Dvojnásobný mistr světa v rally, Marcus Grönholm se vrací k rallycrossu, když letos pojede všechny soutěže šampionátu Global RallyCross (GRC). V této disciplíně se bude moci poměřit s Kenem Blockem.
Marcus patří díky celkem 30 vítězstvím, 60 podiovým umístěním a dvou světovým titulů k nejúspěšnějším rallyovým jezdcům vůbec. Na konci sezony 2007 však kolotoč WRC opustil, i tak je však dnes již 44letý jezdec i nadále často za volantem rallyového vozu. Kromě ojedinělého startu ve WRC si Marcus zkusil také Pikes Peak. Krom toho se pravidelně účastní závodů v rallycrossu. Fanoušci stále velmi populárního Fina se teď mohou těšit, protože Marcus se zúčastní kompletní sezony amerického Global RallyCrossu (GRC).
Navigovat by ho měl David Brinks: "Už se hodně těším na to, až budu závodit v GRC. Vloni jsem jel pár soutěží, ale není to dostatečné," říká Marcus, který má medaily už i z X-Games. "Když sedím v autě, tak chci stále vyhrávat. V GRC mám ještě nedokončenou práci. Přes zimu jsem absolvoval fitness program. Fiesta bude vyvíjena týmem OMSE."
Marcus ve Focusu WRC v Německu 2007
"Soutěž bude zase o něco napínavější." Celkově má GRC sedm podniků. Začíná se v dubnu v Las Vegas. Grönholm se utká i se spoustou známých osobností, ze všech jmenujme například Kena Blocka, který má v plánu také všechny soutěže kalendáře GRC a tři podniky MS v rally. "I přes kompletní sezonu v GRC mi do kalendáře pasují ještě tři soutěže MS," řekl Ken.
"K tomu ještě přidejme soutěže Rally Amerika a Kanada. Pak se budu účastnit ještě dalších překrásných projektů, jako je Gymkhana 5 a Gymkhana World Tour. Jsem šťastný, protože to bude neuvěřitelný rok."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?