Prodrive se s B verzí svého vozu představí v Portugalsku, pokud tedy projde homologací. Na voze nalezneme přes 100 novinek. Nová homologace by měla být k dispozici pro všechny Mini.
Od minulého podzimu pracoval Prodrive na B verzi svého Mini John Cooper Works WRC. Technici zpracovávali všechna data, která posbírali během startů vozů v továrním týmu i v soukromých týmech, aby našli slabiny stále ještě nového vozu a odstranili je.
Jedním z hlavních bodů, který byl zapotřebí vylepšit na verzi "01B", byl motor. Technikům se podařilo jeho maximální výkon vylepšit o 3 %. Kvůli tomu je na voze také nový systém sání a restriktor. Chlazení pohonné jednotky je nově optimalizováno, stará se o něj elektrická vodní pumpa. Díky tomu se Prodrive může vrátit k menšímu klínovému řemenu, který se dá v případě problému rychleji vyměnit. Přepracovaná je také řídící jednotka. Nová je i elektornika motoru.
Ve spolupráci s firmou Öhlins byly zlepšeny tlumiče, které by měly hlavně na šotolině zajistit lepší stabilitu a trakci. Speciálně pro extrémně rozbité cesty Řecké rally tým vyvíjí odolnější podvozek a pružiny. V Mini jsou nově také Lithium-Iontové baterie, které znamenají úsporu 7 kilogramů. Navíc při selhání alternátoru umožní vozu pokračovat dalších 20km do servisu. Doposud mohli jezdci při podobném problému ujet pouhé 2 kilometry. Celkově by měl Prodrive uspořit 10 kilo.
Šotolina byla povrchem, který Mini zatím seděl nejméně
K celkové úspoře také určitě přispěje odlehčené zadní přítlačné křídlo. To je nově z uhlíkových vláken. Mini má menší nevyhodu oproti Fordu a Citroënu v tom, že je robustnější. To se odráží ve větším odporu, takže technici pracovali na aerodynamice (na předním nárazníku, viz níže).
Jediným okem postřehnutelným rozdílem ve srovnání s aktuální verzí bude přepracovaný přední nárazník. Nová verze pomůže chlazení a také aerodynamice. Prodrive tvrdí, že teď bude moci být auto na šotolinových soutěžích mnohem níže (blíže povrchu) a nový nárazník zredukuje proudění pod autem. Mini přitom vloni ve Finsku právě s tímto mělo problémy, když musely nakonec obě posádky odstoupit proto, že se do motoru dostaly nečistoty - to by se již nemělo opakovat.
Dani Sordo a Kris Meeke již mohli evoluci na jihu Španělska testovat a byli podle očekávání s vylepšeními spokojeni (o testu čtěte zde). "Oba si pochvalovali lepší výkon motoru a také lepší ovládání a chování vozu. Je to velmi podstatný krok vpřed pro vůz Mini. Naši inženýři ale nepřestávají pracovat na vylepšeních, která nasadíme na konci tohoto roku," říká Dave Wilcok, týmový šéf.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?