AKTUALIZACE PO RZ24; Dnešní etapa se skládala ze 4 rychlostních zkoušek. Pravě na nich se rozhodlo, že dvojice Citroënu získala letošní první double pro francouzskou značku.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ24:
Dnešní den začal superspeciálkou, kterou opanoval nováček ve voze WRC, Thierry Neuville. Belgičan si tak připsal svoje první vítezství v RZ s vozem WRC v MS. Druhé místo obsadil navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Jenže tato RZ měla na průběh dnešního dne jen malý vliv.
Naopak zásadní byla přes 50 kilometrů dlouhá RZ22. Ta znamena trable pro hodně jezdců jezdícich s Fordy. Havaroval zde Novikov, zavěšení vylomil Atkinson a svou Fiestu RS WRC na trati neudržel ani Jari-Matti Latvala. Fin udělal s vozem několik kotrmelců a auto výrazně poškodil. I přes veškerou snahu (do cíle RZ dojel) v soutěži poračovat nemohl, protože byl technikými komisaři vyloučen kvůli velkému poškození vozu. RZ opanovala trojice Hirovnen, Loeb a Solberg (na více než 50km byl jejich vzájemný odstup 3,7s!).
Další RZ (přes 10 km) už byla spíše udržovací, vyhrál ji Loeb těsně před Solbergem, a většina soutěžích se soustředila na Power Stage. V bodované závěrečné zkoušce se nakonec z vítězství a 3 bonusových bodů radoval Petter Solberg, který porazil Loeba. O třetím místě a jednom bonusovém bodu nerozhodly ani desetiny vteřiny, protože Ostberg a Tänak zajeli na desetinu stejně.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:15:23,7 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +42,4 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +2:11,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:51,5 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +5:02,6 6. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +6:41,4 7. Araújo A. - Ramalho M Mini John Cooper WRC +12:46,9 8. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +14:57,8 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta RS WRC +22:26,8 10. Trivino R. - Haro A. Ford Fiesta RS WRC +23:30,7Výsledky po RZ20:
Sobotní etapu měly ukončit čtyři odpolední zkoušky, dvakrát osmnáctikilometrová Comanjilla a dvakrát dvoukilometrová superspeciálka, přičmž druhá superspeciálka byla zrušena.
První delší test vyhrál Latvala o 3,8 s před Petterem Solbergem. Následující testy byl dlouhý jen o něco málo, než dva kilimetry, proto celkovám pořadím i přes vítězství Pettera Solberga pořadí příliš neměnila.
Ford opět zaútočil na poslední sobotní RZ20. Další nejrychlejší čas zaznamenal Latvala, 2,5 s za ním Petter Solberg. Dvojice Citroenů v pořadí Hirvonen - Loeb na Fordy ztratila 11,0 reps. 11,3 s.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:25:17,5 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +36,2 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:53,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +2:10,9 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:44,2 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +4:28,5 7. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +6:01,2 8. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +9:29,1 9. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +10:42,1 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +12:02,7Výsledky po RZ16:
Dnes jsou za námi zatím čtyři z osmi zkoušek, nejrychlejší časy si v nich po dvou rozdělili Latvala a Loeb. První dnešní zkoušku vyhrál Latvala. Hirvonen, Loeb ani Petter Solberg však neztratili moc. RZ14 i RZ15 se staly kořistí Loeba a na šestnátce byl nejrychlejší Latvala.
Hned na RZ13 se Fin ve službách továrního Fordu dostal před Madse Ostberga na průběžnou třetí příčku. Na RZ14 dostal penalizaci 1 minuty za předčasný příjezd do ČK tovární jezdec Mini, Paulo Nombre. Po včerejším výpadku byl však až na 22. místě, takže to situaci na čele nijak nezměnilo.
RZ15 si vybrala svoji daň v podobě hned tří defektů jezdců na předních příčkách. Píchli Latvala, Tänak a Hirvonen. Nejmenší časovou ztrátu nabral Hirovnen (+3,5s), Latvala už na tom byl hůře (+49s) a Tänak nejhůře (ztráta více než minuta). Na průběžně třetí místo se posunul Solberg, jeho kolega se propadl o příčku níže, tedy na čtvrté místo. Propadl se také Ostberg ze čtvrtého na páté místo. Na zatím poslední RZ dnešního dne se Latvala po vítězství dostal opět před kolegu od Fordu Solberga.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:01:10,9 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +28,7 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:09,8 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +2:22,1 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:35,0 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +4:11,8 7. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +4:17,6 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +5:40,3 9. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +5:42,9 10. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +9:03,4Výsledky po RZ12:
Šestou rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Loebem a Solbergem. Odstoupil Abbring na poškozenou palivovu pumpu. Neuville skončil mimo trať, stejně jako Nobre.
Sedmá rychlostní zkouška byla pro Latvalu. Druhý byl Loeb a třetí Hirvonen. Osmou rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Solbergem a Loebem, odstupy jsou ve vteřinách. Devátá rychlostní zkouška byla zrušena pro velké množství kamenů na trati. Je spekulací jestli na vině byla příroda, nebo zdejší diváci, kteří dávají na cestu kameny záměrně.
V městské zkoušce opět vyhrává Loeb. Druhý je dotahující Solberg a třetí Hirvonen. Posádky ještě čekají dva průjezdy superspeciálkou, znich jedenáctou vyhrává Al Attiyah a druhý je Atkinson. V poslední zkoušce dne si oba pořadí prohodili.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 1:01:09,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2,2 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +46,6 4. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:12,3 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +11:25,0 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:25,3 7. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:27,4 8. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +2:03,8 9. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +2:24,8 10. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +2:37,8
Výsledky po RZ5:
Petter Solberg vyhrál RZ 1, ale hned na druhé udělal hodiny a defekt. Zajel až 14. čas. na druhé RZ nejrychleji Hirvonnen a Latvala.
Třetí rychlostní zkouška v pořadí Latvala, Loeb, Hirvnonen. Črtvrtou zajel nejlépe Loeb před Latvalou a Hirvonennem a Solbergem. Latvala chybuje na páté zkoušce a do cíle zkoušky dojede s poškozeným zavěšením předního kola.
Velmi zodpovědně a velmi rychle jede Neuville, který je čtvrtý.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC 47:50,1 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC +0,6 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +39,9 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +45,1 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1,02,5 6. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +1:16,7 7. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:26,8 8. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:32,8 9. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +1:47,2 10. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +2:10,5
Výsledky po RZ1:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC 0:53,7 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC +0,4 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +0,6 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +0,8 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1,0 = Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1,0 7. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +1,5 8. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +1,7 9. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +1,9 = Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +1,9
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?