Přesně rok po své premiéře by se měl dočkat Mini John Cooper Works WRC nové homologace. Nová verze - 01B, která by měla být homologována k 1. březnu - bude mít hodně vylepšení.
Zatímco Ford a Citroën nasadily svoje modernizované verze Fiesty WRC a DS3 WRC již od začátku sezony, tak Prodrive s homologací vylepšeného Mini Countryman WRC 01B čeká až na 1. března. Co by se na voze mělo měnit? Očekává se, že bude přepracován chladič, aby se zlepšila jeho výkonnost. Změn bychom se měli dočkat také na předním nárazníku, který by měl zabránit pronikání prachu přes vzduchový filtr. Tento problém vyřadil Prodrive na loňské Rally Finland.
Mimo toho by mělo přijít také nové servo čerpadlo pro řízení a nová elektronická vodní pumpa. Díky těmto věcem by se mělo Prodrivu podařit zvýšit výkon motoru o nějakých sedm koní. Technici týmu by také měli připravovat nové potrubí a vedení kabelů.
Dani Sordo se se starou verzí svezl naposledy ve Švédsku...
Novinky se na vozech v Mexiku ještě neobjeví, první soutěží nové verze Countrymanu WRC tak bude Portugalsko. Ohledně konečné specifikace se má Prodrive definitivně rozhodnout během čtyři dny trvajícího testu, který se koná na jihu Španělska. Během testovacích jízd by se za volant měl ve čtvrtek a v pátek dostat Kris Meeke.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?