Díky Sébastienu Ogierovi má již Volkswagen k dispozici jednoho z nejlepších jezdců rally. Šéfové týmu se teď začali poohlížet po jeho možném kolegovi.
Přípravy Volkswagenu na start v MS v rally běží na plné obrátky. Tým testoval na sněhu, tento týden se přesunul na šotolinu. Za volantem Pola R WRC se střídají Carlos Sainz, Dieter Depping a především Sébastien Ogier. Ten ještě vloni jezdil za tovární Citroën, pak se ale upsal Volkswagenu na 3 roky.
Teď se začíná jednat o tom, kdo bude jeho kolegou. Současný tovární jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala, by měl přitom stát na čele seznamu potenciálních kandidátů. Finův kontrakt s Fordem vyprší na konci tohoto roku. 26letého pilota považují mnozí experti společně s Ogierem za budoucího mistra světa.
"Kris i já se snažíme pro tým zajistit ty nejlepší jezdce," říká poradce Volkswagenu, Carlos Sainz. Podle Španěla chce totiž mít Volkswagen v obou vozech potenciální vítěze: "Nehledáme druhého jezdce k Ogierovi, hledáme dalšího jezdce. V nejlepších týmech to tak vždy bylo, že měli k dispozici více skvělých pilotů."
Paralelně navíc Volkswagen hledá talenta, kterého posadí do třetího Pola R WRC. Mezi nejžhavější kandidáty patří mistr IRC Andreas Mikkelsen, Kevin Abbring a nebo Sepp Wiegand. Také mistr IRC a WRC Juho Hänninen patří na seznam mladých talentů. Fin se už několikrát podílel na vývojových pracech Pola, ale zdá se, že jeho šance pomalu klesají. Navíc jeho letošní program není vůbec jistý.
Volným jezdcem je také Chris Atkinson, jenže jeho nevýhodou je, že nemá s novým WRC prakticky žádné zkušenosti. Volkwagen by ale mohl zaujmout už při svém startu v Mexiku. Krajanem Sainze je Dani Sordo, který se letos musí spokojit s pouze omezeným programem v MS (podle Sainze by to mělo být 8 soutěží): "Dani určitě patří mezi nejlepší jezdce, a ty Volkswagen hledá."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?