Janota s Dreslerem korunováni v Remeši

Janota, Miroslav
Janota, Miroslav, foto: Archiv RallyZone.cz
Petr Eliáš 22. února 2012 22:22
Sdílej:

Miroslav Janota a Pavel Dresler z Hájek Historic Czech National Rally Teamu si v Remeši o víkendu převzali tituly mistrů Evropy.

Starobylé francouzské město Remeš v oblasti Champagne je celosvětově proslulé svou nádhernou stavbou gotické katedrály Notre – Dame de Reims, kde byli korunováni francouzští králové, ale také jako město, odkud pochází velmi mnoho světoznámých značek pravého šampaňského. A to pravé vyhlašování vítězů automobilových soutěží rally by se bez populárního stříkání šampaňským jednoduše neobešlo. Předávání titulů mistrů Evropy probíhá pravidelně v Monacu, v loňském roce se uskutečnilo v Miláně, kde si Miroslav Janota s Pavlem Stráským převzali ceny za třetí místo. Letos tedy slavnostní večer předávání titulů mistrů Evropy hostila francouzská Remeš a v příštím roce ceremoniál zavítá do Maroka. 

Právě v kraji Champagne a proslulém francouzském městě se o víkendu uskutečnilo slavnostní předávání titulů mistrů Evropy historických závodů FIA. Z České republiky na tento slavnostní večer vyrazil hrdý Hájek Historic Czech National Rally Team v čele s majitelem Ctiradem Hájkem a mistrovskou posádkou Opelu Kadett C – GT/E 16 V ve složení Miroslav Janota – Pavel Dresler. Tato dvojice v uplynulém roce bojovala na klikatých tratích jihoevropských asfaltů, probíjela se prachem a blátem na řecké šotolině, zápolila s časem na rychlých středoevropských tratích, a své snažení završila na domácí Rallye Vltava, kde potvrdila svou dokonalou formu ziskem titulů mistrů Evropy v kategorii 2, FIA rally historických vozidel.

Pro Miroslava Janotu a Pavla Dreslera byl slavnostní večer v Remeši s předáváním cen vrcholem jejich dosavadní kariéry závodníků automobilových soutěží rally. Každý z členů posádky Hájek Historic Czech National Rally Teamu se k rallysportu dostal jinou cestou a jiným způsobem, ale jejich cesty se spojily v českém týmu Ctirada Hájka, který do evropských závodů historických vozidel rally vyrazil před dvěma lety se žlutým Opelem Kadett C – GT/E 16 V. Hned při prvních závodech Hájek Historic Czech National Rally Teamu v mistrovství Evropy bylo všem jeho členům jasné, že se dostali do úplně jiného světa závodění, které je daleko náročnější, než si kdy dokázali představit. Nikdy ale nepřestali doufat, že to společně se žlutým Opelem dotáhnou až k cíli, kterým si určili zisk mistrovského titulu. A právě slavnostní večer v Remeši, kde si Miroslav Janota a Pavel Dresler převzali krásné plakety mistrů Evropy, mohl být tím definitivním cílem, který si Hájek Historic Czech National Rally Team předsevzal, ale současně byl i startem k další účasti Miroslava Janoty do nové sezony 2012 mistrovství Evropy historických vozidel rally, tentokrát s novým spolujezdcem Lukášem Vyoralem a Opelem Kadett C – GT/E 16 V.

Ctirad Hájek, majitel týmu: „Jednoduše jsem šťastný a bylo to krásné. Co více se dá napsat k tomu, že se nám podařilo získat vysněné tituly mistrů Evropy? Slavnostní vyhlášení v kraji Champagne jsme si vychutnali společně s mnoha vzácnými hosty, představiteli vedení FIA a s našimi kamarády - závodníky z mistrovství Evropy. Slavnostní večer v Remeši je pro nás pozitivním startem do nové sezony, do níž vyrazíme s podporou Opelu.“

Miroslav Janota, jezdec týmu: „Vyhlášení mistrů Evropy bylo stejně jako celý rok mezi evropskými historiky moc příjemné a probíhalo ve stejně přátelské a rodinné atmosféře, jako všechny závody. My jsme si tenhle večer pořádně užili a vychutnali si i skvělé šampaňské z místních sklepů. Děkuji moc za tuto příležitost Ctiradovi, spolujezdci Pavlu Dreslerovi a všem partnerům týmu v čele s Opelem, kteří se podíleli na našem úspěchu.“

Pavel Dresler, spolujezdec v sezoně 2011: „Vyhlášení v Remeši pro mě bylo velkým zážitkem. Bylo to vůbec nejlepší  a nejhezčí vyhlášení, které jsem doposud zažil. Panovala tam opravdu skvělá atmosféra a bylo vidět, že lidé pohybující se kolem historických závodů fungují jako jedna velká rodina. Chtěl bych ještě jednou poděkovat týmu kolem majitele Hájek Reklama pana Ctirada Hájka, že jsme dostali šanci společně s Mirkem vybojovat titul a zúčastnit se tak večera, ze kterého si kromě krásné ceny odvážíme spousty zážitků, stejně jako z celého roku, který jsem s týmem v závodech historiků absolvoval.“

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.