Miroslav Janota a Pavel Dresler z Hájek Historic Czech National Rally Teamu si v Remeši o víkendu převzali tituly mistrů Evropy.
Starobylé francouzské město Remeš v oblasti Champagne je celosvětově proslulé svou nádhernou stavbou gotické katedrály Notre – Dame de Reims, kde byli korunováni francouzští králové, ale také jako město, odkud pochází velmi mnoho světoznámých značek pravého šampaňského. A to pravé vyhlašování vítězů automobilových soutěží rally by se bez populárního stříkání šampaňským jednoduše neobešlo. Předávání titulů mistrů Evropy probíhá pravidelně v Monacu, v loňském roce se uskutečnilo v Miláně, kde si Miroslav Janota s Pavlem Stráským převzali ceny za třetí místo. Letos tedy slavnostní večer předávání titulů mistrů Evropy hostila francouzská Remeš a v příštím roce ceremoniál zavítá do Maroka.
Právě v kraji Champagne a proslulém francouzském městě se o víkendu uskutečnilo slavnostní předávání titulů mistrů Evropy historických závodů FIA. Z České republiky na tento slavnostní večer vyrazil hrdý Hájek Historic Czech National Rally Team v čele s majitelem Ctiradem Hájkem a mistrovskou posádkou Opelu Kadett C – GT/E 16 V ve složení Miroslav Janota – Pavel Dresler. Tato dvojice v uplynulém roce bojovala na klikatých tratích jihoevropských asfaltů, probíjela se prachem a blátem na řecké šotolině, zápolila s časem na rychlých středoevropských tratích, a své snažení završila na domácí Rallye Vltava, kde potvrdila svou dokonalou formu ziskem titulů mistrů Evropy v kategorii 2, FIA rally historických vozidel.
Pro Miroslava Janotu a Pavla Dreslera byl slavnostní večer v Remeši s předáváním cen vrcholem jejich dosavadní kariéry závodníků automobilových soutěží rally. Každý z členů posádky Hájek Historic Czech National Rally Teamu se k rallysportu dostal jinou cestou a jiným způsobem, ale jejich cesty se spojily v českém týmu Ctirada Hájka, který do evropských závodů historických vozidel rally vyrazil před dvěma lety se žlutým Opelem Kadett C – GT/E 16 V. Hned při prvních závodech Hájek Historic Czech National Rally Teamu v mistrovství Evropy bylo všem jeho členům jasné, že se dostali do úplně jiného světa závodění, které je daleko náročnější, než si kdy dokázali představit. Nikdy ale nepřestali doufat, že to společně se žlutým Opelem dotáhnou až k cíli, kterým si určili zisk mistrovského titulu. A právě slavnostní večer v Remeši, kde si Miroslav Janota a Pavel Dresler převzali krásné plakety mistrů Evropy, mohl být tím definitivním cílem, který si Hájek Historic Czech National Rally Team předsevzal, ale současně byl i startem k další účasti Miroslava Janoty do nové sezony 2012 mistrovství Evropy historických vozidel rally, tentokrát s novým spolujezdcem Lukášem Vyoralem a Opelem Kadett C – GT/E 16 V.
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Jednoduše jsem šťastný a bylo to krásné. Co více se dá napsat k tomu, že se nám podařilo získat vysněné tituly mistrů Evropy? Slavnostní vyhlášení v kraji Champagne jsme si vychutnali společně s mnoha vzácnými hosty, představiteli vedení FIA a s našimi kamarády - závodníky z mistrovství Evropy. Slavnostní večer v Remeši je pro nás pozitivním startem do nové sezony, do níž vyrazíme s podporou Opelu.“
Miroslav Janota, jezdec týmu: „Vyhlášení mistrů Evropy bylo stejně jako celý rok mezi evropskými historiky moc příjemné a probíhalo ve stejně přátelské a rodinné atmosféře, jako všechny závody. My jsme si tenhle večer pořádně užili a vychutnali si i skvělé šampaňské z místních sklepů. Děkuji moc za tuto příležitost Ctiradovi, spolujezdci Pavlu Dreslerovi a všem partnerům týmu v čele s Opelem, kteří se podíleli na našem úspěchu.“
Pavel Dresler, spolujezdec v sezoně 2011: „Vyhlášení v Remeši pro mě bylo velkým zážitkem. Bylo to vůbec nejlepší a nejhezčí vyhlášení, které jsem doposud zažil. Panovala tam opravdu skvělá atmosféra a bylo vidět, že lidé pohybující se kolem historických závodů fungují jako jedna velká rodina. Chtěl bych ještě jednou poděkovat týmu kolem majitele Hájek Reklama pana Ctirada Hájka, že jsme dostali šanci společně s Mirkem vybojovat titul a zúčastnit se tak večera, ze kterého si kromě krásné ceny odvážíme spousty zážitků, stejně jako z celého roku, který jsem s týmem v závodech historiků absolvoval.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.