Díky Sébastienu Ogierovi má již Volkswagen k dispozici jednoho z nejlepších jezdců rally. Šéfové týmu se teď začali poohlížet po jeho možném kolegovi.
Přípravy Volkswagenu na start v MS v rally běží na plné obrátky. Tým testoval na sněhu, tento týden se přesunul na šotolinu. Za volantem Pola R WRC se střídají Carlos Sainz, Dieter Depping a především Sébastien Ogier. Ten ještě vloni jezdil za tovární Citroën, pak se ale upsal Volkswagenu na 3 roky.
Teď se začíná jednat o tom, kdo bude jeho kolegou. Současný tovární jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala, by měl přitom stát na čele seznamu potenciálních kandidátů. Finův kontrakt s Fordem vyprší na konci tohoto roku. 26letého pilota považují mnozí experti společně s Ogierem za budoucího mistra světa.
"Kris i já se snažíme pro tým zajistit ty nejlepší jezdce," říká poradce Volkswagenu, Carlos Sainz. Podle Španěla chce totiž mít Volkswagen v obou vozech potenciální vítěze: "Nehledáme druhého jezdce k Ogierovi, hledáme dalšího jezdce. V nejlepších týmech to tak vždy bylo, že měli k dispozici více skvělých pilotů."
Paralelně navíc Volkswagen hledá talenta, kterého posadí do třetího Pola R WRC. Mezi nejžhavější kandidáty patří mistr IRC Andreas Mikkelsen, Kevin Abbring a nebo Sepp Wiegand. Také mistr IRC a WRC Juho Hänninen patří na seznam mladých talentů. Fin se už několikrát podílel na vývojových pracech Pola, ale zdá se, že jeho šance pomalu klesají. Navíc jeho letošní program není vůbec jistý.
Volným jezdcem je také Chris Atkinson, jenže jeho nevýhodou je, že nemá s novým WRC prakticky žádné zkušenosti. Volkwagen by ale mohl zaujmout už při svém startu v Mexiku. Krajanem Sainze je Dani Sordo, který se letos musí spokojit s pouze omezeným programem v MS (podle Sainze by to mělo být 8 soutěží): "Dani určitě patří mezi nejlepší jezdce, a ty Volkswagen hledá."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?