AKTUALIZACE V CÍLI; Mikkelsen absolutním králem první soutěže IRC.
FOTO ze soutěže zde.
Výsledky v cíli:
Soutěž dnes uzavřely dvě zkoušky s celkovým součtem o něco málo více než čtyřice kilometrů. V první z nich triumfoval Mikkelsen, v druhé nejrychlejší čas zajel Hänninen. Mikkelsem tak jen podtrhnul velmi kvalitní výkon, který během víkendu podal. Z celkových čtrnácti RZ triumfoval desetkrát, dále zajel tři druhé časy a jedna z těchto zkoušek byla zrušena.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene OŠkoda Fabia S2000 2:12:43,2 --- 2. Hänninen J. - Markkula MŠkoda Fabia S2000 +25,6 3. Bouffier B. - Panseri S. Peugeot 207 S2000 +2:03,3 4. Wiegand S. - Gottschalk T.Škoda Fabia S2000 +5:20,3 5. Gassner jr. H. - Wicha K.Škoda Fabia S2000 +6:23,9 6. Moura R. - Eiró S. Mitsubishi Lancer Evo IX. +8:43,5 7. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Ford Fiesta S2000 +10:28,1 8. Silva S. - Nunes F.Subaru Impreza WRX +16:00,1 9. Rodrigues R. - Rodrigues E.Mitsubisho Lancer EVO IX +17:15,0 10. Barbosa M. - Reis J.Mitsubishi Lancer Evo IX +18:01,6
Výsledky po RZ12:
První soutěž letošního šampionátu IRC se dnešními třemi RZ přehoupla do své poslední etapy. Co se časových odstupů v průběžném pořadí týče, pozice by si jezdci na předních pozicích mohli měnit jen v případě nějakých nepředpokládaných situací.
Na prvním místě se bez větších problémů drří Mikkelsen, který nedává šasnci ani továrnímu kolegovi Hänninenovi. Ten zajel nejrychlejší čas pouze ve dvou RZ, kde Mikkelsen skončil druhý.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene OŠkoda Fabia S2000 1:40:10,2 --- 2. Hänninen J. - Markkula MŠkoda Fabia S2000 +24,5 3. Bouffier B. - Panseri S. Peugeot 207 S2000 +1:48,2 4. Wiegand S. - Gottschalk T.Škoda Fabia S2000 +4:28,3 5. Gassner jr. H. - Wicha K.Škoda Fabia S2000 +4:38,0 6. Moura R. - Eiró S. Mitsubishi Lancer Evo IX. +6:29,5 7. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Ford Fiesta S2000 +8:25,4 8. Silva S. - Nunes F.Subaru Impreza WRX +12:09,9 9. Rodrigues R. - Rodrigues E.Mitsubisho Lancer EVO IX +13:46,4 10. Barbosa M. - Reis J.Mitsubishi Lancer Evo IX +14:33,7
Výsledky po RZ5:
Po skvělém včerejším vstupu do soutěže v podání úřadujícího šampiona IRC - Andrease Mikkelsene, si i dnes Norský mladík drží skvělou formu. První dva rychlostní testy vyhrál a zvýšil svůj náskok v čele na téměř čtvrt minuty. Druhý je další jezdec se Škodou Fabia S2000 Juho Hanninen. Za dvojicí jezdců na škodovkách jsou pak jezdci Peugeotu Bouffier a Magalhaes.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene OŠkoda Fabia S2000 36:54,4 --- 2. Hänninen J. - Markkula MŠkoda Fabia S2000 +13,6 3. Bouffier B. - Panseri S. Peugeot 207 S2000 +45,0 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +51,3 5. Wiegand S. - Gottschalk T.Škoda Fabia S2000 +2:13,3 6. Gassner jr. H. - Wicha K.Škoda Fabia S2000 +2:13,8 7. Moura R. - Eiró S. Mitsubishi Lancer Evo IX. +2:36,0 8. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Ford Fiesta S2000 +3:13,1 9. Silva S. - Nunes F.Subaru Impreza WRX +4:36,4 10. Rodrigues R. - Rodrigues E.Mitsubisho Lancer EVO IX +5:27,3Po RZ3:
První letošní rychlostní zkouška šampionátu IRC se stala kořistí úřadujícího šampióna tohoto šampionátu a jezdce Škody UK, Andrease Mikkelsena. Nor od samého začátku bojuje o čelo s továrním jezdcem Škody Motorsport, Juhou Hänninenem, který si připsal nejrychlejší čas na RZ2. V RZ3 opět převzal otěže Mikkelsen. Celkově dělí oba jezdce na Škodovkách po prvním dni 1,4s.
Za Škodovkami jsou nejrychlejší Peugeoty 207 S2000, když třetí je Bryan Bouffier se ztrátou 23,2s. Na jeho záda dýchá domácí Bruno Magalhaes (+29,9s). Vyrovnaná skupina jezdců je od 5. do 7. místa (Wiegand - Škoda Fabia S2000, Moura - Mitsubishi Lancer Evo IX a Gassner - Škoda Fabia S2000). Po dnešku je dělí 4,1s.
Fordy Fiesta S2000 týmu Dream Team Ukraine jsou na konci první desítky, ale už s větší ztrátou. Zatím rychlejším z dvojice je Salyuk, který přesedl do vozu S2000 s Mitsubishi Lancer - je 8. Jeho kolega Tamrazov je 10. Mezi oba Ukrajince se vklínil Al-Ketbi s Fabii S2000.
RZ3 Grupo Marques 1 - 2 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene OŠkoda Fabia S2000 13:53,7 --- 2. Hänninen J. - Markkula MŠkoda Fabia S2000 +1,4 3. Bouffier B. - Panseri S. Peugeot 207 S2000 +23,0 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +29,9 5. Wiegand S. - Gottschalk T.Škoda Fabia S2000 +52,0 6. Moura R. - Eiró S. Mitsubishi Lancer Evo IX. +53,7 7. Gassner jr. H. - Wicha K.Škoda Fabia S2000 +56,1 8. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Ford Fiesta S2000 +1:17,5 9. Al-Ketbi R. - Al-Kendi K.Škoda Fabia S2000 +1:37,2 10. Tamrazov O. - Arena N.Ford Fiesta S2000 +1:42,9Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?