Volkswagen vyloučil spekulace o tom, že by mohl s Polem R WRC odstartovat v rámci testů již letos do nějaké soutěže. Tým má totiž velmi napnutý testovací program pro celý rok 2013.
Volkswagen pracuje s velkým nasazením a připravuje se na svůj start ve WRC v roce 2013. Právě teď se přesouvá z testů na sněhu (viz zde) do Španělska na testy na šotolině. Na sněhu najezdil 1000 kilometrů. Už se začalo spekulovat, že by na podzim mohla značka v rámci testů vyzkoušet start na nějaké soutěži. Jenže teď Volkswagen vyhlásil, že jeho první soutěží bude Rally Monte Carlo 2013, protože má velmi nabitý testovací program, který start v soutěži nedovoluje.
"Plán je, startovat v soutěžích až příští rok. Mohli bychom se snažit najít nějaké zkrácení testů, ale už teď máme sestavený plán na dalších 12 měsíců," říká ředitel programu WRC, Francois-Xavier Demaison. "Dřívější start by byl sice zajímavý, ale zároveň bychom se nemohli 100% připravit. Pokud bychom chtěli startovat dřív, tak bychom museli přijmout určité kompromisy."
"Testy jsou již naplánovaný na více jak 6 měsíců. Poté následují další vývojové fáze. Kdybychom odstartovali již letos, tak by auto nebylo úplně hotové. Nevidím to jako reálnou možnost, že bychom letos startovali."
Testovat bude i Carlos Sainz: "Budu auto testovat. Je to dobré jak pro mě, tak pro tým. Mohu týmu nabídnout moje zkušenosti. Nebudu testovat nijak pravidelně, ale čas od času zjistím, jakým směrem se vývoj ubírá."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?