Mikko Hirvonen našel klíč k tomu, jak jet rychle s Citroënem DS3 WRC. Jak se to liší od toho, jak musel jezdit vloni s Fiestou RS WRC?
"Je to v podstatě velmi odlišné auto, ale chvíli mi tvalo, než jsem přišel přesně na to jak. V tomto autě nemáte žádný důvod tlačit na to až moc, protože v celkové rychlosti není moc velký rozdíl. Místo toho musíte napřed trochu ubrat, to je ta cesta, jak zajet dobré časy," říká Mikko Hirvonen.
Ford je na druhou stranu auto, ve kterém benefitujete z toho, že na to tlačíte - to je jeden z důvodů, proč je v tom Jari-Matti Latvala tak efektivní. Citroën je navrhnut na jemný jízdní styl Sébastiana Loeba, který řídil jeho vývoj. To v jezdecké sestavě Fordu bylo od roku 2006 hodně Skandinávců, kteří návrh vozu směřovali úplně jiným směrem.
"Citroën vám toho možná trochu více odpustí v nízkých rychlostech. V tomto ohledu je to velmi neutrální auto k řízení. Ve vysokých rychlostech však není moc velký rozdíl mezi těmito dvěma vozy. Učím se vždycky, když z auta zrovna neždímám maximum. To je velmi povzbuzující pro budoucnost."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?