AKTUALIZACE PO RZ24; Dnešní etapa se skládala ze 4 rychlostních zkoušek. Pravě na nich se rozhodlo, že dvojice Citroënu získala letošní první double pro francouzskou značku.
Fotogalerie z podniku zde.
Výsledky po RZ24:
Dnešní den začal superspeciálkou, kterou opanoval nováček ve voze WRC, Thierry Neuville. Belgičan si tak připsal svoje první vítezství v RZ s vozem WRC v MS. Druhé místo obsadil navrátilec do WRC, Chris Atkinson. Jenže tato RZ měla na průběh dnešního dne jen malý vliv.
Naopak zásadní byla přes 50 kilometrů dlouhá RZ22. Ta znamena trable pro hodně jezdců jezdícich s Fordy. Havaroval zde Novikov, zavěšení vylomil Atkinson a svou Fiestu RS WRC na trati neudržel ani Jari-Matti Latvala. Fin udělal s vozem několik kotrmelců a auto výrazně poškodil. I přes veškerou snahu (do cíle RZ dojel) v soutěži poračovat nemohl, protože byl technikými komisaři vyloučen kvůli velkému poškození vozu. RZ opanovala trojice Hirovnen, Loeb a Solberg (na více než 50km byl jejich vzájemný odstup 3,7s!).
Další RZ (přes 10 km) už byla spíše udržovací, vyhrál ji Loeb těsně před Solbergem, a většina soutěžích se soustředila na Power Stage. V bodované závěrečné zkoušce se nakonec z vítězství a 3 bonusových bodů radoval Petter Solberg, který porazil Loeba. O třetím místě a jednom bonusovém bodu nerozhodly ani desetiny vteřiny, protože Ostberg a Tänak zajeli na desetinu stejně.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroën DS3 WRC 4:15:23,7 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroën DS3 WRC +42,4 3. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta RS WRC +2:11,4 4. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta WRC +4:51,5 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +5:02,6 6. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroën DS3 WRC +6:41,4 7. Araújo A. - Ramalho M Mini John Cooper WRC +12:46,9 8. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +14:57,8 9. Block K. - Gelsomino A. Ford Fiesta RS WRC +22:26,8 10. Trivino R. - Haro A. Ford Fiesta RS WRC +23:30,7Výsledky po RZ20:
Sobotní etapu měly ukončit čtyři odpolední zkoušky, dvakrát osmnáctikilometrová Comanjilla a dvakrát dvoukilometrová superspeciálka, přičmž druhá superspeciálka byla zrušena.
První delší test vyhrál Latvala o 3,8 s před Petterem Solbergem. Následující testy byl dlouhý jen o něco málo, než dva kilimetry, proto celkovám pořadím i přes vítězství Pettera Solberga pořadí příliš neměnila.
Ford opět zaútočil na poslední sobotní RZ20. Další nejrychlejší čas zaznamenal Latvala, 2,5 s za ním Petter Solberg. Dvojice Citroenů v pořadí Hirvonen - Loeb na Fordy ztratila 11,0 reps. 11,3 s.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:25:17,5 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +36,2 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:53,0 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +2:10,9 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:44,2 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +4:28,5 7. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +6:01,2 8. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +9:29,1 9. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +10:42,1 10. Ogier S. - Ingrassia J. Škoda Fabia S2000 +12:02,7Výsledky po RZ16:
Dnes jsou za námi zatím čtyři z osmi zkoušek, nejrychlejší časy si v nich po dvou rozdělili Latvala a Loeb. První dnešní zkoušku vyhrál Latvala. Hirvonen, Loeb ani Petter Solberg však neztratili moc. RZ14 i RZ15 se staly kořistí Loeba a na šestnátce byl nejrychlejší Latvala.
Hned na RZ13 se Fin ve službách továrního Fordu dostal před Madse Ostberga na průběžnou třetí příčku. Na RZ14 dostal penalizaci 1 minuty za předčasný příjezd do ČK tovární jezdec Mini, Paulo Nombre. Po včerejším výpadku byl však až na 22. místě, takže to situaci na čele nijak nezměnilo.
