janota, Miroslav
Janota, Miroslav, foto: Eliáš, Petr
Petr Eliáš 12. března 2012 21:04
Sdílej:

Hájek Historic Czech National Rally Team odstoupil ze Španělské Rally pro poruchu spojky jejich Opelu Kadett.

Miroslav Janota a Lukáš Vyoral v okolí Španělského města Avila bojovali v uplynulých dvou dnech o body do FIA mistrovství Evropy historických vozidel rally na první soutěži nové sezóny. Již v průběhu první etapy jejich žlutý Opel Kadett C/GT – E, 16 V trápila prokluzující se spojka, která byla znečištěná prosakujícím olejem. Do druhé etapy náročné soutěže vyrazila česká posádka s cílem udržet třetí místo v kategorii 2, které by jim zaručovalo slušný bodový přísun do celkového hodnocení šampionátu, což je pro tým obhajující mistrovský titul prioritou.

Charakter rychlostních zkoušek II. etapy Španělské Rally byl již pro slabší, ale hbitý Opel Kadett více šitý na míru a Mirek s Lukášem se od první rychlostní zkoušky pustili do boje nejen s časomírou, ale se stále prokluzující spojkou. Tři sedmé časy absolutně ve třech rychlostních zkouškách byly skvělým výsledkem, i když vůz rozhodně nepodával stoprocentní výkon. O to cennější bylo průběžné osmé místo v hodnocení mistrovství Evropy a třetí v kategorii 2, která je pro tým rozhodující. Posádka se všemožně snažila prokluzující spojku šetřit a i během jízdy se provizorní úpravou snažil spolujezdec Lukáš Vyoral na spojku stříkat z kabiny odmašťovadlo. Týmový mechanici s doprovodem, připraveným poskytnout pomoc za každou z rychlostních zkoušek tak, jak to známe z automobilových soutěží rally do devadesátých let, se všemožně snažili posádce pomoci v jejich boji s prokluzující spojkou, ale technika byla tentokrát proti. Po nejdelší rychlostní zkoušce první sekce bylo jasné, že je třeba spojku vyměnit a mechanici v servisu předvedli doslova koncert. I přes časovou penalizaci nakonec týmový Opel vyrazil ze servisu vstříc posledním třem rychlostním zkouškám, ale v tankovací zóně se definitivně zastavil.

Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Španělsko byla pro nás hodně těžká soutěž. Bohužel jsme od první rychlostní zkoušky měli problém se spojkou. I přesto, že jsme nemohli jet na 100%, se nám dařilo být na bodech do evropského šampionátu. Od poloviny rally jsme mysleli jen na to, aby auto dojelo do cíle a nebylo to už o žádné velké stíhací jízdě. Naneštěstí ani výměna spojky nepomohla a museli jsme ze závodu odstoupit. Kluci, mechanici předvedli během výměny spojky v servisu koncert, za což jim moc děkuji. Bohužel, tohle je rally. Naše auto má za sebou skvělou bilanci, kdy se nám podařilo bez technické závady dokončit dvacet závodů po sobě. Teď to bohužel přišlo. Děkuji moc za obrovskou podporu z domova od fanoušků, které se nám dostalo. Náš závod tentokrát sledovalo obrovské množství lidí, kteří nám fandili a my uděláme všechno proto, abychom se vám odvděčili nějakým pořádným výsledkem na dalších závodech.“

Jiří Brynda, šéfmechanik týmu: „Pro mě byla Španělská Rally prvním skutečným závodem, který jsem s týmem prožil. Jsem rád, že jsme si na sebe rychle zvykli. Kluci jsou hodně dobrá parta. Víme určitě, co se dá zlepšovat, ale to je vždy a všude. Tým má profesionální přístup, ale i přesto může dojít k technické závadě. Do spojky začal skrz těsnění olejové vany prosakovat olej a ta tím pádem prokluzovala. Myslím, že všichni odvedli maximálně kvalitní práci, ale tohle se prostě v motorsportu stává. Těším se na další závody do San Rema.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?