Wilson: Tänak nás všechny zaujal rychlostí i vyspělostí

Tanak, Ott - Sikk, Kuldar
Tanak, Ott - Sikk, Kuldar, foto: www.rallyzone.cz | Trdla, Martin
iM2 21. února 2012 22:22
Sdílej:

Malcolm Wilson věří, že těžké časy, které Ott Tänak zažil při Rally Sweden, mu pomohou "postavit se na nohy" pro zbytek sezony.

Ott Tänak startuje letos v kompeltním mistrovství WRC v týmu M-Sport World Rally Team s vozem Ford Fiesta RS WRC. Ve Švédsku ale ztratil hned v první etapě několik minut poté, co vyletěl do závějí, když mu jeho navigátor, Kuldar Sikk, pozdě zahlásil zatáčku. Ani v druhé etapě se Estonec nevyhnul výletu do sněhové bariéry a nakonec v poslední etapě odstoupil pro technické problémy na voze (elektronika).

"Švédsko bylo pouze jeho třetím startem s Fordem Fiesta RS WRC na světové soutěži. Dva nejrychlejší časy na RZ nejsou vůbec špatné," říká Malcolm Wilson, šéf M-Sportu. Oba nejrychlejší časy 24letého jezdce přišly v druhé etapě na RZ Hagfors Sprint, která měřila 1,87km. 

"Není pochyb o tom, že Ott měl dobrou rychlost a musíme mít na paměti, že se stále učí. Všechny nás zaujal svoji rychlostí i vyspělostí. Věřím, že bude pokračovat ve svém zdokonalování v jednoho z nejlepších jezdců v MS," dodává Wilson.

I přes jisté zklamání po Švédsku Ott Tänak říká: "Hned v prvním dni jsme udělali chybu, takže pak už to bylo pouze o získávání zkušeností a zkoušení nových věcí. Ve Švédsku jsem vůbec poprvé v životě jel jako první na trati, to je dobrá zkušenost, která se může v budoucnu hodit. Už se těším na Mexiko!"

Tip: Fotky Otta Tänaka z letošní sezony naleznete pod článkem.

Témata:
Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?