Miroslav Janota a Pavel Dresler z Hájek Historic Czech National Rally Teamu si v Remeši o víkendu převzali tituly mistrů Evropy.
Starobylé francouzské město Remeš v oblasti Champagne je celosvětově proslulé svou nádhernou stavbou gotické katedrály Notre – Dame de Reims, kde byli korunováni francouzští králové, ale také jako město, odkud pochází velmi mnoho světoznámých značek pravého šampaňského. A to pravé vyhlašování vítězů automobilových soutěží rally by se bez populárního stříkání šampaňským jednoduše neobešlo. Předávání titulů mistrů Evropy probíhá pravidelně v Monacu, v loňském roce se uskutečnilo v Miláně, kde si Miroslav Janota s Pavlem Stráským převzali ceny za třetí místo. Letos tedy slavnostní večer předávání titulů mistrů Evropy hostila francouzská Remeš a v příštím roce ceremoniál zavítá do Maroka.
Právě v kraji Champagne a proslulém francouzském městě se o víkendu uskutečnilo slavnostní předávání titulů mistrů Evropy historických závodů FIA. Z České republiky na tento slavnostní večer vyrazil hrdý Hájek Historic Czech National Rally Team v čele s majitelem Ctiradem Hájkem a mistrovskou posádkou Opelu Kadett C – GT/E 16 V ve složení Miroslav Janota – Pavel Dresler. Tato dvojice v uplynulém roce bojovala na klikatých tratích jihoevropských asfaltů, probíjela se prachem a blátem na řecké šotolině, zápolila s časem na rychlých středoevropských tratích, a své snažení završila na domácí Rallye Vltava, kde potvrdila svou dokonalou formu ziskem titulů mistrů Evropy v kategorii 2, FIA rally historických vozidel.
Pro Miroslava Janotu a Pavla Dreslera byl slavnostní večer v Remeši s předáváním cen vrcholem jejich dosavadní kariéry závodníků automobilových soutěží rally. Každý z členů posádky Hájek Historic Czech National Rally Teamu se k rallysportu dostal jinou cestou a jiným způsobem, ale jejich cesty se spojily v českém týmu Ctirada Hájka, který do evropských závodů historických vozidel rally vyrazil před dvěma lety se žlutým Opelem Kadett C – GT/E 16 V. Hned při prvních závodech Hájek Historic Czech National Rally Teamu v mistrovství Evropy bylo všem jeho členům jasné, že se dostali do úplně jiného světa závodění, které je daleko náročnější, než si kdy dokázali představit. Nikdy ale nepřestali doufat, že to společně se žlutým Opelem dotáhnou až k cíli, kterým si určili zisk mistrovského titulu. A právě slavnostní večer v Remeši, kde si Miroslav Janota a Pavel Dresler převzali krásné plakety mistrů Evropy, mohl být tím definitivním cílem, který si Hájek Historic Czech National Rally Team předsevzal, ale současně byl i startem k další účasti Miroslava Janoty do nové sezony 2012 mistrovství Evropy historických vozidel rally, tentokrát s novým spolujezdcem Lukášem Vyoralem a Opelem Kadett C – GT/E 16 V.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Jednoduše jsem šťastný a bylo to krásné. Co více se dá napsat k tomu, že se nám podařilo získat vysněné tituly mistrů Evropy? Slavnostní vyhlášení v kraji Champagne jsme si vychutnali společně s mnoha vzácnými hosty, představiteli vedení FIA a s našimi kamarády - závodníky z mistrovství Evropy. Slavnostní večer v Remeši je pro nás pozitivním startem do nové sezony, do níž vyrazíme s podporou Opelu.“
Miroslav Janota, jezdec týmu: „Vyhlášení mistrů Evropy bylo stejně jako celý rok mezi evropskými historiky moc příjemné a probíhalo ve stejně přátelské a rodinné atmosféře, jako všechny závody. My jsme si tenhle večer pořádně užili a vychutnali si i skvělé šampaňské z místních sklepů. Děkuji moc za tuto příležitost Ctiradovi, spolujezdci Pavlu Dreslerovi a všem partnerům týmu v čele s Opelem, kteří se podíleli na našem úspěchu.“
Pavel Dresler, spolujezdec v sezoně 2011: „Vyhlášení v Remeši pro mě bylo velkým zážitkem. Bylo to vůbec nejlepší a nejhezčí vyhlášení, které jsem doposud zažil. Panovala tam opravdu skvělá atmosféra a bylo vidět, že lidé pohybující se kolem historických závodů fungují jako jedna velká rodina. Chtěl bych ještě jednou poděkovat týmu kolem majitele Hájek Reklama pana Ctirada Hájka, že jsme dostali šanci společně s Mirkem vybojovat titul a zúčastnit se tak večera, ze kterého si kromě krásné ceny odvážíme spousty zážitků, stejně jako z celého roku, který jsem s týmem v závodech historiků absolvoval.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.