První soutěž FIA mistrovství Evropy v automobilových soutěžích rally historických vozidel odstartovala ve Španělském Madridu.
Prostředí historického centra Madridu, v bezprostřední blízkosti královského paláce, který je největší palácovou stavbou v Evropě, vytvořilo důstojnou kulisu startovní rampě Španělské Rally, která je první soutěží nové sezony FIA mistrovství Evropy automobilových soutěží rally. Se startovním číslem osm na dveřích Opelu Kadett C-GT/E, 16 přejela startovní rampu i posádka Hájek Historic Czech National Rally Teamu ve složení Miroslav Janota a Lukáš Vyoral.
Nově sestavená posádka má před sebou premiérový start na evropské-mistrovské soutěži, která má centrum zhruba 130 kilometrů od Madridu ve městě Avila. Trať soutěže je sestavená z celkem deseti rychlostních zkoušek rozdělených do dvou etap, které jsou namotané v členitých horách nad Avilou, kde nejvyšší bod rychlostní zkoušky je v téměř 1 600 metrech nad mořem. Rychlostní zkoušky ze zatáčky do zatáčky jsou vedené hlavně po kvalitním španělském asfaltu, ale na trati se vyskytují i zvlněné úseky, kde bude velkou roli hrát kvalitní nastavení podvozku vozu.
Mistr Světa, Evropy a já
Španělská Rally má v místě obrovskou publicitu, kterou dokládaly tisíce diváků, které přišly na slavnostní start v pátek večer do centra Madridu. Zdaleka největší ohlas mezi fanoušky měla samozřejmě posádka doslova národních hrdinů, kde za volantem Porsche 911 sedí dvojnásobný mistr světa v rally a vítěz Dakarské Rally Carlos Sainz, kterého naviguje jeho letitý spolujezdec Luis Moya. Spolu tvořili známou dvojici v soutěžích mistrovství světa v rally, kde byli členy několika továrních týmů. Účast této posádky přinesla Španělské Rally historických vozidel rally velkou popularitu a očekává se i značný zájem diváků na rychlostních zkouškách, kdy do té úvodní vyrazí Porsche 911 posádky Sainz – Moya, se startovním číslem jedna na dveřích, krátce před sedmou hodinou večer v pátek 9. března.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Po seznamovacích jízdách víme, že máme před sebou hodně těžkou a řekl bych i velmi rychlou soutěž. Trať je plynulá a není na ní moc pomalých zatáček, proto bude hrát velkou roli jet plynule. Na startu je hodně nových evropských posádek, u kterých je těžké odhadnout jejich aktuální výkonnost, proto je těžké dopředu odhadovat, kde se budeme během rally pohybovat. Samozřejmě se budeme snažit uspět co nejlépe.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Je před námi první soutěž mistrovství Evropy v nové sezoně, ve které chceme obhájit titul mistrů Evropy. Jsem moc rád, že se nám během jednoho měsíce podařilo připravit vše podstatné. Pokračovat v mistrovství Evropy jsme se rozhodli po přijetí u vedení automobilky Opel prvního únra. Během měsíce se nám podařilo postavit nový tým pod vedením sportovního manažera Honzy Možného, který má pod sebou šéfmechanika Jirku Bryndu, mechaniky Petra Pučegla, Romana Mačejovského a Štěpána Pokorného. Španělsko bude i prvním závodem pro nového spolujezdce Lukáše Vyorala. Zdejší tratě jsou hodně náročné a podle mě více vyhovují silným vozům Porsche, ale zítřejší etapa nám napoví víc. Budeme se snažit, co to jde, no a držme si palce. Z Madridu zdravíme všechny naše fanoušky.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.