Dvojnásobný mistr světa v rally, Marcus Grönholm se vrací k rallycrossu, když letos pojede všechny soutěže šampionátu Global RallyCross (GRC). V této disciplíně se bude moci poměřit s Kenem Blockem.
Marcus patří díky celkem 30 vítězstvím, 60 podiovým umístěním a dvou světovým titulů k nejúspěšnějším rallyovým jezdcům vůbec. Na konci sezony 2007 však kolotoč WRC opustil, i tak je však dnes již 44letý jezdec i nadále často za volantem rallyového vozu. Kromě ojedinělého startu ve WRC si Marcus zkusil také Pikes Peak. Krom toho se pravidelně účastní závodů v rallycrossu. Fanoušci stále velmi populárního Fina se teď mohou těšit, protože Marcus se zúčastní kompletní sezony amerického Global RallyCrossu (GRC).
Navigovat by ho měl David Brinks: "Už se hodně těším na to, až budu závodit v GRC. Vloni jsem jel pár soutěží, ale není to dostatečné," říká Marcus, který má medaily už i z X-Games. "Když sedím v autě, tak chci stále vyhrávat. V GRC mám ještě nedokončenou práci. Přes zimu jsem absolvoval fitness program. Fiesta bude vyvíjena týmem OMSE."
Marcus ve Focusu WRC v Německu 2007
"Soutěž bude zase o něco napínavější." Celkově má GRC sedm podniků. Začíná se v dubnu v Las Vegas. Grönholm se utká i se spoustou známých osobností, ze všech jmenujme například Kena Blocka, který má v plánu také všechny soutěže kalendáře GRC a tři podniky MS v rally. "I přes kompletní sezonu v GRC mi do kalendáře pasují ještě tři soutěže MS," řekl Ken.
"K tomu ještě přidejme soutěže Rally Amerika a Kanada. Pak se budu účastnit ještě dalších překrásných projektů, jako je Gymkhana 5 a Gymkhana World Tour. Jsem šťastný, protože to bude neuvěřitelný rok."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?