AKTUALIZACE V CÍLI; Mikkelsen absolutním králem první soutěže IRC.
FOTO ze soutěže zde.
Výsledky v cíli:
Soutěž dnes uzavřely dvě zkoušky s celkovým součtem o něco málo více než čtyřice kilometrů. V první z nich triumfoval Mikkelsen, v druhé nejrychlejší čas zajel Hänninen. Mikkelsem tak jen podtrhnul velmi kvalitní výkon, který během víkendu podal. Z celkových čtrnácti RZ triumfoval desetkrát, dále zajel tři druhé časy a jedna z těchto zkoušek byla zrušena.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene OŠkoda Fabia S2000 2:12:43,2 --- 2. Hänninen J. - Markkula MŠkoda Fabia S2000 +25,6 3. Bouffier B. - Panseri S. Peugeot 207 S2000 +2:03,3 4. Wiegand S. - Gottschalk T.Škoda Fabia S2000 +5:20,3 5. Gassner jr. H. - Wicha K.Škoda Fabia S2000 +6:23,9 6. Moura R. - Eiró S. Mitsubishi Lancer Evo IX. +8:43,5 7. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Ford Fiesta S2000 +10:28,1 8. Silva S. - Nunes F.Subaru Impreza WRX +16:00,1 9. Rodrigues R. - Rodrigues E.Mitsubisho Lancer EVO IX +17:15,0 10. Barbosa M. - Reis J.Mitsubishi Lancer Evo IX +18:01,6
Výsledky po RZ12:
První soutěž letošního šampionátu IRC se dnešními třemi RZ přehoupla do své poslední etapy. Co se časových odstupů v průběžném pořadí týče, pozice by si jezdci na předních pozicích mohli měnit jen v případě nějakých nepředpokládaných situací.
Na prvním místě se bez větších problémů drří Mikkelsen, který nedává šasnci ani továrnímu kolegovi Hänninenovi. Ten zajel nejrychlejší čas pouze ve dvou RZ, kde Mikkelsen skončil druhý.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene OŠkoda Fabia S2000 1:40:10,2 --- 2. Hänninen J. - Markkula MŠkoda Fabia S2000 +24,5 3. Bouffier B. - Panseri S. Peugeot 207 S2000 +1:48,2 4. Wiegand S. - Gottschalk T.Škoda Fabia S2000 +4:28,3 5. Gassner jr. H. - Wicha K.Škoda Fabia S2000 +4:38,0 6. Moura R. - Eiró S. Mitsubishi Lancer Evo IX. +6:29,5 7. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Ford Fiesta S2000 +8:25,4 8. Silva S. - Nunes F.Subaru Impreza WRX +12:09,9 9. Rodrigues R. - Rodrigues E.Mitsubisho Lancer EVO IX +13:46,4 10. Barbosa M. - Reis J.Mitsubishi Lancer Evo IX +14:33,7
Výsledky po RZ5:
Po skvělém včerejším vstupu do soutěže v podání úřadujícího šampiona IRC - Andrease Mikkelsene, si i dnes Norský mladík drží skvělou formu. První dva rychlostní testy vyhrál a zvýšil svůj náskok v čele na téměř čtvrt minuty. Druhý je další jezdec se Škodou Fabia S2000 Juho Hanninen. Za dvojicí jezdců na škodovkách jsou pak jezdci Peugeotu Bouffier a Magalhaes.
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene OŠkoda Fabia S2000 36:54,4 --- 2. Hänninen J. - Markkula MŠkoda Fabia S2000 +13,6 3. Bouffier B. - Panseri S. Peugeot 207 S2000 +45,0 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +51,3 5. Wiegand S. - Gottschalk T.Škoda Fabia S2000 +2:13,3 6. Gassner jr. H. - Wicha K.Škoda Fabia S2000 +2:13,8 7. Moura R. - Eiró S. Mitsubishi Lancer Evo IX. +2:36,0 8. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Ford Fiesta S2000 +3:13,1 9. Silva S. - Nunes F.Subaru Impreza WRX +4:36,4 10. Rodrigues R. - Rodrigues E.Mitsubisho Lancer EVO IX +5:27,3Po RZ3:
První letošní rychlostní zkouška šampionátu IRC se stala kořistí úřadujícího šampióna tohoto šampionátu a jezdce Škody UK, Andrease Mikkelsena. Nor od samého začátku bojuje o čelo s továrním jezdcem Škody Motorsport, Juhou Hänninenem, který si připsal nejrychlejší čas na RZ2. V RZ3 opět převzal otěže Mikkelsen. Celkově dělí oba jezdce na Škodovkách po prvním dni 1,4s.
Za Škodovkami jsou nejrychlejší Peugeoty 207 S2000, když třetí je Bryan Bouffier se ztrátou 23,2s. Na jeho záda dýchá domácí Bruno Magalhaes (+29,9s). Vyrovnaná skupina jezdců je od 5. do 7. místa (Wiegand - Škoda Fabia S2000, Moura - Mitsubishi Lancer Evo IX a Gassner - Škoda Fabia S2000). Po dnešku je dělí 4,1s.
Fordy Fiesta S2000 týmu Dream Team Ukraine jsou na konci první desítky, ale už s větší ztrátou. Zatím rychlejším z dvojice je Salyuk, který přesedl do vozu S2000 s Mitsubishi Lancer - je 8. Jeho kolega Tamrazov je 10. Mezi oba Ukrajince se vklínil Al-Ketbi s Fabii S2000.
RZ3 Grupo Marques 1 - 2 km
Pořadí
Posádkavůz Celkový časPenalizace Ztráta navedoucího 1. Mikkelsen A. - Floene OŠkoda Fabia S2000 13:53,7 --- 2. Hänninen J. - Markkula MŠkoda Fabia S2000 +1,4 3. Bouffier B. - Panseri S. Peugeot 207 S2000 +23,0 4. Magalhaes B. - Magalhaes C. Peugeot 207 S2000 +29,9 5. Wiegand S. - Gottschalk T.Škoda Fabia S2000 +52,0 6. Moura R. - Eiró S. Mitsubishi Lancer Evo IX. +53,7 7. Gassner jr. H. - Wicha K.Škoda Fabia S2000 +56,1 8. Salyuk jr. A. - Cherepin P. Ford Fiesta S2000 +1:17,5 9. Al-Ketbi R. - Al-Kendi K.Škoda Fabia S2000 +1:37,2 10. Tamrazov O. - Arena N.Ford Fiesta S2000 +1:42,9S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?