Dvojnásobný mistr světa v rally, Marcus Grönholm se vrací k rallycrossu, když letos pojede všechny soutěže šampionátu Global RallyCross (GRC). V této disciplíně se bude moci poměřit s Kenem Blockem.
Marcus patří díky celkem 30 vítězstvím, 60 podiovým umístěním a dvou světovým titulů k nejúspěšnějším rallyovým jezdcům vůbec. Na konci sezony 2007 však kolotoč WRC opustil, i tak je však dnes již 44letý jezdec i nadále často za volantem rallyového vozu. Kromě ojedinělého startu ve WRC si Marcus zkusil také Pikes Peak. Krom toho se pravidelně účastní závodů v rallycrossu. Fanoušci stále velmi populárního Fina se teď mohou těšit, protože Marcus se zúčastní kompletní sezony amerického Global RallyCrossu (GRC).
Navigovat by ho měl David Brinks: "Už se hodně těším na to, až budu závodit v GRC. Vloni jsem jel pár soutěží, ale není to dostatečné," říká Marcus, který má medaily už i z X-Games. "Když sedím v autě, tak chci stále vyhrávat. V GRC mám ještě nedokončenou práci. Přes zimu jsem absolvoval fitness program. Fiesta bude vyvíjena týmem OMSE."
Marcus ve Focusu WRC v Německu 2007
"Soutěž bude zase o něco napínavější." Celkově má GRC sedm podniků. Začíná se v dubnu v Las Vegas. Grönholm se utká i se spoustou známých osobností, ze všech jmenujme například Kena Blocka, který má v plánu také všechny soutěže kalendáře GRC a tři podniky MS v rally. "I přes kompletní sezonu v GRC mi do kalendáře pasují ještě tři soutěže MS," řekl Ken.
"K tomu ještě přidejme soutěže Rally Amerika a Kanada. Pak se budu účastnit ještě dalších překrásných projektů, jako je Gymkhana 5 a Gymkhana World Tour. Jsem šťastný, protože to bude neuvěřitelný rok."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?