Volkswagen vyloučil spekulace o tom, že by mohl s Polem R WRC odstartovat v rámci testů již letos do nějaké soutěže. Tým má totiž velmi napnutý testovací program pro celý rok 2013.
Volkswagen pracuje s velkým nasazením a připravuje se na svůj start ve WRC v roce 2013. Právě teď se přesouvá z testů na sněhu (viz zde) do Španělska na testy na šotolině. Na sněhu najezdil 1000 kilometrů. Už se začalo spekulovat, že by na podzim mohla značka v rámci testů vyzkoušet start na nějaké soutěži. Jenže teď Volkswagen vyhlásil, že jeho první soutěží bude Rally Monte Carlo 2013, protože má velmi nabitý testovací program, který start v soutěži nedovoluje.
"Plán je, startovat v soutěžích až příští rok. Mohli bychom se snažit najít nějaké zkrácení testů, ale už teď máme sestavený plán na dalších 12 měsíců," říká ředitel programu WRC, Francois-Xavier Demaison. "Dřívější start by byl sice zajímavý, ale zároveň bychom se nemohli 100% připravit. Pokud bychom chtěli startovat dřív, tak bychom museli přijmout určité kompromisy."
"Testy jsou již naplánovaný na více jak 6 měsíců. Poté následují další vývojové fáze. Kdybychom odstartovali již letos, tak by auto nebylo úplně hotové. Nevidím to jako reálnou možnost, že bychom letos startovali."
Testovat bude i Carlos Sainz: "Budu auto testovat. Je to dobré jak pro mě, tak pro tým. Mohu týmu nabídnout moje zkušenosti. Nebudu testovat nijak pravidelně, ale čas od času zjistím, jakým směrem se vývoj ubírá."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.