Mikko Hirvonen řekl, že je překvapen tím, jakou rychlost tento víkend v Mexiku předvádí jeho bývalý tým, Ford.
Mikko se této vysokohorské soutěže se sídlem v Leonu účastnil za volantem Fordu pětkrát, ale nikdy zde nevyhrál. Jeho nejlepším výsledkem zde je loňské druhé místo, když jeho Fiesta byla druhá o minutu a půl za Citroënem Sébastiana Loeba. Letos byl Ford nejrychlejší zatím na 11 ze zatím 20 odjetých zkoušek (z toho byly ještě dvě zrušeny). Jak Petter Solberg, tak i Jari-Matti Latvala byli alespoň nějakou dobu ve vedení - to je něco, co se týmu Ford nepovedl v uplynulých dvou ročnících ani jednou.
"Musím říci, že je trochu překvapující, když vidím, jak je Ford rychlý. Asi budu muset zaskočit za Jarim-Mattim, abych se ho optal, jestli nejedou se speciální mapou motoru a jak dlouho si myslí, že jim to vydrží... Ale určitě oproti loňsku udělali pokrok," říká Mikko Hirvonen.
Mikko vloni v Mexiku ještě s Fordem
Ford tvrdě pracoval na nastavení motoru, aby kompenzoval řídký vzduch, který ve vysokohorských oblastech města Leon je. V technickém centru Fordu v Duntonu do vozů namontovali klimatickou komoru.
Foto Hirvonena z loňské Rally Mexiko najdete pod článkem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?