Jari-Matti Latvala z Fordu řekl, že jeho slabší výkon ve včerejší kvalifikaci byl způsoben zčásti ním a zčásti tím, že měl špatně nastavené auto.
Jari-Matti byl na téměř pětikilometrovém úseku o 2,4s pomalejší než jeho týmový kolega, Petter Solberg. S tímto časem rozhodně nebyl spokojený, vše se objasnilo později na týmovém brífinku. "Bylo tam několik věcí, které byly dnes ráno špatně. Na zkoušku jsem odjel se špatně nastaveným mapováním motoru, špatně jsem to odhadl a nastavil si špatně auto. Motor byl OK, ale bylo to moc měkké, měl jsem zvolit agresivnější program," říká Jari-Matti Latvala.
"Myslel jsem, že jedu dobře. Když na to na této rally moc tlačíte, tak vás pak každá chybyčka stojí hodně času. Na několik místech jsem byl moc široký, ale myslel jsem si: 'To je OK, to nevadí'. Teď, když jsem se ale podíval na data, tak vidím, že jsem ztrácel čas. V zásadě mělo být auto agresivnější a já měl být agresivní méně."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?