Mikko Hirvonen řekl, že je překvapen tím, jakou rychlost tento víkend v Mexiku předvádí jeho bývalý tým, Ford.
Mikko se této vysokohorské soutěže se sídlem v Leonu účastnil za volantem Fordu pětkrát, ale nikdy zde nevyhrál. Jeho nejlepším výsledkem zde je loňské druhé místo, když jeho Fiesta byla druhá o minutu a půl za Citroënem Sébastiana Loeba. Letos byl Ford nejrychlejší zatím na 11 ze zatím 20 odjetých zkoušek (z toho byly ještě dvě zrušeny). Jak Petter Solberg, tak i Jari-Matti Latvala byli alespoň nějakou dobu ve vedení - to je něco, co se týmu Ford nepovedl v uplynulých dvou ročnících ani jednou.
"Musím říci, že je trochu překvapující, když vidím, jak je Ford rychlý. Asi budu muset zaskočit za Jarim-Mattim, abych se ho optal, jestli nejedou se speciální mapou motoru a jak dlouho si myslí, že jim to vydrží... Ale určitě oproti loňsku udělali pokrok," říká Mikko Hirvonen.
Mikko vloni v Mexiku ještě s Fordem
Ford tvrdě pracoval na nastavení motoru, aby kompenzoval řídký vzduch, který ve vysokohorských oblastech města Leon je. V technickém centru Fordu v Duntonu do vozů namontovali klimatickou komoru.
Foto Hirvonena z loňské Rally Mexiko najdete pod článkem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.