RZ15 si vybrala svoji daň v podobě hned tří defektů jezdců na předních příčkách. Píchli Latvala, Tänak a Hirvonen. Nejmenší časovou ztrátu nabral Hirovnen (+3,5s), Latvala už na tom byl hůře (+49s) a Tänak nejhůře (ztráta více než minuta). Na průběžně třetí místo se posunul Solberg, jeho kolega se propadl o příčku níže, tedy na čtvrté místo. Propadl se také Ostberg ze čtvrtého na páté místo. Na zatím poslední RZ dnešního dne se Latvala po vítězství dostal opět před kolegu od Fordu Solberga.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 3:01:10,9 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +28,7 3. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +2:09,8 4. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +2:22,1 5. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +2:35,0 6. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +4:11,8 7. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +4:17,6 8. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +5:40,3 9. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +5:42,9 10. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +9:03,4Výsledky po RZ12:
Šestou rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Loebem a Solbergem. Odstoupil Abbring na poškozenou palivovu pumpu. Neuville skončil mimo trať, stejně jako Nobre.
Sedmá rychlostní zkouška byla pro Latvalu. Druhý byl Loeb a třetí Hirvonen. Osmou rychlostní zkoušku vyhrává Latvala před Solbergem a Loebem, odstupy jsou ve vteřinách. Devátá rychlostní zkouška byla zrušena pro velké množství kamenů na trati. Je spekulací jestli na vině byla příroda, nebo zdejší diváci, kteří dávají na cestu kameny záměrně.
V městské zkoušce opět vyhrává Loeb. Druhý je dotahující Solberg a třetí Hirvonen. Posádky ještě čekají dva průjezdy superspeciálkou, znich jedenáctou vyhrává Al Attiyah a druhý je Atkinson. V poslední zkoušce dne si oba pořadí prohodili.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC 1:01:09,4 --- 2. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +2,2 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +46,6 4. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1:12,3 5. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +11:25,0 6. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:25,3 7. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:27,4 8. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +2:03,8 9. Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +2:24,8 10. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +2:37,8
Výsledky po RZ5:
Petter Solberg vyhrál RZ 1, ale hned na druhé udělal hodiny a defekt. Zajel až 14. čas. na druhé RZ nejrychleji Hirvonnen a Latvala.
Třetí rychlostní zkouška v pořadí Latvala, Loeb, Hirvnonen. Črtvrtou zajel nejlépe Loeb před Latvalou a Hirvonennem a Solbergem. Latvala chybuje na páté zkoušce a do cíle zkoušky dojede s poškozeným zavěšením předního kola.
Velmi zodpovědně a velmi rychle jede Neuville, který je čtvrtý.
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC 47:50,1 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC +0,6 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +39,9 4. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +45,1 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1,02,5 6. Novikov E. - Giraudet D. Ford Fiesta RS WRC +1:16,7 7. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC +1:26,8 8. Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1:32,8 9. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +1:47,2 10. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +2:10,5
Výsledky po RZ1:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. Solberg P. - Patterson C. Ford Fiesta WRC 0:53,7 --- 2. Loeb S. - Elena D. Citroen DS3 WRC +0,4 3. Ostberg M. - Andersson J. Ford Fiesta RS WRC +0,6 4. Hirvonen M. - Lehtinen J. Citroen DS3 WRC +0,8 5. Tänak O. - Sikk K. Ford Fiesta RS WRC +1,0 = Latvala J. - Anttila M. Ford Fiesta RS WRC +1,0 7. Atkinson C. - Prévot S. Ford Fiesta RS WRC +1,5 8. Araújo A. - Ramalho M. Mini John Cooper WRC +1,7 9. Neuville T. - Gilsoul N. Citroen DS3 WRC +1,9 = Al-Attiyah N. - Bernacchini G. Citroen DS3 WRC +1,9
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?