VÝSLEDKY PO RZ 5 (I.ETAPA): Dnes odstartoval první díl Mistrovství Evropy Historických vozidel v Avile nedaleko Madridu.
První rychlostní zkouška byla zrušena. Podle očekávání vede Carlos Sainz s Porsche, který vyhrál dvě zkoušky ze tří dnešních. O další místa bojují Pedro, Perez a Harrach.
Naše posádka Janota - Vyoral zajela na druhé zkoušce jedenáctý čas, ve třetí osmý a ve čtvrté čtrnáctý. Vždy první ve třídě. Abslutně jsou jedenáctí. Na druhého ve třídě mají náskok třicet vteřin.
Celkově pokračuje v soutěži 26 vozidel. Zítra pokračuje soutěž šesti zkouškami na třech úsecích z nichž nejdelší měří 25km.
Výsledky po I.Etapě (RZ5)
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Sainz C. - Moya L. Porsche 911 SC 24:26,7 --- 2. Perez J. - Vazquez J. Porsche Carrera RS C5 +8,2 3. Pedro - Mattanza A. Lancia 037 Rally +19,7 4. Giombini S. - Cirillo S. Lancia 037 Rally E4 +55,4 5. Jensen V. - Pedersen E. Lancia 037 Rally E4 +1,06,8 6. Sainz A. - Cattaneo J. Porsche Carrera RS C5 +1:10,4 7. Marenzana C. - Torlasco M. Porsche 911 SC +1:10,6 8. Harrach E. - Welsersheimb L. Mitsubishi Lancer 2000 +1:15,7 9. Montini R. - Soragni C. Porsche 911 SC +1:50,3 11. Janota M. - Vyoral L. Opel Kadett GTE C3 1.C3 +2:01,3Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?