AKTUALIZACE PO RZ24; Dnešní etapa se skládala ze 4 rychlostních zkoušek. Pravě na nich se rozhodlo, že dvojice Citroënu získala letošní první double pro francouzskou značku.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ24:
Dnešní den začal superspeciálkou, kterou opanoval nováček ve voze WRC, Thierry Neuville. Belgičan si tak připsal svoje první vítezství v RZ s vozem WRC v MS. Druhé místo obsadil navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Jenže tato RZ měla na průběh dnešního dne jen malý vliv.
Naopak zásadní byla přes 50 kilometrů dlouhá RZ22. Ta znamena trable pro hodně jezdců jezdícich s Fordy. Havaroval zde Novikov, zavěšení vylomil Atkinson a svou Fiestu RS WRC na trati neudržel ani Jari-Matti Latvala. Fin udělal s vozem několik kotrmelců a auto výrazně poškodil. I přes veškerou snahu (do cíle RZ dojel) v soutěži poračovat nemohl, protože byl technikými komisaři vyloučen kvůli velkému poškození vozu. RZ opanovala trojice Hirovnen, Loeb a Solberg (na více než 50km byl jejich vzájemný odstup 3,7s!).
Další RZ (přes 10 km) už byla spíše udržovací, vyhrál ji Loeb těsně před Solbergem, a většina soutěžích se soustředila na Power Stage. V bodované závěrečné zkoušce se nakonec z vítězství a 3 bonusových bodů radoval Petter Solberg, který porazil Loeba. O třetím místě a jednom bonusovém bodu nerozhodly ani desetiny vteřiny, protože Ostberg a Tänak zajeli na desetinu stejně.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:15:23,7 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +42,4 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +2:11,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:51,5 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +5:02,6 6. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +6:41,4 7. Araújo A. - Ramalho M Mini John Cooper WRC +12:46,9 8. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +14:57,8 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta RS WRC +22:26,8 10. Trivino R. - Haro A. Ford Fiesta RS WRC +23:30,7Výsledky po RZ20:
Sobotní etapu měly ukončit čtyři odpolední zkoušky, dvakrát osmnáctikilometrová Comanjilla a dvakrát dvoukilometrová superspeciálka, přičmž druhá superspeciálka byla zrušena.
První delší test vyhrál Latvala o 3,8 s před Petterem Solbergem. Následující testy byl dlouhý jen o něco málo, než dva kilimetry, proto celkovám pořadím i přes vítězství Pettera Solberga pořadí příliš neměnila.
Ford opět zaútočil na poslední sobotní RZ20. Další nejrychlejší čas zaznamenal Latvala, 2,5 s za ním Petter Solberg. Dvojice Citroenů v pořadí Hirvonen - Loeb na Fordy ztratila 11,0 reps. 11,3 s.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:25:17,5 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +36,2 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:53,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +2:10,9 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:44,2 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +4:28,5 7. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +6:01,2 8. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +9:29,1 9. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +10:42,1 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +12:02,7Výsledky po RZ16:
Dnes jsou za námi zatím čtyři z osmi zkoušek, nejrychlejší časy si v nich po dvou rozdělili Latvala a Loeb. První dnešní zkoušku vyhrál Latvala. Hirvonen, Loeb ani Petter Solberg však neztratili moc. RZ14 i RZ15 se staly kořistí Loeba a na šestnátce byl nejrychlejší Latvala.
Hned na RZ13 se Fin ve službách továrního Fordu dostal před Madse Ostberga na průběžnou třetí příčku. Na RZ14 dostal penalizaci 1 minuty za předčasný příjezd do ČK tovární jezdec Mini, Paulo Nombre. Po včerejším výpadku byl však až na 22. místě, takže to situaci na čele nijak nezměnilo.
RZ15 si vybrala svoji daň v podobě hned tří defektů jezdců na předních příčkách. Píchli Latvala, Tänak a Hirvonen. Nejmenší časovou ztrátu nabral Hirovnen (+3,5s), Latvala už na tom byl hůře (+49s) a Tänak nejhůře (ztráta více než minuta). Na průběžně třetí místo se posunul Solberg, jeho kolega se propadl o příčku níže, tedy na čtvrté místo. Propadl se také Ostberg ze čtvrtého na páté místo. Na zatím poslední RZ dnešního dne se Latvala po vítězství dostal opět před kolegu od Fordu Solberga.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:01:10,9 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +28,7 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:09,8 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +2:22,1 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:35,0 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +4:11,8 7. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +4:17,6 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +5:40,3 9. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +5:42,9 10. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +9:03,4Výsledky po RZ12:
Šestou rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Loebem a Solbergem. Odstoupil Abbring na poškozenou palivovu pumpu. Neuville skončil mimo trať, stejně jako Nobre.
Sedmá rychlostní zkouška byla pro Latvalu. Druhý byl Loeb a třetí Hirvonen. Osmou rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Solbergem a Loebem, odstupy jsou ve vteřinách. Devátá rychlostní zkouška byla zrušena pro velké množství kamenů na trati. Je spekulací jestli na vině byla příroda, nebo zdejší diváci, kteří dávají na cestu kameny záměrně.
V městské zkoušce opět vyhrává Loeb. Druhý je dotahující Solberg a třetí Hirvonen. Posádky ještě čekají dva průjezdy superspeciálkou, znich jedenáctou vyhrává Al Attiyah a druhý je Atkinson. V poslední zkoušce dne si oba pořadí prohodili.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 1:01:09,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2,2 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +46,6 4. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:12,3 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +11:25,0 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:25,3 7. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:27,4 8. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +2:03,8 9. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +2:24,8 10. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +2:37,8
Výsledky po RZ5:
Petter Solberg vyhrál RZ 1, ale hned na druhé udělal hodiny a defekt. Zajel až 14. čas. na druhé RZ nejrychleji Hirvonnen a Latvala.
Třetí rychlostní zkouška v pořadí Latvala, Loeb, Hirvnonen. Črtvrtou zajel nejlépe Loeb před Latvalou a Hirvonennem a Solbergem. Latvala chybuje na páté zkoušce a do cíle zkoušky dojede s poškozeným zavěšením předního kola.
Velmi zodpovědně a velmi rychle jede Neuville, který je čtvrtý.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC 47:50,1 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC +0,6 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +39,9 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +45,1 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1,02,5 6. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +1:16,7 7. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:26,8 8. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:32,8 9. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +1:47,2 10. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +2:10,5
Výsledky po RZ1:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC 0:53,7 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC +0,4 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +0,6 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +0,8 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1,0 = Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1,0 7. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +1,5 8. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +1,7 9. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +1,9 = Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +1,9
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.