Mini John Cooper Works WRC "01B" s více než 100 změnami!

Sordo, Dani	 - Del Barrio, Carlos
Sordo, Dani - Del Barrio, Carlos, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 5. března 2012 20:59
Sdílej:

Prodrive se s B verzí svého vozu představí v Portugalsku, pokud tedy projde homologací. Na voze nalezneme přes 100 novinek. Nová homologace by měla být k dispozici pro všechny Mini.

Od minulého podzimu pracoval Prodrive na B verzi svého Mini John Cooper Works WRC. Technici zpracovávali všechna data, která posbírali během startů vozů v továrním týmu i v soukromých týmech, aby našli slabiny stále ještě nového vozu a odstranili je.

Jedním z hlavních bodů, který byl zapotřebí vylepšit na verzi "01B", byl motor. Technikům se podařilo jeho maximální výkon vylepšit o 3 %. Kvůli tomu je na voze také nový systém sání a restriktor. Chlazení pohonné jednotky je nově optimalizováno, stará se o něj elektrická vodní pumpa. Díky tomu se Prodrive může vrátit k menšímu klínovému řemenu, který se dá v případě problému rychleji vyměnit. Přepracovaná je také řídící jednotka. Nová je i elektornika motoru. 

Ve spolupráci s firmou Öhlins byly zlepšeny tlumiče, které by měly hlavně na šotolině zajistit lepší stabilitu a trakci. Speciálně pro extrémně rozbité cesty Řecké rally tým vyvíjí odolnější podvozek a pružiny. V Mini jsou nově také Lithium-Iontové baterie, které znamenají úsporu 7 kilogramů. Navíc při selhání alternátoru umožní vozu pokračovat dalších 20km do servisu. Doposud mohli jezdci při podobném problému ujet pouhé 2 kilometry. Celkově by měl Prodrive uspořit 10 kilo.

Šotolina byla povrchem, který Mini zatím seděl nejméně

K celkové úspoře také určitě přispěje odlehčené zadní přítlačné křídlo. To je nově z uhlíkových vláken. Mini má menší nevyhodu oproti Fordu a Citroënu v tom, že je robustnější. To se odráží ve větším odporu, takže technici pracovali na aerodynamice (na předním nárazníku, viz níže).

Jediným okem postřehnutelným rozdílem ve srovnání s aktuální verzí bude přepracovaný přední nárazník. Nová verze pomůže chlazení a také aerodynamice. Prodrive tvrdí, že teď bude moci být auto na šotolinových soutěžích mnohem níže (blíže povrchu) a nový nárazník zredukuje proudění pod autem. Mini přitom vloni ve Finsku právě s tímto mělo problémy, když musely nakonec obě posádky odstoupit proto, že se do motoru dostaly nečistoty - to by se již nemělo opakovat.

Dani Sordo a Kris Meeke již mohli evoluci na jihu Španělska testovat a byli podle očekávání s vylepšeními spokojeni (o testu čtěte zde). "Oba si pochvalovali lepší výkon motoru a také lepší ovládání a chování vozu. Je to velmi podstatný krok vpřed pro vůz Mini. Naši inženýři ale nepřestávají pracovat na vylepšeních, která nasadíme na konci tohoto roku," říká Dave Wilcok, týmový šéf.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.