AKTUALIZACE PO RZ24; Dnešní etapa se skládala ze 4 rychlostních zkoušek. Pravě na nich se rozhodlo, že dvojice Citroënu získala letošní první double pro francouzskou značku.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ24:
Dnešní den začal superspeciálkou, kterou opanoval nováček ve voze WRC, Thierry Neuville. Belgičan si tak připsal svoje první vítezství v RZ s vozem WRC v MS. Druhé místo obsadil navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Jenže tato RZ měla na průběh dnešního dne jen malý vliv.
Naopak zásadní byla přes 50 kilometrů dlouhá RZ22. Ta znamena trable pro hodně jezdců jezdícich s Fordy. Havaroval zde Novikov, zavěšení vylomil Atkinson a svou Fiestu RS WRC na trati neudržel ani Jari-Matti Latvala. Fin udělal s vozem několik kotrmelců a auto výrazně poškodil. I přes veškerou snahu (do cíle RZ dojel) v soutěži poračovat nemohl, protože byl technikými komisaři vyloučen kvůli velkému poškození vozu. RZ opanovala trojice Hirovnen, Loeb a Solberg (na více než 50km byl jejich vzájemný odstup 3,7s!).
Další RZ (přes 10 km) už byla spíše udržovací, vyhrál ji Loeb těsně před Solbergem, a většina soutěžích se soustředila na Power Stage. V bodované závěrečné zkoušce se nakonec z vítězství a 3 bonusových bodů radoval Petter Solberg, který porazil Loeba. O třetím místě a jednom bonusovém bodu nerozhodly ani desetiny vteřiny, protože Ostberg a Tänak zajeli na desetinu stejně.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časVýsledky po RZ20:
Sobotní etapu měly ukončit čtyři odpolední zkoušky, dvakrát osmnáctikilometrová Comanjilla a dvakrát dvoukilometrová superspeciálka, přičmž druhá superspeciálka byla zrušena.
První delší test vyhrál Latvala o 3,8 s před Petterem Solbergem. Následující testy byl dlouhý jen o něco málo, než dva kilimetry, proto celkovám pořadím i přes vítězství Pettera Solberga pořadí příliš neměnila.
Ford opět zaútočil na poslední sobotní RZ20. Další nejrychlejší čas zaznamenal Latvala, 2,5 s za ním Petter Solberg. Dvojice Citroenů v pořadí Hirvonen - Loeb na Fordy ztratila 11,0 reps. 11,3 s.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časVýsledky po RZ16:
Dnes jsou za námi zatím čtyři z osmi zkoušek, nejrychlejší časy si v nich po dvou rozdělili Latvala a Loeb. První dnešní zkoušku vyhrál Latvala. Hirvonen, Loeb ani Petter Solberg však neztratili moc. RZ14 i RZ15 se staly kořistí Loeba a na šestnátce byl nejrychlejší Latvala.
Hned na RZ13 se Fin ve službách továrního Fordu dostal před Madse Ostberga na průběžnou třetí příčku. Na RZ14 dostal penalizaci 1 minuty za předčasný příjezd do ČK tovární jezdec Mini, Paulo Nombre. Po včerejším výpadku byl však až na 22. místě, takže to situaci na čele nijak nezměnilo.
RZ15 si vybrala svoji daň v podobě hned tří defektů jezdců na předních příčkách. Píchli Latvala, Tänak a Hirvonen. Nejmenší časovou ztrátu nabral Hirovnen (+3,5s), Latvala už na tom byl hůře (+49s) a Tänak nejhůře (ztráta více než minuta). Na průběžně třetí místo se posunul Solberg, jeho kolega se propadl o příčku níže, tedy na čtvrté místo. Propadl se také Ostberg ze čtvrtého na páté místo. Na zatím poslední RZ dnešního dne se Latvala po vítězství dostal opět před kolegu od Fordu Solberga.
Pořadí
PosádkavůzVýsledky po RZ12:
Šestou rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Loebem a Solbergem. Odstoupil Abbring na poškozenou palivovu pumpu. Neuville skončil mimo trať, stejně jako Nobre.
Sedmá rychlostní zkouška byla pro Latvalu. Druhý byl Loeb a třetí Hirvonen. Osmou rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Solbergem a Loebem, odstupy jsou ve vteřinách. Devátá rychlostní zkouška byla zrušena pro velké množství kamenů na trati. Je spekulací jestli na vině byla příroda, nebo zdejší diváci, kteří dávají na cestu kameny záměrně.
V městské zkoušce opět vyhrává Loeb. Druhý je dotahující Solberg a třetí Hirvonen. Posádky ještě čekají dva průjezdy superspeciálkou, znich jedenáctou vyhrává Al Attiyah a druhý je Atkinson. V poslední zkoušce dne si oba pořadí prohodili.
Pořadí
Posádkavůz
Výsledky po RZ5:
Petter Solberg vyhrál RZ 1, ale hned na druhé udělal hodiny a defekt. Zajel až 14. čas. na druhé RZ nejrychleji Hirvonnen a Latvala.
Třetí rychlostní zkouška v pořadí Latvala, Loeb, Hirvnonen. Črtvrtou zajel nejlépe Loeb před Latvalou a Hirvonennem a Solbergem. Latvala chybuje na páté zkoušce a do cíle zkoušky dojede s poškozeným zavěšením předního kola.
Velmi zodpovědně a velmi rychle jede Neuville, který je čtvrtý.
Pořadí
Výsledky po RZ1:
Pořadí
Posádkavůz
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.