Miroslav Janota a Pavel Dresler z Hájek Historic Czech National Rally Teamu si v Remeši o víkendu převzali tituly mistrů Evropy.
Starobylé francouzské město Remeš v oblasti Champagne je celosvětově proslulé svou nádhernou stavbou gotické katedrály Notre – Dame de Reims, kde byli korunováni francouzští králové, ale také jako město, odkud pochází velmi mnoho světoznámých značek pravého šampaňského. A to pravé vyhlašování vítězů automobilových soutěží rally by se bez populárního stříkání šampaňským jednoduše neobešlo. Předávání titulů mistrů Evropy probíhá pravidelně v Monacu, v loňském roce se uskutečnilo v Miláně, kde si Miroslav Janota s Pavlem Stráským převzali ceny za třetí místo. Letos tedy slavnostní večer předávání titulů mistrů Evropy hostila francouzská Remeš a v příštím roce ceremoniál zavítá do Maroka.
Právě v kraji Champagne a proslulém francouzském městě se o víkendu uskutečnilo slavnostní předávání titulů mistrů Evropy historických závodů FIA. Z České republiky na tento slavnostní večer vyrazil hrdý Hájek Historic Czech National Rally Team v čele s majitelem Ctiradem Hájkem a mistrovskou posádkou Opelu Kadett C – GT/E 16 V ve složení Miroslav Janota – Pavel Dresler. Tato dvojice v uplynulém roce bojovala na klikatých tratích jihoevropských asfaltů, probíjela se prachem a blátem na řecké šotolině, zápolila s časem na rychlých středoevropských tratích, a své snažení završila na domácí Rallye Vltava, kde potvrdila svou dokonalou formu ziskem titulů mistrů Evropy v kategorii 2, FIA rally historických vozidel.
Pro Miroslava Janotu a Pavla Dreslera byl slavnostní večer v Remeši s předáváním cen vrcholem jejich dosavadní kariéry závodníků automobilových soutěží rally. Každý z členů posádky Hájek Historic Czech National Rally Teamu se k rallysportu dostal jinou cestou a jiným způsobem, ale jejich cesty se spojily v českém týmu Ctirada Hájka, který do evropských závodů historických vozidel rally vyrazil před dvěma lety se žlutým Opelem Kadett C – GT/E 16 V. Hned při prvních závodech Hájek Historic Czech National Rally Teamu v mistrovství Evropy bylo všem jeho členům jasné, že se dostali do úplně jiného světa závodění, které je daleko náročnější, než si kdy dokázali představit. Nikdy ale nepřestali doufat, že to společně se žlutým Opelem dotáhnou až k cíli, kterým si určili zisk mistrovského titulu. A právě slavnostní večer v Remeši, kde si Miroslav Janota a Pavel Dresler převzali krásné plakety mistrů Evropy, mohl být tím definitivním cílem, který si Hájek Historic Czech National Rally Team předsevzal, ale současně byl i startem k další účasti Miroslava Janoty do nové sezony 2012 mistrovství Evropy historických vozidel rally, tentokrát s novým spolujezdcem Lukášem Vyoralem a Opelem Kadett C – GT/E 16 V.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Jednoduše jsem šťastný a bylo to krásné. Co více se dá napsat k tomu, že se nám podařilo získat vysněné tituly mistrů Evropy? Slavnostní vyhlášení v kraji Champagne jsme si vychutnali společně s mnoha vzácnými hosty, představiteli vedení FIA a s našimi kamarády - závodníky z mistrovství Evropy. Slavnostní večer v Remeši je pro nás pozitivním startem do nové sezony, do níž vyrazíme s podporou Opelu.“
Miroslav Janota, jezdec týmu: „Vyhlášení mistrů Evropy bylo stejně jako celý rok mezi evropskými historiky moc příjemné a probíhalo ve stejně přátelské a rodinné atmosféře, jako všechny závody. My jsme si tenhle večer pořádně užili a vychutnali si i skvělé šampaňské z místních sklepů. Děkuji moc za tuto příležitost Ctiradovi, spolujezdci Pavlu Dreslerovi a všem partnerům týmu v čele s Opelem, kteří se podíleli na našem úspěchu.“
Pavel Dresler, spolujezdec v sezoně 2011: „Vyhlášení v Remeši pro mě bylo velkým zážitkem. Bylo to vůbec nejlepší a nejhezčí vyhlášení, které jsem doposud zažil. Panovala tam opravdu skvělá atmosféra a bylo vidět, že lidé pohybující se kolem historických závodů fungují jako jedna velká rodina. Chtěl bych ještě jednou poděkovat týmu kolem majitele Hájek Reklama pana Ctirada Hájka, že jsme dostali šanci společně s Mirkem vybojovat titul a zúčastnit se tak večera, ze kterého si kromě krásné ceny odvážíme spousty zážitků, stejně jako z celého roku, který jsem s týmem v závodech historiků absolvoval.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?