Mikko Hirvonen našel klíč k tomu, jak jet rychle s Citroënem DS3 WRC. Jak se to liší od toho, jak musel jezdit vloni s Fiestou RS WRC?
"Je to v podstatě velmi odlišné auto, ale chvíli mi tvalo, než jsem přišel přesně na to jak. V tomto autě nemáte žádný důvod tlačit na to až moc, protože v celkové rychlosti není moc velký rozdíl. Místo toho musíte napřed trochu ubrat, to je ta cesta, jak zajet dobré časy," říká Mikko Hirvonen.
Ford je na druhou stranu auto, ve kterém benefitujete z toho, že na to tlačíte - to je jeden z důvodů, proč je v tom Jari-Matti Latvala tak efektivní. Citroën je navrhnut na jemný jízdní styl Sébastiana Loeba, který řídil jeho vývoj. To v jezdecké sestavě Fordu bylo od roku 2006 hodně Skandinávců, kteří návrh vozu směřovali úplně jiným směrem.
"Citroën vám toho možná trochu více odpustí v nízkých rychlostech. V tomto ohledu je to velmi neutrální auto k řízení. Ve vysokých rychlostech však není moc velký rozdíl mezi těmito dvěma vozy. Učím se vždycky, když z auta zrovna neždímám maximum. To je velmi povzbuzující pro budoucnost."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?