Díky Sébastienu Ogierovi má již Volkswagen k dispozici jednoho z nejlepších jezdců rally. Šéfové týmu se teď začali poohlížet po jeho možném kolegovi.
Přípravy Volkswagenu na start v MS v rally běží na plné obrátky. Tým testoval na sněhu, tento týden se přesunul na šotolinu. Za volantem Pola R WRC se střídají Carlos Sainz, Dieter Depping a především Sébastien Ogier. Ten ještě vloni jezdil za tovární Citroën, pak se ale upsal Volkswagenu na 3 roky.
Teď se začíná jednat o tom, kdo bude jeho kolegou. Současný tovární jezdec Fordu, Jari-Matti Latvala, by měl přitom stát na čele seznamu potenciálních kandidátů. Finův kontrakt s Fordem vyprší na konci tohoto roku. 26letého pilota považují mnozí experti společně s Ogierem za budoucího mistra světa.
"Kris i já se snažíme pro tým zajistit ty nejlepší jezdce," říká poradce Volkswagenu, Carlos Sainz. Podle Španěla chce totiž mít Volkswagen v obou vozech potenciální vítěze: "Nehledáme druhého jezdce k Ogierovi, hledáme dalšího jezdce. V nejlepších týmech to tak vždy bylo, že měli k dispozici více skvělých pilotů."
Paralelně navíc Volkswagen hledá talenta, kterého posadí do třetího Pola R WRC. Mezi nejžhavější kandidáty patří mistr IRC Andreas Mikkelsen, Kevin Abbring a nebo Sepp Wiegand. Také mistr IRC a WRC Juho Hänninen patří na seznam mladých talentů. Fin se už několikrát podílel na vývojových pracech Pola, ale zdá se, že jeho šance pomalu klesají. Navíc jeho letošní program není vůbec jistý.
Volným jezdcem je také Chris Atkinson, jenže jeho nevýhodou je, že nemá s novým WRC prakticky žádné zkušenosti. Volkwagen by ale mohl zaujmout už při svém startu v Mexiku. Krajanem Sainze je Dani Sordo, který se letos musí spokojit s pouze omezeným programem v MS (podle Sainze by to mělo být 8 soutěží): "Dani určitě patří mezi nejlepší jezdce, a ty Volkswagen hledá."
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?