Mikko Hirvonen našel klíč k tomu, jak jet rychle s Citroënem DS3 WRC. Jak se to liší od toho, jak musel jezdit vloni s Fiestou RS WRC?
"Je to v podstatě velmi odlišné auto, ale chvíli mi tvalo, než jsem přišel přesně na to jak. V tomto autě nemáte žádný důvod tlačit na to až moc, protože v celkové rychlosti není moc velký rozdíl. Místo toho musíte napřed trochu ubrat, to je ta cesta, jak zajet dobré časy," říká Mikko Hirvonen.
Ford je na druhou stranu auto, ve kterém benefitujete z toho, že na to tlačíte - to je jeden z důvodů, proč je v tom Jari-Matti Latvala tak efektivní. Citroën je navrhnut na jemný jízdní styl Sébastiana Loeba, který řídil jeho vývoj. To v jezdecké sestavě Fordu bylo od roku 2006 hodně Skandinávců, kteří návrh vozu směřovali úplně jiným směrem.
"Citroën vám toho možná trochu více odpustí v nízkých rychlostech. V tomto ohledu je to velmi neutrální auto k řízení. Ve vysokých rychlostech však není moc velký rozdíl mezi těmito dvěma vozy. Učím se vždycky, když z auta zrovna neždímám maximum. To je velmi povzbuzující pro budoucnost."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.