Hájek Historic Czech National Rally Team odstoupil ze Španělské Rally pro poruchu spojky jejich Opelu Kadett.
Miroslav Janota a Lukáš Vyoral v okolí Španělského města Avila bojovali v uplynulých dvou dnech o body do FIA mistrovství Evropy historických vozidel rally na první soutěži nové sezóny. Již v průběhu první etapy jejich žlutý Opel Kadett C/GT – E, 16 V trápila prokluzující se spojka, která byla znečištěná prosakujícím olejem. Do druhé etapy náročné soutěže vyrazila česká posádka s cílem udržet třetí místo v kategorii 2, které by jim zaručovalo slušný bodový přísun do celkového hodnocení šampionátu, což je pro tým obhajující mistrovský titul prioritou.
Charakter rychlostních zkoušek II. etapy Španělské Rally byl již pro slabší, ale hbitý Opel Kadett více šitý na míru a Mirek s Lukášem se od první rychlostní zkoušky pustili do boje nejen s časomírou, ale se stále prokluzující spojkou. Tři sedmé časy absolutně ve třech rychlostních zkouškách byly skvělým výsledkem, i když vůz rozhodně nepodával stoprocentní výkon. O to cennější bylo průběžné osmé místo v hodnocení mistrovství Evropy a třetí v kategorii 2, která je pro tým rozhodující. Posádka se všemožně snažila prokluzující spojku šetřit a i během jízdy se provizorní úpravou snažil spolujezdec Lukáš Vyoral na spojku stříkat z kabiny odmašťovadlo. Týmový mechanici s doprovodem, připraveným poskytnout pomoc za každou z rychlostních zkoušek tak, jak to známe z automobilových soutěží rally do devadesátých let, se všemožně snažili posádce pomoci v jejich boji s prokluzující spojkou, ale technika byla tentokrát proti. Po nejdelší rychlostní zkoušce první sekce bylo jasné, že je třeba spojku vyměnit a mechanici v servisu předvedli doslova koncert. I přes časovou penalizaci nakonec týmový Opel vyrazil ze servisu vstříc posledním třem rychlostním zkouškám, ale v tankovací zóně se definitivně zastavil.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Španělsko byla pro nás hodně těžká soutěž. Bohužel jsme od první rychlostní zkoušky měli problém se spojkou. I přesto, že jsme nemohli jet na 100%, se nám dařilo být na bodech do evropského šampionátu. Od poloviny rally jsme mysleli jen na to, aby auto dojelo do cíle a nebylo to už o žádné velké stíhací jízdě. Naneštěstí ani výměna spojky nepomohla a museli jsme ze závodu odstoupit. Kluci, mechanici předvedli během výměny spojky v servisu koncert, za což jim moc děkuji. Bohužel, tohle je rally. Naše auto má za sebou skvělou bilanci, kdy se nám podařilo bez technické závady dokončit dvacet závodů po sobě. Teď to bohužel přišlo. Děkuji moc za obrovskou podporu z domova od fanoušků, které se nám dostalo. Náš závod tentokrát sledovalo obrovské množství lidí, kteří nám fandili a my uděláme všechno proto, abychom se vám odvděčili nějakým pořádným výsledkem na dalších závodech.“
Jiří Brynda, šéfmechanik týmu: „Pro mě byla Španělská Rally prvním skutečným závodem, který jsem s týmem prožil. Jsem rád, že jsme si na sebe rychle zvykli. Kluci jsou hodně dobrá parta. Víme určitě, co se dá zlepšovat, ale to je vždy a všude. Tým má profesionální přístup, ale i přesto může dojít k technické závadě. Do spojky začal skrz těsnění olejové vany prosakovat olej a ta tím pádem prokluzovala. Myslím, že všichni odvedli maximálně kvalitní práci, ale tohle se prostě v motorsportu stává. Těším se na další závody do San Rema.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.