Jari-Matti Latvala věří, že test Fordu před Mexikem, který se odehrál v okolí Malagy, by skvělou přípravou na soutěž MS v Jižní Americe. Podle vítěze ze Švédska se jeho týmu podařilo nasimulovat ideální podmínky, aby auto dobře připravili na Rally Mexico, která se jede už příští týden.
"První den byl tak Mexiku, jak jen jsme v Evropě v této části roku mohli najít. Podklad byl stejný a tepolota byla 24 stupňů, takže to bylo ideální," řekl Jari-Matti Latvala, který na testu odjel asi 500 km. "Po pár měsících, co jsem na šotolině nejel, trvalo chvíli, než jsem se aklimatizoval. Jel jsem tři nepřerušované 54 km sekce, které byly ideální přípravou na 51 km dlouhou zkoušku posledního dne rally."
Fin v Mexiku ještě nevyhrál, na podiu byl v roce 2009 a vloni. "Mexické cesty nejsou nejtěžší v sezoně, ale nejsou ani nejlehčí. Musíte se koncentrovat na kanály, které to pro auta dělají těžší. Na žádné rally není možné udržet auto v kolejích ideální stopy, ale v Mexiku je to možná ještě těžší. Vysoká nadmořská výška způsobuje, že auta mají menší výkon než normálně. Když uděláte chybu a vyjedete ze stopy, tak ztratíte více času, protože akcelerace není tak rychlá jako obvykle. Znamená to také, že není tak těžké zařadit špatný stupeň do zatáčky. Co se v tréninku může zdát jako zatáčka na čtyřku, je v závodě zatáčka na trojku."
Jari-Matti vloni v Mexiku
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?