Jari-Matti Latvala věří, že test Fordu před Mexikem, který se odehrál v okolí Malagy, by skvělou přípravou na soutěž MS v Jižní Americe. Podle vítěze ze Švédska se jeho týmu podařilo nasimulovat ideální podmínky, aby auto dobře připravili na Rally Mexico, která se jede už příští týden.
"První den byl tak Mexiku, jak jen jsme v Evropě v této části roku mohli najít. Podklad byl stejný a tepolota byla 24 stupňů, takže to bylo ideální," řekl Jari-Matti Latvala, který na testu odjel asi 500 km. "Po pár měsících, co jsem na šotolině nejel, trvalo chvíli, než jsem se aklimatizoval. Jel jsem tři nepřerušované 54 km sekce, které byly ideální přípravou na 51 km dlouhou zkoušku posledního dne rally."
Fin v Mexiku ještě nevyhrál, na podiu byl v roce 2009 a vloni. "Mexické cesty nejsou nejtěžší v sezoně, ale nejsou ani nejlehčí. Musíte se koncentrovat na kanály, které to pro auta dělají těžší. Na žádné rally není možné udržet auto v kolejích ideální stopy, ale v Mexiku je to možná ještě těžší. Vysoká nadmořská výška způsobuje, že auta mají menší výkon než normálně. Když uděláte chybu a vyjedete ze stopy, tak ztratíte více času, protože akcelerace není tak rychlá jako obvykle. Znamená to také, že není tak těžké zařadit špatný stupeň do zatáčky. Co se v tréninku může zdát jako zatáčka na čtyřku, je v závodě zatáčka na trojku."
Jari-Matti vloni v Mexiku
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?